مایکروسافت تکنولوژی تشخیص چهره را به رنگ پوست و جنسیت افراد گسترش می‌دهد

تشخیص چهره همه‌جا وجود دارد. این تکنولوژی در چین برای افزایش تمرکز بچه‌ها و در کالیفرنیا برای سفارش غذا استفاده می‌شود. شما البته می‌توانید از آن برای باز کردن قفل آی‌فون‌تان استفاده کنید، اما امکان استفاده از این تکنولوژی برای شناسایی مجرمین در فرودگاه‌های آمریکا نیز وجود دارد. این دو مورد استفاده آخر، کارهای پیچیده‌ای هستند، برای اینکه توانایی تشخیص رنگ پوست‌های تیره‌تر و جنسیت افراد ندارد.

مایکروسافت امیدوار است تا با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره بهبودیافته خود، برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشد. مایکروسافت ادعا کرده که میزان خطا را برای مردان و زنان با رنگ پوست با درصد تیرگی ۲۰ درصد کاهش داده است.

به گفته مایکروسافت، این برنامه در مورد مردان با پوست روشن‌تر بهترین عملکرد و در مورد زنان با پوست تیره‌تر بدترین عملکرد را دارد. سیستم برنامه جدیدی که مایکروسافت در حال کار بر روی آن بود، می‌توانست تا میزان خطا را برای همه زنان تا نه برابر کاهش دهد و به‌نحو قابل‌توجهی دقت تشخیص را بهبود ببخشد. مایکروسافت نهایتا اعلام کرد که مشکل عمده در این‌باره، دیتاهای سیستم هستند، چرا که برای این کار داده‌های زیادی از جمله رنگ پوست‌های مختلف، استایل مو و تزیینات مورد استفاده در صورت مانند جواهرآلات و عینک‌ها مورد نیاز بودند.

تیم Face API مایکروسافت، سه تغییر عمده در سیستم تشخیص چهره خود به‌وجود آوردند. آن‌ها دیتاهای فعلی را توسعه داده و مورد بازبینی قرار دادند و شروع به جمع‌آوری داده‌های بیشتری کرده و سعی نمودند تا بیشتر بر روی رنگ پوست و سن و جنس افراد تمرکز کنند. پژوهشگر ارشد این تیم، Hanna Wallach گفته: ما درباره شیوه‌های مختلف تشخیص بهتر چهره افراد بحث‌های فراوانی داشته‌ایم. همچنین در حال کار بر روی جمع‌آوری داده‌ها برای استراتژی‌های مختلف آزمایش این سیستم‌ها پیش از عرضه رسمی‌شان هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH