ویوو NEX S

بررسی اولیه ویوو NEX S؛ ستاره شرقی!

امسال شاهد موبایل‌های بسیاری هستیم که بر طبق ترندهای مدرن ساخته می‌شوند. یکی از این‌ها محصول 2018 ویوو است که NEX S نام گرفته. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این گوشی مرموز آشنا شوید.


طراحی و نمایشگر

ویوو NEX S

اولین چیزی که نگاه مشتری را جلب می‌کند، طراحی یک دستگاه است. این موضوع هم می‌تواند به‌عنوان محرکی برای خرید وسایل تلقی شود و هم دلیلی برای نخریدن آن‌ها! در نگاه اول، عاشق اسمارت فون چینی خواهید شد و جذابیت آن چشم‌های شما را خیره می‌سازد. شیشه‌ای با کیفیت مطلوب، قاب جلو و پشت را پوشانده و لمس موبایل را لذت‌بخش می‌کند. سردی فریم‌های آلومینیومی نیز ترکیب خوبی با شیشه است و حس لمس یک کالای لاکچری انتقال می‌یابد. اما این‌ها موارد جدیدی نیستند. بیش‌ترین تغییرات در قاب جلو روی داده است. در این قسمت برخلاف تمام گوشی‌های بازار المانی به‌نام دوربین به چشم نمی‌خورد. ویوو دوربین سلفی را در فریم موبایل قرار داده و در صورت نیاز به‌صورت پاپ‌آپ ظاهر می‌شود. سنسورها به لطف قاب مشکی رنگ پنهان گشته‌اند و اگر با فاصله به گوشی نگاه کنید، اصلا آن‌ها را نمی‌بینید. این نوع از طراحی مدرن باعث شده تا تولیدکننده بتواند حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش را تا حد زیادی کاهش دهد. بازی‌ها و فیلم‌ها هیجان‌انگیزتر خواهند بود و آزادی بیش‌تری برای استفاده از کنترلرهای گیم‌ها دارید. در اپلیکیشن‌ها نیز تمام تب‌ها و گزینه‌ها در دسترس هستند و همه‌ المان‌ها در این صفحه‌ گسترده بزرگ‌تر هستند. به‌صورت کلی اگر از قاب پشت فاکتور بگیریم، می‌توانیم بگوییم که ویوو یک اسمارت فون خاص را عرضه کرده است. سطح پشتی دیزاینی شبیه آیفون 10 دارد و به‌جز دوربین‌ها، فلاش، عنوان موبایل، لوگوی سازنده و جمله‌ای کوتاه چیز دیگری دیده نمی‌شود.

نمایشگر قطعه‌ای است که کاربران مدام در حال تماس با آن هستند، پس باید جدی گرفته شود و برای یک موبایل گران‌قیمت در سطح بالایی باشد. ویوو کاملا به این موضوع واقف است و از یک دیسپلی غول‌آسا با تکنولوژی ساخت سوپرامولد بهره گرفته است. این فن‌آوری موجب افزایش کیفیت کلی می‌گردد و روشنایی کم‌نظیری به همراه خود دارد. این یعنی می‌توان در زیر نور خورشید نیز با گوشی کار کرد. ضمنا رنگ‌ها در صفحه‌های سوپرامولد نسبت به حالت طبیعی اشباع هستند و چشم‌‌ها ناخودآگاه به آن‌ها زل می‌زنند. با وجود این‌که با یک نمایشگر تقریبا 7 اینچی طرف هستیم، ولی NEX S به خوبی در دست جای می‌گیرد و مشکلی برای قرار دادن آن در جیب و جاهای کوچک نخواهید داشت. این را مدیون نسبت تصویر موبایل هستیم که خوش‌دستی را به ارمغان می‌آورد. رزولوشن هم در سطح قابل قبولی است. ولی انتظارمان از یک اسمارت فون اعلا بیش‌تر از فول اچ‌دی (با توجه به اندازه بزرگ صفحه) است. حتی هیچ استانداردی مشاهده نمی‌شود و نمی‌توان گفت که محصول ویوو نمایشگری در حد رقیبان کره‌ای و آمریکایی دارد. گذشته از این‌، وزن دستگاه قابل توجه است و باید قید استفاده‌های طولانی را بزنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

ویوو NEX S

سخت‌افزار برای خوره‌های گیم اهمیت بسیاری دارد و از طرفی نرم‌افزار برای کاربران عادی مهم است. می‌توان گفت که این دو بخش در NEX S جدی گرفته‌ شده‌اند و هم‌رده‌ بهترین‌های بازار هستند. پردازنده‌ای از کمپانی کوالکام قلب موبایل را تشکیل داده و در کنار واحد پردازش گرافیکی از پس تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بر می‌آیند و در کل می‌توانید بدون هیچ لگی تمام محتوای موجود در پلی‌استور را تجربه کنید. حافظه برای طیف‌های مختلف کاربران مهم است و در این عصر که انفجار اطلاعات نامیده می‌شود، دسترسی به فضاهای بزرگ امری ضروری شده. ویوو هم پرچم‌دار خود را در دو نسخه‌ 128 و 256 گیگابایتی عرضه کرده و خبر خوش این است که در همه‌ ورژن‌ها 8 گیگابایت رم در اختیار دارید.

رابط کاربری اختصاصی ویوو به‌نام Funtouch در کنار یکی از جدیدترین نگارش‌های اندروید قرار گرفته و تجربه‌ خاصی از سیستم‌عامل گوگل را ارایه می‌دهد. این نرم‌افزار سطح بالا در کنار چیپست پرمیوم موبایل باعث افزایش سرعت NEX S می‌شود و باهوش‌تر شدن گوشی را در پی دارد. چراکه از طرفی اندروید نسخه 8.1 (اوریو) اپ‌های پرمصرف را شناسایی می‌کند و در سوی دیگر تراشه‌ای مجهز به هوش مصنوعی قرار گرفته. مجموعه این‌ها عمر بیش‌تر باتری را رقم می‌زند. برنامه‌هایی که کم‌تر استفاده می‌کنید تشخیص داده می‌شوند و سپس دسترسی آن‌ها به منابع سیستم کم‌تر و یا کلا غیرفعال می‌گردند. همان‌طور که می‌دانید NEX S یک پرچم‌دار است و به همین علت انتظار داریم اندروید 9 نیز برای این مدل منتشر گردد. در این صورت قابلیت‌هایی اضافه می‌شود که امنیت و عمر باتری بیش‌تر را به همراه خود دارند. Funtouch با دنیای مدرن همگام است و آیکون‌ها و منوها بر اساس فلت دیزاین طراحی شده‌اند.


باتری و سایر امکانات

ویوو NEX S

صفحه‌نمایش غول‌پیکر، چیپست قدرت‌مند و نرم‌افزار، همه و همه به انرژی برق نیاز دارند و این نیرو توسط یک باتری عظیم‌الجثه با ظرفیت 4000 میلی آمپر تغذیه می‌شود. در این صورت، می‌توان امید داشت که با استفاده‌ سنگین NEX S یک روز دوام بیاورد و انتظار داریم با انجام کارهایی مانند گرفتن چند عکس، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و جستجو در اینترنت تا دو روز کامل روشن بماند. ویژگی شارژ سریع هم فراهم شده و در مدت زمان کمی این باتری بزرگ پر خواهد گشت. یکی از قابلیت‌های اصلی را از قلم انداخته‌ایم؛ حسگر اثر انگشت.! شاید اسمش بسیار معمولی باشد، ولی وقتی لفظ «در زیر نمایشگر» را به آن اضافه نماییم، کلا موضوع فرق می‌کند. در قاب پشت و جلو هیچ سنسوری دیده نمی‌شود و برای آنلاک کردن گوشی فقط باید انگشت مبارک را روی نمایشگر بگذارید.


دوربین‌

ویوو NEX S

در سال‌های قبل اصلا کسی باورش نمی‌شد که دوربین‌های دوگانه و حتی سه‌گانه در موبایل‌ها پدیدار شوند و کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری در آن‌ها تا این حد (در مدت زمان کمی) بالا رود. NEX S یکی از گوشی‌های اعلای بازار است که به دوربین گران‌قیمتی مجهز است. دوربین پشتی از دو لنز 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که یکی از آن‌ها نور زیادی را جذب می‌کند و عکس‌های روشنی را رقم خواهد زد. حتی می‌توانید در شرایط نوری ضعیف به عکاسی بپردازید و کم‌ترین نویز را داشته باشید. برای افزایش سرعت فوکوس و کیفیت کلی فن‌آوری Dual Pixel تعبیه شده و این امکان را دارید تا عکس‌های زیادی را در زمان اندکی برداشت کنید. دستان‌تان می‌لرزد؟ نمی‌توانید موبایل را در جای ثابتی نگه دارید؟ در این زمینه همه می‌لنگیم و کسی قادر نیست عکسی بدون لرزش دست ثبت کند. اما این حرف قبل از ظهور لرزش‌گیرها باب بود. حالا اوضاع با وجود ورژن‌های دیجیتالی و اپتیکال فرق کرده. محصول ویوو نیز از این قابلیت سود می‌برد و لرزش‌های دست کاربر را خنثی می‌سازد. پس می‌توان در حین حرکت در خودرو و اتوبوس به عکسبرداری و فیلمبرداری پرداخت. فلاش‌های دوربین پشتی عکاسی در شب را ممکن می‌سازند و در تصاویر کم‌ترین نویز مشاهده خواهد شد. سازنده چینی‌ برای عاشقان ضبط ویدیو، گزینه برداشت کلیپ‌های 4K را اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت تمام جزئیات محیط و سوژه ثبت می‌گردند.

دوربین جلو که در نگاه اول پنهان است، با یک لمس آماد‌ه‌ عکس‌برداری می‌شود. این دوربین 8 مگاپیکسلی در محیط‌هایی با شرایط نوری نامناسب عملکرد خوبی دارد و سلفی‌های پر از جزئیات برای شما می‌گیرد. قابلیت‌هایی هم برای روتوش عکس قرار گرفته‌اند تا دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های متفرقه نداشته باشید. سریعا می‌توانید عکس بگیرید، آن را ویرایش کنید و سپس در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ NEX_S به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH