گوگل می‌خواهد با یک سرویس جدید پخش بازی وارد عرصه بازی‌های ویدئویی شود

گوگل قصد دارد تا وارد صنعت بازی‌های ویدئویی شود و در حال کار بر روی سرویس جدید و یا حتی یک کنسول بازی جدید است. گزارش جدید سایت Kotaku به چندین منبع مختلف اشاره کرده که این خبر را تایید نموده‌اند.

مطابق این منابع، تصمیم گوگل برای ورود به صنعت بازی‌های ویدئویی هنوز در مراحل برنامه‌ریزی است اما این اقدام گوگل در مقایسه با طرح‌های مختلفی که این شرکت در طول سال‌ها ارایه کرده چندان باعث شگفتی نیست. اگر قرار باشد شرکتی از بیرون وارد عرصه‌ای شود که برای دو دهه به‌طور ثابت در اختیار و سلطه تنها سه برند بوده است، همین شرکت گوگل است. از ماه فوریه امسال شایعاتی درباره سرویس پخش بازی گوگل با کدنام Yeti در حال شنیده شدن است، اما سوال اصلی این است که آیا شرکت آماده راه‌اندازی چنین سرویسی است؟

هر چند گوگل در سال‌های اخیر با ورود به بازار سخت‌افزار دست به ریسک بزرگی زده است، اما تمرکز شرکت همچنان بیشتر بر روی سرویس‌ها و نرم‌افزارهاست. اگر قرار باشد گوگل وارد صنعت بازی‌های ویدئویی شود، به احتمال زیاد با راه‌اندازی سرویس پخش بازی که بر روی پلت‌فرم‌های مختلفی قابل دسترسی است مبادرت به این کار خواهد کرد و برای این منظور از امکانات سخت‌افزاری پخش (a-la Nvidia Shield) که به‌طور قابل توجهی از سرویس‌های ارایه شده از سوی سونی، مایکروسافت و نینتندو ارزان‌تر است، بهره خواهد برد.

به گفته منابع Kotaku، رویکرد گوگل در این زمینه سه جنبه خواهد داشت که عبارتند از: ایجاد یک پلت‌فرم پخش، مهیا کردن امکانات سخت‌افزاری لازم و تلاش برای ترغیب توسعه‌دهندگان بازی به سمت این سرویس.

مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی یک سرویس پخش بازی در مقایسه با یک امکان سخت‌افزاری صرف، این است که سرویس موردنظر به دستگاه‌های با قدرت سخت‌افزاری بسیار پایین (و ارزان) این اجازه را می‌دهد تا به‌سادگی با بارگیری بازی‌های واقعی به روی سرورهای گوگل امکان اجرای بازی‌های با گرافیک بالا را داشته باشند. البته این قابلیت، به‌ویژه برای بازی‌های رقابتی آنلاین نیاز به اینترنت سریع و پایدار خواهد داشت و همانطور که می‌دانید این دست بازی‌ها یکی از موانع پیش‌روی این سرویس‌ها هستند.

از سویی دیگر، سرویس اینترنتی گوگل فایبر نیز وجود دارد. هر چند دسترسی فایبر در حال حاضر محدود است، اما گوگل در حال برنامه‌ریزی برای توسعه این شبکه پهن‌باند است و می‌تواند شروع مناسبی برای چنین سرویس پخشی باشد.

به گزارش Kotaku، مدیران گوگل در نمایشگاه امسال E3  با توسعه‌دهندگان مختلفی ملاقات داشته‌اند تا بتوانند آن‌ها را نسبت به این سرویس متمایل و تشویق کند. اینکه این موضوع چگونه پیش رفته است، معلوم نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH