کوله‌پشتی جدید North Face مجهز به سیستم Dyno Carry به بازار آمد

کوله‌پشتی پرافیت 100 شرکت نورث‌فیس (North Face) برای استفاده در صعود به قله‌های کوهستانی طراحی شده بود اما هر ماجراجو و طبیعت‌گردی بعد از یک‌بار استفاده از این کوله‌پشتی و لمس مزایا و راحتی آن قطعا عاشق آن خواهد شد، به خصوص آنکه در طراحی آن از جدید‌ترین فناوری‌های دنیا استفاده شده و در حقیقت باید اعتراف نمود که پرافیت 100 یکی از راحت‌ترین کوله‌های موجود در بازار است.

کوله‌پشتی

این کوله‌پشتی بسیار سبک است و تنها دو کیلو و 700 گرم وزن دارد و از پارچه‌های نایلونی مقاوم به سایش و پارگی ساخته شده به طوری که تا ده‌ها سال دچار پوسیدگی نخواهد شد. با این حال شرکت نورث‌فیس تنها به این نکته اکتفا نکرده است و به گفته Alex Goulet مدیر تولید شرکت، هدف آنها تولید محصولی با در نظر گرفتن سه ویژگی اندازه شدن سریع با بدن کاربر و تنظیمات توزیع وزن، تحرک‌پذیری و حفظ تعادل در هنگام عبور در مناطق سخت‌گذر و صعب‌العبور بوده است. این کوله‌پشتی برای تحمل نامناسب‌ترین شرایط و بدترین اتفاقات طراحی شده است.

این کوله‌پشتی دارای محفظه حمل بار استاندارد برای قرار دادن 60 متر طناب کوهنوردی، اتصالات و تجهیزات یخ‌نوردی و یک کمپ استقرار انفرادی از جمله وسایل آشپزی در شرایط آب و هوایی آلپی است. طراحی این کوله بعد از آزمایشات و بررسی‌های Seattle’s Alpine Ascents International انجام گرفت. در این تحقیق مشخص شد اکثر کوله‌پشتی‌های معمول بعد از آنکه به طور کامل بارگیری شدند و وسایل و تجهیزات مورد نیاز در آنها قرار گرفت، بسیاری از قابلیت‌های تحرک‌پذیری و حرکتی را از فرد خواهند گرفت و عملا باعث کند شدن کوهنورد شده و سبب به وجود آمدن شرایط نامطمئن و خطرناک برای او خواهند شد.

این کوله‌پشتی با محفظه 100 لیتری و فریم آلومینیومی 400 دلار و 85 لیتری 380 دلار قیمت دارد و شرکت نورث‌فیس برای اولین بار در آن از سیستم Dyno Carry استفاده کرده است که این امکان را برای کاربر فراهم می‌آورد تا بدون آنکه نیازی به توقف یا درآوردن کوله‌پشتی باشد، بتوان نسبت به تنظیم و ایجاد تغییرات در اندازه و نحوه حمل آن اقدام نمود. از دیگر مزیت‌های این کوله وجود تجهیزات آبرسانی درونی (Hydration compatible) است.

در بخش اول شما می‌توانید به راحتی طول محفظه بارگیری را تغییر دهید و در هنگام حرکت در مسیر‌های شیب‌دار با تغییر آن کوله را به بدن خود نزدیک‌تر کرده تا از برهم خوردن تعادل بدن جلوگیری شود. به علاوه این امکان برای‌تان فراهم است تا به راحتی با تغییر میزان فشار وارده به شانه‌ها، توزیع بار مناسب را تنظیم کنید یا حتی در صورت نیاز وزن بار را به یک سمت بدن بیاندازید. همچنین با استفاده از تسمه‌های تنظیمی موجود و کشیدن آنها به سمت بالا و پایین در هنگام حرکت و گام‌برداری نسبت به تثبیت وزن بدن اقدام کنید تا از فشار بیش از حد به پاها و برهم خوردن تعادل جلوگیری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH