مک‌بوک پروهای 13 اینچی با پردازنده‌های Coffee Lake در گیک‌بنچ ظاهر شدند!

در حال حاضر از عرضه جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو توسط اپل، یک سال می‌گذرد. در آن زمان کمپانی اقدام به نوسازی محصولات خود با هفتمین نسل از تراشه‌های اینتل موسوم به Kaby Lake نمود. از آن زمان تا به امروز، شرکت اپل همانند مایکروسافت به دلیل عدم ارتقا لپ‌تاپ‌های خود با تراشه‌های 4 هسته‌ای جدید اینتل در معرض انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. با این همه در پاییز گذشته، عرضه لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های 4 هسته‌ای آغاز شد. اما در واقع این پدیده تا ماه آوریل و معرفی پردازنده‌های سری U توسط اینتل تحقق پیدا نکرد؛ چرا که تولیدات اپل و مایکروسافت نیز با این پردازنده‌ها روانه بازار شدند. چیپ‌های جدید در عوض بهره‌گیری از پردازنده‌های 15 واتی Kaby Lake R با تراشه گرافیکی UHD، از تراشه‌های 28 واتی Coffee Lake با گرافیک Iris Plus استفاده می‌کنند.

شب گذشته یک مک‌بوک پرو با پردازنده Core i7-8559U در گیک‌بنچ ظاهر شد. این دستگاه در بخش پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات 4448 و 16607 را کسب کرد. همچنین این لپ‌تاپ مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 با فرکانس 2133 مگاهرتز بوده و از یک نمایشگر 13 اینچی بهره می‌گیرد؛ چرا که هنوز شاهد رونمایی از یک مدل 15 اینچی با تراشه‌های 45 واتی سری H نبوده‌ایم. با این‌حال تراشه‌های مذکور بایستی دارای 12 رشته و 16 هسته پردازشی باشند.

مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید، اولین نمونه مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای خواهد بود؛ مشخصه‌ای که پیش‌تر در انحصار مدل 15 اینچی قرار داشت. اگرچه قاعدتا پردازنده Core i7-7920HQ بایستی CPU قدرتمندتری باشد؛ اما موضوع جالب‌توجه آن است که مک‌بوک جدید در بخش امتیاز پردازش چندهسته‌ای بر مدل 15 اینچی سال گذشته غلبه کرد. بالاترین امتیاز کسب شده توسط مدل 13 اینچی برابر با 9553 بود و در اواسط سال 2017 به ثبت رسید. در واقع امتیاز پردازش تک‌هسته‌ای در مقایسه با مک‌بوک پرو سال گذشته کم‌تر است.

در حالی‌که یک سال از عرضه مک‌بوک پروهای جدید می‌گذرد، به نظر می‌رسد که سایر تولیدات مک‌بوک، بدون تغییر باقی خواهند ماند. مک‌بوک 12 اینچی که از پردازنده‌های سری Y استفاده می‌کند، برای مدت زمان بیش از 2 سال به‌روزرسانی نشده است و احتمالا این فرآیند در آینده نزدیک نیز رخ نخواهد داد؛ چرا که هنوز اینتل هشتمین نسل از پردازنده‌های سری Y خود را معرفی نکرده است.

به نظر می‌رسد که مک‌بوک ایر واقعا قدیمی شده است؛ زیرا در در حال حاضر همچنان با پردازنده نسل پنجم Broadwell به فروش می‌رسد. این گجت، آخرین محصول اپلی فاقد نمایشگر رتینا است. در صورتی‌که منتظر معرفی مک‌بوک ایر جدید هستید، چندان هیجان‌زده نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH