کد‌های iOS 12 راز آیپد‌های مجهز به قابلیت Face ID را برملا ساخت

امسال چندین گزارش منتشر شد با این مضمون که شرکت معظم اپل احتمالا آیپد‌های خود را در سال جاری به قابلیت تشخیص چهره Face ID مجهز خواهد کرد. با این حال اخیرا شواهد جدیدی مبنی بر واقعیت داشتن این خبر بدست آمده است.

Face ID

یک توسعه دهنده به تازگی در داخل یکی از کد‌های آخرین نسخه بتای سیستم عامل iOS 12 به نکته جالبی برخورد کرده و یک قابلیت جدید تولید آواتار برای آیپد را کشف نموده است که این احتمال را تقویت می‌نماید شرکت اپل در ساخت آیپد‌هایی با قابلیت Face ID مصمم است.

Steve Troughton-Smith که به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان مشهور که حوزه کارش بیشتر بر روی iOS متمرکز است با کشف این نکته ابراز داشت که آواتارکیت (AvatarKit)، فریمورکی است که اپل با استفاده از آن انیموجی (Animoji) و میموجی‌ (Memoji) خود را قرار می‌دهد ولی در نسخه بتای iOS 12 این قسمت تغییری ظریف داشت و از تصاویری مناسب با اندازه نمایشگر یک آیپد معمولی پشتیبانی می‌کرد.

در اسکرین شات منتشر شده به همراه این کشف بامزه، نشان داده شده است که یک انیموجی چطور بر روی صفحه نمایش یک آیپد به نمایش در می‌آید و این مسئله‌ای نیست که تا پیش از این با آن برخورد داشته باشیم و همین نکته اعتبار این گزارش را می‌رساند که اپل در حال ساخت آیپدی با سیستم دوربین TrueDepth است. البته در اجرای فعلی رابط کاربری مانند گوشی آیفون 10 کار ردیابی و دنبال کردن چهره کاربر را انجام نمی‌دهد زیرا برای این منظور نیاز به سنسور مخصوص آن است که فعلا در دسترس نیست. با این حال نکته اصلی از این کشف، وجود دلیلی قوی برای فعالیت اپل در جهت آماده ساختن پیش‌زمینه نرم‌افزاری این ویژگی و قرار دادن قابلیت Fcae ID در آیپد‌های آینده شرکت است. پس به‌زودی باید در انتظار عرضه آیپد‌هایی با این قابلیت امنیتی جنجالی باشیم!

برخی از گزارش‌ها از احتمال معرفی اولین آیپد‌های مجهز به Face ID در همین تابستان خبر می‌دهند. با این حال هنوز خود شرکت هیچ‌کدام از این گزارشات را نه تایید کرده و نه رد نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH