گوگل درایو بر روی اندروید از فایل‌های رمز‌گذاری شده آفیس پشتیبانی می‌کند

گوگل درایو سرویس ذخیره‌سازی ابری غول دنیای اینترنت، به تازگی آپدیت جدیدی برای اندروید دریافت کرده است. این به‌روزرسانی جزئی در بردارنده تغییرات جالبی است. تعدادی از اشکالات رفع شده‌اند و ویژگی‌‌های جدیدی را به همراه خود به ارمغان آورده که مهم‌ترین آنها پشتیبانی از فایل‌های محافظت شده نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است.

گوگل

اهمیت پشتیبانی از این فایل‌های رمز‌گذاری شده، افزایش گسترش حوزه کاری این سرویس به مدارس، بخش‌های آموزشی، کسب‌ و کار‌ها و ادارات است که طیف وسیعی از کاربران را دربر می‌گیرد. به علاوه با فراهم شدن این امکان، اکنون می‌توان به صورت مستقیم فایل‌های آفیس رمز‌دار را بر روی اپلیکیشن اندرویدی آن مشاهده نمود.

اگرچه پرونده‌های آفیس به طور پیش‌فرض فاقد رمز هستند ولی این قابلیت در اختیار کاربر قرار دارد تا در صورت نیاز بتواند اقدام به گذاشتن رمز عبور برای باز شدن این فایل‌ها کند. این رمز به عنوان مانعی قدرتمند در پیش روی افراد سودجو و بهبود حفاظت اطلاعات و کنترل دسترسی‌های غیر مجاز به داده‌های موجود در این فایل‌ها عمل خواهد کرد و تنها افرادی که این رمز را داشته باشند، می‌توانند محتویات این فایل‌ها را مشاهده کنند. به علاوه در اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند این دسترسی برای‌ کاربر فراهم است تا بتواند با داشتن رمز، اقدام به باز کردن فایل کند.

البته باید در نظر داشت هر چند که با دارا بودن رمز فایل، کاربر اجازه مشاهده محتوا و دسترسی به بیشتر گزینه‌های نرم‌افزاری تحت پشتیبانی را دارد ولی با این حال مشاهده چنین فایل‌های رمز‌گذاری شده بر روی موبایل و توسط نرم‌افزاری بجز از برنامه اصلی ممکن است مشکل‌زا باشد. تا به امروز کاربران گوگل درایو برای دیدن این فایل‌ها، مجبور بودند ابتدا آنها را دانلود نمایند و سپس در نرم‌افزار آفیس و یا یک برنامه فایل‌خوان دیگر که از فایل‌های رمز‌گذاری شده پشتیبانی می‌نمود، آن را باز کنند.

اما به لطف این به‌روزرسانی جدید دیگر کاربران نیازی به انجام این مراحل ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم این اسناد را بر روی اپلیکیشن گوگل درایو گوشی خود باز کنند. بر همین اساس دیگر احتیاجی به دانلود فایل و صرف زمان زیادی برای انجام این کار‌ها نیست. این به‌روزرسانی علاوه بر این ویژگی کاربردی، توانسته است وضعیت پایداری و ثبات اپلیکیشن را نیز بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH