اپل قید استفاده از تراشه‌های اینتل را زد!

شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و اینتل بر سر تولید تراشه‌های مودم  5G رقابت می‌کنند. این تراشه‌ها نسل آینده شبکه‌های اینترنت 5G را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. یکی از قراردادهای بزرگ این شرکت‌ها (حداقل برای تولید محصولات قوی) باید با شرکت اپل باشد. اکنون براساس گزارش‌های رسیده، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که در تلاش است نسل 5G را بر روی گوشی‌هایش قرار دهد، یعنی شرکت اپل، به شرکت اینتل یادآور شده است که تا سال 2020 دیگر از تراشه‌های آن استفاده نخواهد کرد.

این خبر ابتدا توسط کالکالیست گزارش داده شد. این حقیقت که شرکت اپل اعلام کرده است که دیگر از تراشه‌های اینتل استفاده نخواهد کرد، ممکن است پیامدهای وسیع جهانی را به همراه داشته باشد. در اولین نتیجه این تصمیم، شرکت اینتل، توسعه و گسترش مودم‌های داخلی “سانی پیک” را متوقف کرد و این گروه تلاش برای دیگر محصولات خود را افزایش داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اینتل امیدوار است که اپل همچنان از بزرگ‌ترین مشتری‌های این مودم‌های جدید باشد.

قطعا امید شرکت اینتل به عقد قرارداد با اپل تمام نشده است. گزارش شده که این شرکت تمرکز خود را بر روی بهبود محصولاتش برای بازگرداندن اپل در خط تولید سال 2022 قرار داده است.

البته این خبرها واقعا زیاد تعجب‌آور نبودند. در ماه ژوئن بلومبرگ گزارش داد که اپل قصد دارد از تراشه‌های شرکت اینتل، استفاده نکند و در عوض از مدیاتک برای اجزا و قطعات ارتباطی‌اش استفاده کند. علاوه بر این گزارش، خبرهای زیادی نشان داده بود که شرکت اپل قصد دارد از پردازنده‌های اینتل، تا سال 2020 خداحافظی کند که اکنون این خبر مهر تاییدی بر آن زده است.

قطعا تا سال 2020 تراشه‌های مودم اینتل، بسیار باکیفیت‌تر خواهند شد. همچنین شرکت اپل قصد داشته است وابستگی خود را به شرکت کوالکام نیز کاهش دهد، بنابراین از مودم‌های جدید شرکت اینتل، در آیفون‌های خود استفاده کرده بود. این امر نیز احتمالا به دلیل اختلافات دو شرکت بوده است که البته باید روزی حل شود.

یقینا هیجان‌انگیز است که ببینیم شرکت اپل چه برنامه‌ای برای سال 2020 دارد. از طرفی ممکن است کاملا اجزا داخلی محصولاتش را از مدیاتک بگیرد یا روابط خود را با شرکت کوالکام بهبود بخشد و یا حتی بعضی از قطعات داخلی گوشی را خودش تولید کند که مورد آخر باعث می‌شود، کنترل بیشتری روی آیفون‌های خود و قیمت آنها داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH