موزیلا در حال توسعه مرورگر اندرویدی جدیدی به نام Fenix است

طبق جدیدترین مخزن موزیلا در GitHub که برای اولین بار در شبکه‌‌ Reddit منتشر گردید، موزیلا ارایه کننده مرورگر فایرفاکس، در حال کار بر روی یک مرورگر جدید برای سیستم‌عامل اندروید است.  این مرورگر که نام آن فنیکس (Fenix) خواهد بود در مراحل اولیه‌ طراحی و توسعه‌ خود قرار دارد و گیت‌هاب، اطلاعات زیادی درباره آن انتشار نداده است. حتی ممکن است خود نام فنیکس نیز کدنام مرورگر جدید باشد و بعد از پایان کار به نام اصلی فایرفاکس تغییر نام دهد.

همچنین با توجه به اینکه در مقدمه پتنت آمده است که “فنیکس مرورگر اندرویدی والدین شما نیست”، به نظر می‌رسد که این مرورگر اندرویدی برای جذب مخاطبان جوان و کسانی که به حوزه‌ فناوری علاقه بیشتری دارند طراحی شده است. پروژه‌ فنیکس حدود چهار ماه پیش کار خود را آغاز کرد، اما براساس تاریخچه‌ گیت‌هاب، اواخر ماه ژوئن امسال بود که توسعه‌دهندگان به‌‌طور فعال وارد مشارکت در این پروژه شده‌اند. هم‌اکنون تنها سه شرکت در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما تأمین‌کننده‌ اصلی پروژه همچنان خود موزیلا است.

موزیلا که در سال ۱۹۹۸ توسط اعضای Netscape بنا نهاده شد، در حال حاضر سه مرورگر متن باز مختلف اندرویدی به نام‌های مرورگر فایرفاکس، Firefox Focus با امنیت بالا و Firefox Nightly دارد. به لحاظ فنی نسخه‌ آلفای مرورگر اندرویدی متفاوت با نسخه‌ فایرفاکس بتا است و این نسخه به عنوان چهارمین نسخه‌ مرورگر موزیلا از طریق گوگل‌ پلی‌استور در دسترس است.

موزیلا هنوز در مورد فنیکس اظهارنظری نکرده و معلوم نیست که آیا شرکت قصد تجاری‌سازی آن را در آینده‌ نزدیک دارد یا نه. با توجه به اینکه، مرورگر اصلی فایرفاکس همچنان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای دنیا محسوب می‌شود و تابه‌حال حدود ۱۰۰ میلیون بار از طریق گوگل پلی‌استور دانلود شده است، دلایل توسعه‌ مرورگر اندرویدی دیگری از سوی این شرکت هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH