یک به‌روزرسانی جدید ظاهر مرورگر گوگل کروم را تغییر داد!

گوگل همواره در حال به‌روزکردن طراحی اپلیکیشن‌های خود است. از سرویس جی‌میل گرفته تا تقویم گوگل همگی در معرض بهبود و تغییر طرح و رنگ قرار دارند. اکنون به نظر می‌رسد که نوبت به مرورگر کروم رسیده است تا تعمیرات اساسی در آن ایجاد شود.

گوگل کروم

این غول اینترنت اخیرا به‌روزرسانی جدیدی از مرورگر قناری کروم (Chrome Canary) ورژن مخصوص توسعه‌دهندگان را منتشر کرده است که به طور پیش‌فرض با یک طرح جالب به همراه یک رابط کاربری جدید بر روی سیستم‌های ویندوزی، لینوکسی و سیستم عامل کروم (Chrome OS) اجرا می‌شود. شما می‌توانید آخرین نسخه مرورگر قناری کروم را از این لینک دریافت نمایید.

فعال کردن تغییرات جدید بر روی سیستم عامل مکینتاش کمی پیچیده‌تر است و کاربران مجبورند با ورود به صفحه تنظیمات مخفی از طریق مسیر ” hrome://flags/#top-chrome-md ” اقدام کرده و سپس گزینه Refresh را از لیست انتخاب نمایند و در نسخه کرومیوم می‌توان از مسیر ” chrome://flags/#views-browser-windows ” آن را فعال کنند.

پس از نصب یا آپدیت برنامه، کاربران باید به گوشه‌های گرد شده نوار ادرس، برگه‌های زبانه بالای مرورگر (تب‌ها) توجه داشته باشند که اکنون به صورت ذوزنقه در آمده‌اند. به علاوه در این به‌روزرسانی افزودن تب جدید رنگ به صورت گرد نشان داده شده و پنل روشن‌تر شده است و همچنین تب فعال دارای سایه‌ خواهد بود و اطراف پنجره آن به جای رنگ خاکستری فعلی، به رنگ سفید در می‌آید.

از دیگر تغییرات این به‌روزرسانی قرار گرفتن فاوآیکن‌ها در کنار آدرس‌های پیشنهادی در Omnibox در نوار جستجو است. به این معنا که هرگاه کاربر اقدام به تایپ یک عبارت یا آدرس در نوار جستجوی بالا کند، در کنار لیست آدرس وب‌سایت‌ها و نتایج پیشنهادی یک آیکن کوچک نیز به نمایش در خواهد آمد تا با توجه به آن بتوان سریع‌تر و با دقت بالاتری نتیجه مورد نظر خود را پیدا کند. تغییرات کوچک دیگری نیز که می‌توان به آنها اشاره نمود تغییر رنگ نوار زبانه‌ها، زبانه‌های پین شده و شاخص‌های هشدار دهنده بالای مرورگر (Alert Indicators) است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH