صفحه‌کلید مک‌بوک پرو جدید کارکردی تقریبا مشابه با نمونه قدیمی خواهد داشت

روز گذشته کمپانی اپل طی حرکتی کاملا شگفت‌انگیز اقدام به به‌روزرسانی مک‌بوک پروهای 13 اینچی و 15 اینچی خود نمود. این دستگاه‌ها به همراه نوارهای لمسی (Touch Bars) جهت استفاده از پردازنده‌های سریع‌تر، تراشه جدید T2 و صفحه‌کلید روان‌تر عرضه شدند. برخلاف ادعای اپل مبنی بر عملکرد روا‌ن‌تر صفحه‌کلید به نظر می‌رسد که صدای کیبورد جدید تقریبا با مدل‌های قدیمی یکسان است.

افراد حاضر در وبسایت The Verge بر روی پیشرفته‌ترین مدل مک‌بوک پروهای جدید دست گذاشته و با وجود این‌که هنوز موفق به بررسی کامل این دستگاه نشده‌اند؛ اما صفحه‌کلید جدید این نوت‌بوک را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. این گروه به بررسی تفاوت‌های واقعی میان کیبورد جدید با مدل‌های قدیمی‌تر پرداخته است.

با وجود به اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی ضبط شده از صدای صفحه‌کلید مک‌بوک پروهای 2016، 2017 و نهایتا سری 2018 مک‌بوک پرو، حقیقتا نمی‌توان توضیح داد که صدای تولید شده توسط این صفحه‌کلیدها تا چه اندازه متفاوت است. شما به سختی متوجه تفاوتی فاحش میان صدای دکمه‌های کیبوردها خواهید شد. اما دیتر بن، مدیر اجرایی وبسایت خاطرنشان کرده که بیشینه صدای تولید شده توسط مدل جدید در مقایسه با سایر مدل‌ها کم‌تر است.

علی‌رغم اصلاحات اعمال شده در مکانیزم پروانه‌ای صفحه‌کلید، عدم وجود پیشرفت‌های چشمگیر در مقایسه با نسل قبلی بسیار ناخوشایند خواهد بود. بعلاوه ناتوانی مکانیزم جدید جهت حل مشکل کلید چسبنده نیز شرم‌آور است؛ مسئله‌ای که حتی طرح شکایات قضایی را نیز به دنبال داشته است. در حال حاضر امکان سفارش مک‌بوک پرو جدید از طریق وبسایت اپل وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH