با INFOBAR xv آشنا شوید: یک گوشی ساده ژاپنی با اپلیکیشن‌های اندرویدی!

پاییز امسال پانزدهمین سالگرد عرضه گوشی‌های ساده و خاص INFOBAR در ژاپن است و شرکت مخابراتی KDDI در تلاش است تا این اتفاق را با معرفی یک مدل جدید از این گوشی‌ها جشن بگیرد. گوشی INFOBAR xv سومین مدل از این سری است، اما با فاصله بهترین مدل این مجموعه خواهد بود. مدل جدید البته تعداد محدودی از اپلیکیشن‌های اندروید را نیز اجرا خواهد نمود.

INFOBAR xv که به دنبال عرضه INFOBAR 2 در دسامبر ۲۰۰۷ معرفی می‌شود از دل پروژه au Design شرکت KDDI متولد شده که هدف اصلی آن عملی‌کردن کانسپت‌های دوست‌داشتنی طرفداران این گوشی‌هاست. این مدل دارای یک صفحه‌نمایش ۳.۱ اینچی با حاشیه‌های سیاه است. بدنه صاف و انحنادار آن بدون فریم بوده و کلیدهای فیزیکی از آرایش کلاسیک و رنگارنگ سری‌های قبلی تبعیت کرده است. واقعا گوشی جذاب و زیبایی است.

گوشی INFOBAR xv که قرار است در ماه اکتبر و تنها در ژاپن عرضه شود، دارای سه رنگ مختلف خواهد بود: رنگ Nishikigoi کلاسیک، Nasukon و Cherry Berry. یک سیستم‌عامل اندروید سبک نیز با دو اپلیکیشن پیا‌م‌رسانی لاین و “+ message” برای آن پیش‌بینی شده است. با این وجود، دسترسی به پلی استور برای آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

INFOBAR xv دارای سایز ۱۴ در ۱۳۸ در ۴۸ میلی‌متر بوده و وزن آن هنوز مشخص نیست. این گوشی همچنین از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت، یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، حافظه میکرو SD قابل‌افزایش (تا ۳۲ گیگابایت)، قابلیت LTE، وای‌فای و تترینگ بهره می‌برد. همچنین یک دستیار هوشمند صوتی برای برقرای تماس دارد که ظاهرا شبیه دستیار گوگل یا سیری اپل است. یک هولدر دسکتاپی نیز به همراه گوشی ارایه می‌شود که آن را در هنگام شارژ تبدیل به یک ساعت می‌کند. قیمت آن قرار است به‌زودی اعلام شود.

گوشی‌های ساده شاید در بسیاری از بازارها، از مد افتاده به‌حساب آیند، اما در مورد آن‌ها همچنان توجهات و نوآوری‌های زیادی در حال جریان است؛ چند هفته پیش، گوگل ۲۲ میلیون دلار بر روی KaiOS به‌عنوان سیستم‌عاملی برای گوشی‌های ساده از جمله Nokia 8810 4G سرمایه‌گذاری کرد. بنابراین باید شاهد اتفاقات بسیاری در این عرصه باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH