تمام چیزی که در رابطه با آی‌فون ۹ اپل می‌دانیم

همان‌طور که می‌دانید، موبایل‌های اپل با نام آی‌فون شناخته می‌شوند. معرفی این اسمارت فون‌ها همیشه با جنجال همراه هست و شایعات زیادی در موردشان منتشر می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با آی‌فون ۹ بدست آورید.


طراحی و نمایشگر

سال پیش اپل از گوشی گران‌قیمت و جذاب خود با نام ۱۰ پرده برداشت که هم ده سالگی شرکت را جشن گرفته باشد و هم حاشیه‌های اطراف صفحه را رها کند و به دنیای مدرن بپیوندد. پس بعید نیست شاهد دیزاینی مدرن در آی‌فون ۹ باشیم. شایعات نشان می‌دهند این مدل حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف پنل خود دارد و دارای یک بریدگی نیز هست. این ناچ باعث می‌شود تا ضخامت نوارها کم‌تر شود و نسبت نمایشگر به بدنه افزایش یابد. در نتیجه تماشای فیلم‌ها و بازی کردن لذت‌بخش‌تر خواهد شد. نسبت تصویر هم تغییر بعدی است. به تازگی تولیدکنندگان از نسبت طلایی به نسبت نزدیک به ۲:۱ روی آورده‌اند که در عین داشتن معایب، مزایای فراوانی دارد. خوش‌دستی گوشی به لطف افزایش طول بهبود می‌یابد و دیوایس هرچند که غول‌آسا باشد به راحتی در جیب و جاهای کوچک قرار می‌گیرد. با این همه، نسبت تصویر ۲:۱ دسترسی به قسمت‌های بالای موبایل را به شدت سخت می‌کند. در واقع تکنولوژی نمایشگر تاثیر بسیاری در کیفیت کلی صفحه‌نمایش دارد. متاسفانه دوباره شاهد حضور ال‌سی‌دی بر روی آی‌فون‌ها خواهیم بود که این بار با آپدیت‌هایی همراه است. ال‌سی‌دی سوپر رتینا طیف وسیعی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد و محتواهای در حال پخش را جذاب‌تر می‌کند. طبیعتا لمس سه‌بعدی هم حضور خواهد داشت. این ویژگی امکان درک فشار را به دیسپلی می‌دهد و لازم نیست عنصری را لود کنید. فقط کافی است انگشت را روی آن بفشارید تا اطلاعات مختصر و مفیدی نمایش داده شود. در کل، لمس سه‌بعدی میان‌بری برای کاربران است تا کارهای‌شان را سریع‌تر انجام دهند. برای محافظت از این نمایشگر نیز اپل لایه‌ای تدارک می‌بیند تا در صفحه در برابر خط‌و‌خش و هم‌چنین چربی دست مقاوم باشد.

می‌توان گفت که شرکت آمریکایی برای آی‌فون ۹ دیزاینی مدرن را در نظر گرفته که حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود برسند و حس در دست گرفتن یک موبایل مدرن را داشته باشید. ناگفته نماند که بدنه هم جنس شیشه‌ای خواهد داشت و فقط در فریم‌ها شاهد فلزی سرد هستیم. شیشه‌ قابلیت‌هایی را برای آی‌فون‌ها رقم‌ می‌زند. مثلا می‌توان انتظار تکنولوژی شارژ وایرلس را از آن‌ها داشت که شارژ کردن گوشی را به‌صورت آسان‌تری فراهم می‌کند. با این‌که تغییرات اساسی در قسمت جلویی رخ می‌دهد، ولی سطح پشتی ظاهر آشنایی خواهد داشت. چینش دوربین، فلاش و نوشته‌ها به همان ترتیب خواهد بود و بعید است المانی جابه‌جا شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

پلت‌فرم عالی، تجربه کاربری بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد که فروش بالای گوشی را به همراه دارد. آی‌فون‌ها نیز همیشه جز موبایل‌هایی هستند که تجربه کاربری مطلوبی دارند و کاربران خود را راضی می‌کنند. آی‌فون ۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین چیپست اپل A12 بخشی از سخت‌افزار اسمارت فون را تشکیل می‌دهد و قدرت زیادی به آی‌فون می‌دهد. حتی همین حالا نیز A11 Bionic از پس همه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اپ‌استور برمی‌آید. در نتیجه پردازنده A12 تا چند سال تمام بازی‌ها و برنامه‌ها را به‌صورت روان اجرا می‌کند. با توجه به این‌که چیپست‌های جدید به بخشی با نام هوش مصنوعی مجهز هستند، A12 از این قسمت بهره‌مند خواهد شد و اعمال مربوط به این تکنولوژی را بهبود می‌بخشد. برای مثال، گوشی با سرعت بیش‌تر رفتار و علاقه‌مندی‌های شما را درک کرده و سپس براساس آن‌ها گزینه‌های مختلفی را تنظیم می‌کند یا دسترسی اپ‌ها را به منابع سیستم محدود می‌کند. به‌طور کلی، هوش مصنوعی عمر باتری را افزایش می‌دهد و می‌تواند تاثیر مثبتی روی عملکرد گوشی بگذارد. در قسمت دوربین هم یک‌سری کارایی دارد که در بخش‌ بعدی به آن می‌پردازیم. در کنار چیپستی قدرت‌مند، باید مقدار زیادی حافظه داخلی و اجرایی قرار بگیرد تا بتوانیم اپلیکیشن‌ها را دانلود و نصب کنیم. احتمال می‌رود که آی‌فون در ۳ نسخه عرضه شود. ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی. با این‌که قیمت هر کدام فرق دارد، ولی در همه ورژن‌ها ۳ گیگابایت رم در نظر گرفته شده که برای علاقه‌مندان عمل مالتی‌تسکینگ خبر خوبی به حساب می‌آید. بدون دیدن هیچ لگی می‌توانید برنامه‌های زیادی را اجرا کنید و کارهای‌تان را سریع‌تر انجام دهید.

نرم‌افزار آی‌فون‌ها نیز به‌عنوان پلت‌فرمی با تجربه کاربری فوق‌العاده شناخته می‌شود. البته این تعریف در ایران دست‌خوش تغییرات زیادی شده. با توجه به تحریم‌های متعدد، ما نمی‌توانیم از قابلیت‌های گوشی‌های اپل استفاده زیادی داشته باشیم. این در حالی است که پتانسیل این نرم‌افزار بسیار بالا است و ویژگی‌های بسیاری دارد. اما هنوز هم آی‌او‌اس پذیرای ایرانی‌هاست و قابلیت‌های اندک آن خوشایند هستند. شاهد نگارش دوازدهم سیستم‌عامل اپل خواهیم بود که در آن بهبودهایی برای افزایش عمر باتری و سرعت صورت گرفته. مشتریان محصولات اپل مخصوصا سری آی‌فون می‌دانند که با خرید یکی از مدل‌های این شرکت به‌روز خواهند ماند. برخلاف اندرویدی‌ها، اسمارت فون‌های آمریکایی آپدیت‌های منظم و متعددی دریافت می‌کنند که آن‌ها را در برابر ویروس‌ها و بدافزارها ایمن می‌کند. ضمنا بدون این‌که موبایل تازه‌ای خریده باشید، می‌توانید از قابلیت‌های جدید استفاده کنید.

دوربین

همان‌طور که می‌دانید آی‌فون ۸ از دوربینی تک‌لنزی بهره می‌برد و در قاب جلو نیز فقط یک دوربین داشت. به نظر می‌رسد این روند در آی‌فون ۹ تکرار شود. دوباره شاهد یک دوربین برجسته در سطح پشتی خواهیم بود که توان گرفتن پرتره‌های زیبا و استودیویی را ندارد. حتی دوربین سلفی هم به‌روزرسانی بزرگی نخواهد داشت. پس اگر عاشق عکاسی هستید و می‌خواهید موبایل آینده‌تان دوربینی در حد بهترین‌ها داشته باشد، نباید به فکر خریدن آی‌فون ۹ باشید. این گوشی قادر به گرفتن عکس‌های جذابی مثل دیگر اسمارت فون‌های پرچم‌دار نیست و در این زمینه قابلیت‌های زیادی ندارد.

قیمت و زمان عرضه

اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که آی‌فون ۹ در ۱۱ یا ۱۲ سپتامبر معرفی می‌شود و در ۲۱ همان ماه به بازار عرضه می‌گردد. اما در زمینه قیمت اختلاف‌های زیادی دیده می‌شود. برخی می‌گویند این آی‌فون قیمتی بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ پوند را خواهد داشت و بعضا هم گفته شده محصول اپل قیمتی بالای ۸۵۰ پوند خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH