اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون 720

کوالکام در اواخر ماه فوریه اعلام کرد که این کمپانی مشغول توسعه سری کاملا جدیدی از تراشه‌ها موسوم به خانواده اسنپ‌دراگون 700 است. این شرکت قصد دارد تا ویژگی‌های پیشرفته‌تری از قبیل پردازنده‌های سیگنال دیجیتال (DSP) سفارشی‌شده و معماری کریو را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر ارایه نماید. این‌کار، تولید دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌تر با مشخصاتی مشابه پرچم‌داران را امکا‌ن‌پذیر خواهد کرد. در ماه مه از نخستین تراشه این سری با نام پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 710 رونمایی شد و به گفته برخی اشخاص خبرچین، تراشه بعدی اسنپ‌دراگون 720 نام دارد. این تراشه به منظور پر کردن شکاف میان چیپست‌های اسنپ‌دراگون 710 و اسنپ‌دراگون 730 معرفی خواهد شد.

تا این لحظه تنها به نام اسنپ‌دراگون 720 اشاره شده و هنوز هیچ‌گونه اطلاعات فنی پیرامون این تراشه مشخص نشده است.

یک خبرچین چینی در شبکه‌اجتماعی توئیتر با نام مستعار MMDDJ اقدام به انتشار نام مدل SDM720 در قالب یک توییت نموده است که به معرفی احتمالی تراشه اسنپ‌دراگون 720 در آینده اشاره می‌کند. مشخصات فنی این نیمه‌هادی هنوز اعلام نشده است؛ اما با بررسی تولیدکنندگان گوشی که از تراشه قدرتمندتر اسنپ‌دراگون 730 استفاده نمی‌کنند، احتمالا می‌توان از برخی جزئیات در خصوص اسنپ‌دراگون 720 مطلع شد.

تراشه اسنپ‌دراگون 710 با بهره‌گیری از فرایند 10 نانومتری LPE سامسونگ تولید می‌شود و در مجموع مجهز به 6 هسته نقره‌ای از نوع کریو 360 با فرکانس کاری 1.70 گیگاهرتز و 2 هسته طلایی کریو 360 با فرکانس 2.20 گیگاهرتز است. همچنین این چیپست از پردازنده گرافیکی آدرنو 616 به همراه تراشه X15 LTE شرکت کوالکام بهره می‌گیرد و از قابلیت‌های هوش مصنوعی و واقعیت‌افزوده پشتیبانی می‌کند. اسنپ‌دراگون 720 احتمالا با معماری 10 نانومتری FinFET LPE مشابه تولید می‌شود؛ اما به‌منظور افزایش کارآیی نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 710، این چیپست می‌تواند با فرکانس کاری بالاتری فروخته شود.

بعلاوه اسنپ‌دراگون 720 احتمالا همانند اسنپ‌دراگون 730 مجهز به واحد پردازش عصبی خواهد بود؛ در حالی‌که اسنپ‌دراگون 710 برای اهداف یادگیری ماشین بر واحد پردازش گرافیکی و پردازنده سیگنال دیجیتالی خود متکی است. با این‌حال ممکن است نام رسمی اسنپ‌دراگون 730 به اسنپ‌دراگون 720 تغییر پیدا کند. اما با توجه به این‌که در حال حاضر چنین صحبت‌هایی صرفا گمانه‌زنی‌هایی بیش نیستند؛ لذا اکنون این اطلاعات را نبایستی چندان جدی گرفت.

1 در مورد “اطلاعاتی در رابطه با چیپست میان‌رده اسنپ‌دراگون 720”

  1. مهدی سماواتی

    چه فایده ، فقط برند های چینی از این پردازنده استفاده میکنند
    در واقعیت باید سامسونگ در سری بالا رده A از این پردازنده استفاده کنه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH