ویندوز

به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 در چرخه سریع، سبب از کار افتادن دیفندر شد!

حدود دو هفته از مشاهده Windows 10 Insider Preview جدید در Fast Ring می‌گذرد ولی هنوز خبری از عرضه آن نیست. در عوض مایکروسافت اقدام به انتشار به‌روزرسانی تجمعی 17713 با شماره ساخت 17713.1002 نموده است.

ویندوز

این به‌روزرسانی با عنوان KB4345215 نشان داده خواهد شد و طبق توضیحاتی که مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود داده است در این به‌روزرسانی هیچ تعمیرات جدیدی برای ویندوز 10 وجود نخواهد داشت و تنها برای بررسی و آزمایش ویژگی جدید در Slow Ring ایجاد شده است. خبر این اقدام را مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت 2018 در ماه مه اعلام کرده بود. در این صورت می‌توان اینطور در نظر گرفت که چندین Slow Ring جدید ساخته خواهد شد و از آن تاریخ تاکنون تنها یکی از آنها آماده شده است. به عبارت دیگر نسخه Redstone 5 یکی از زمان‌بر‌ترین بخش‌های این Slow Ring در به‌روزرسانی بوده است.

از طرف دیگر متاسفانه به‌روزرسانی تجمعی جدید نیز دارای مشکلاتی است و بعد از نصب آن، اپلیکیشن محافظ ویندوز دیفندر کار نمی‌کند! البته این یکی از عوارض به کارگیری روش Fast Ring است که گریبان‌گیر کاربران می‌شود. به علاوه شیوه Slow Ring نیز کم‌کم به یک شیوه ناکارآمد بدل شده و همواره منتقدانی داشته است.

در هر حال این اولین ویژگی ویندوز 10 خواهد بود که قبل از آنکه به RS5_RELEASE تبدیل شود، به طور کامل تنها در یک Slow Ring از شاخه RS_PRERELEASE ایجاد خواهد شد. با این حال امیدواریم تیم کاری مایکروسافت Slow Ring‌های بیشتری تولید نمایند و افراد بیشتری بتوانند آنها را مورد آزمایش قرار دهند.

چرخه آهسته یا Slow Ring به نسخه‌هایی از به‌روزرسانی ویندوز گفته می‌شود که بعد از بررسی دقیق و کامل پایداری (Stable) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و چرخه سریع یا Fast Ring به نسخه‌های از به‌روزرسانی که به محض انجام بررسی‌ها و تست‌های داخلی در اختیار کاربران قرار بگیرد، اطلاق می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH