ضرر و زیان هنگفت ال‌جی دیسپلی برای دومین بار پیاپی در سه‌ماهه دوم امسال

شرکت ال‌جی دیسپلی که اپل برای تامین حدود ۴ میلیون پنل OLED برای آیفون‌های ۶.۵ اینچی Xs Plus بر روی آن حساب باز کرده است، روز چهارشنبه اعلام کرد که در سه ماهه دوم امسال دچار زیان شده است. این شرکت کره‌ای در بازه زمانی ماه آوریل تا ژوئن با ضرر و زیان ۲۰۱.۱ میلیون دلاری (۲۲۸ میلیارد وون کره) روبه‌رو شده است. یازده تحلیلگر موسسه Thomson Reuters پیش‌بینی ضرر بزرگ ۲۴۷ میلیارد وونی را برای این شرکت کرده بودند. میزان درآمد سالانه شرکت نیز با ۱۵ درصد کاهش به ۴.۹۷ میلیارد دلار رسیده است.

این موضوع برای دومین سه ماهه پیاپی است که برای این شرکت کره‌ای اتفاق می‌افتد و بسیاری از کارشناسان قیمت‌های پایین پنل‌های LCD را به دلیل تولیدات بیش‌ازحد آن مورد سرزنش قرار داده‌اند. این امر موجب شده ال‌جی دیسپلی میزان سرمایه‌گذاری‌های خود را تا سال ۲۰۲۰ به حدود ۲.۷ میلیارد دلار کاهش دهد. شرکت، چشم به جنگ تجاری آمریکا و چین دوخته است و احتمالا بتواند با توجه به نتایج حاصل از این جنگ تجاری تغییراتی را در میزان تولید خود در کشور چین و کره جنوبی ایجاد نماید. مدیران این شرکت، علاوه بر بازار اشباع‌شده صفحات LCD، گفته‌اند که به دلیل نگرانی درباره بازار گوشی‌های هوشمند تصمیم به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود گرفته‌اند.

دان کیم (Don Kim)، مدیر ارشد مالی ال‌جی دیسپلی، گفت:

رویکردی که ما در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خود اتخاذ کرده‌ایم، از نگرانی‌ها و عدم قطعیتی که در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد، ناشی شده است.

اما خبر خوب اینکه، ال‌جی دیسپلی تغییری در تبدیل محصولات خود از پنل‌های LCD به OLED نخواهد داد. در حال حاضر، ۹۰ درصد فروش‌های ال‌جی دیسپلی مربوط به صفحات LCD است. با وجود کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای، این شرکت هنوز تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷.۷ میلیارد دلار در تولید پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری کند. از طرفی شرکت هنوز شاهد برگشت سودهای ناشی از فروش صفحات OLED نبوده، بنابراین انتظار می‌رود که تا سه ماهه بعدی این امر محقق شود.

پیش‌بینی می‌شود که ال‌جی دیسپلی، اکثر پنل‌های OLED اپل برای آیفون‌های ۶.۵ اینچی را در سال ۲۰۱۹ تامین کند. امسال قرار است که سامسونگ عمده صفحات OLED آیفون‌های ۵.۸ اینچی و آیفون‌های ۶.۵ اینچی را بسازد. به‌علاوه، امسال حدود ۲۰ میلیون پنل برای نمایشگرهای ۶.۱ اینچی LCD آیفون‌های ارزان‌قیمت، توسط ال‌جی و ژاپن دیسپلی تامین خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH