پیش‌تازی مجدد سامسونگ در دومین بازار بزرگ اسمارت‌فون در دنیا

سامسونگ برای چندین سال به صورت بی‌دغدغه بر فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها سیطره داشته است و فراخوانی دستگاه پرچم‌دار و رشد چشمگیر شرکت‌های چینی هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو نیز این غول کره‌ای را مایوس نکرده و اخیرا تحولات مهمی در وضعیت فعلی این شرکت در هندوستان مشاهده شده است.

دومین کشور پرجمعیت جهان، صاحب دومین بازار بزرگ اسمارت‌فون پس از چین و بالاتر از ایالات‌متحده نیز به‌شمار می‌آید. بنابراین طبیعتا هنگامی که شیائومی طی 3 ماهه انتهایی سال گذشته در زمینه فروش منطقه‌ای از سامسونگ پیشی گرفت؛ این موضوع توجه همگان از جمله رقیب کره‌ای را به خود جلب کرد.

مدت کوتاهی پس از قرار گرفتن سامسونگ در جایگاه دوم، این کمپانی در چارچوب زمانی ماه‌های ژانویه تا مارس دست‌به‌کار شد و اسمارت‌فون‌های اقتصادی گلکسی J6 و گلکسی J8 را با نمایشگرهای بدون‌حاشیه عرضه کرد. در واقع گلکسی J6، سومین اسمارت‌فون پرفروش در هندوستان طی 3 ماهه دوم سال بود و این پدیده در بازگشت کمپانی به رتبه نخست نقش به‌سزایی داشته است. براساس آخرین داده‌های آماری موسسه Counterpoint Research از بازار، شیائومی با سهم 28 درصدی خود همچنان با فاصله‌ای بسیار نزدیک، سامسونگ را تعقیب نموده و در جایگاه دوم قرار دارد. در فاصله میان ماه‌های آوریل تا ژوئن، سامسونگ سهمی 29 درصدی را به خود اختصاص داد؛ در حالی‌که ویوو و اوپو به ترتیب سهم 12 و 10 درصدی از بازار را تصاحب کردند.

بعید به نظر می‌رسد که فهرست 5 مدل برتر اسمار‌فون طی همین دوره زمانی، سروصدای زیادی در کشورهای اروپای غربی یا آمریکا به‌راه بیندازد. در این فهرست، هندست ارزان‌قیمت شیائومی ردمی 5A و ردمی نوت 5 پرو بالاتر از اسمارت‌فون گلکسی J6 سامسونگ قرار گرفتند. همچنین ردمی نوت 5 و ویوو Y71 نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

شاید باور این حقیقت دشوار باشد؛ اما وان‌پلاس 6 با وجود مشاهده افق روشن در پایان ماه مه، محبوب‌ترین اسمارت‌فون ممتاز در هندوستان طی 3 ماهه دوم سال بوده است. ظاهرا برای پیشی گرفتن فروش وان‌پلاس 6 از هندست‌های قدرتمندی مانند اپل آی‌فون X، آی‌فون 8 و 8 پلاس یا اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ، مدت زمان کمی بیش‌تر از یک ماه کافی بوده است. البته اپل همچنان به تلاش‌های خود در منطقه ادامه می‌دهد؛ جایی‌که نسبت کیفیت به قیمت، مهم‌ترین معیار خرید برای اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. در حقیقت آی‌فون با سهم ناچیز 1 درصدی خود به کم‌ترین میزان سهم از بازار محلی طی ادوار گذشته بسنده نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH