سامسونگ به‌دنبال ساخت پنل‌های نشکن برای گوشی‌های هوشمند است

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده که قصد ساخت یک نمایشگر نشکن برای اسمارت‌فون‌ها را دارد که توسط Underwriters Laboratories، آزمایشگاهی وابسته به اداره ایمنی و سلامت شغلی (OSHA) وزارت کار ایالات متحده آمریکا تایید شده است.

این پنل نشکن که توسط سامسونگ دیسپلی توسعه پیدا کرده، می‌تواند علاوه بر اسمارت‌فون‌ها در داخل سایر دستگاه‌های الکترونیکی از جمله دستگاه‌های سیار نظامی، کنسول‌های بازی پرتابل و تبلت پی‌سی‌ها استفاده گردد.

پنل مذکور در واقع یک نمایشگر قابل انعطاف OLED است که از یک لایه زیرین نشکن و یک پوشش پلاستیکی چسبیده به آن تشکیل شده است.

پوشش پلاستیکی مقاوم و مستحکم، به‌طور خاص، مناسب دستگاه‌های الکترونیکی پرتابل بوده و این نه‌تنها به‌خاطر ویژگی‌های نشکن آن بلکه همچنین به‌دلیل سبکی، سختی و گذردهی آن است که آن را بسیار شبیه به شیشه می‌کند.

البته سامسونگ دیسپلی به‌منظور دریافت تاییدیه از OSHA مجبور است تست‌های مرتبط با مقاومت و دوام را مطابق با استانداردهای وزارت دفاع آمریکا بگذراند.

گفته می‌شود که این پنل حتی بعد از ۲۶ سقوط پیاپی از ارتفاع ۱.۲ متری (تقریبا ۴ فوت) همچنان سالم مانده و به قسمت جلو، کناره‌ها و لبه‌های آن آسیبی وارد نشده است. علاوه بر این، در تست‌های حرارت و در درجه حرارت‌های بالا (۷۱ درجه سانتی‌گراد) و درجه حرارت‌های پایین (۳۲- درجه) نیز با موفقیت عمل کرده است.

اما سامسونگ علاوه بر این تست‌ها، یک آزمایش اختصاصی هم روی این پنل انجام داده که آزمایش سقوط از ارتفاع ۱.۸ متری (حدود ۶ فوت) بوده که پنل مذکور این‌بار هم بدون هیچ آسیب‌دیدگی به کار خود ادامه داده است. هرچند تصویری از این تکنولوژی سامسونگ در دست نیست اما دلیلی وجود ندارد که به استانداردهای وزارت دفاع آمریکا شک کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH