اطلاعاتی تازه در رابطه با چیپست کایرین ۹۸۰ هواوی

اخیرا اطلاعات تازه‌ای درباره چیپست پرچمدار بعدی هواوی یعنی کایرین ۹۸۰ به بیرون درز کرده است. احتمال داده می‌شود که این چیپست اواخر سال جاری در داخل گوشی‌های Mate 20 و Mate 20 Pro استفاده شود. اما در حالی‌که گفته می‌شد این چیپ دارای یک پردازنده گرافیکی ویژه نیز خواهد بود، افشاگر مطرح، Ice Universe این ادعا‌ها را رد کرده است.

این افشاگر بیان کرده که گزارش‌هایی که صحبت از این پردازنده گرافیکی می‌کردند، همگی شایعات رسانه‌های چینی است. قرار است چیپست هواوی از آخرین هسته‌های کورتکس رده‌بالای شرکت ARM استفاده کند، که در مجموع شامل هشت هسته کورتکس خواهد بود که چهارتای آن‌ها کورتکس A55 (برای کارهای معمولی) و چهارتای دیگر کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲.۸ گیگاهرتز است.

اما نکته جالب این است که آخرین هسته رده‌بالای ARM، کورتکس A76 است، بنابراین معلوم نیست که ادعا‌های مربوط به کورتکس A77 دقیقا به کدام هسته‌ها اشاره دارد. در هر صورت، قرار است چیپست کایرین ۹۸۰ را شرکت TSMC با معماری ۷ نانومتری بسازد، که قطعا شاهد ارتقاهایی در عملکرد و کارایی نسبت به کایرین ۹۷۰ خواهد بود.

انتظار می‌رود که هواوی از چیپست پرچمدار جدید خود در نمایشگاه IFA 2018 برلین رونمایی کند. با در نظر گرفتن اینکه امسال شاهد معرفی تراشه A12 اپل در ماه سپتامبر و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ کوالکام در ماه دسامبر خواهیم بود، باید منتظر ماند و دید که محصول جدید هواوی در مقایسه با رقبای خود چه عملکردی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH