اپل قصد دارد از مودم‌های اینتل در گوشی جدید خود استفاده کند!

از سال 2017 شرکت کوالکام و اپل به سبب اختلافات خود در ثبت پتنت‌ها، حق امتیازها و موارد دیگر با هم دچار درگیری هستند. بر اساس اظهار رسمی شرکت کوالکام ممکن است این اختلافات و درگیری‌ها در عمل و همکاری آنها نیز مؤثر باشد.

جورج دیویس (George Davis)، رئیس امور مالی این شرکت گفت:

ما معتقدیم که ظاهرا شرکت اپل در نظر دارد، به‌جای مودم‌های LTE ما از مودم‌های کارخانه رقیبمان در نسل بعدی گوشی آی‌فون استفاده کند.

منظور از “کارخانه رقیب” در حقیقت همان شرکت اینتل است. اگرچه که شرکت اینتل بسیار درزمینه طراحی پردازنده‌های مرکزی موفق و بی‌رقیب است، اما با بررسی‌های صورت گرفته در گوشی‌های مختلف مشخص شده است که مودم‌های کوالکام به‌مراتب سرعت بالاتری از مودم‌های اینتل دارند.

در اوایل این هفته شرکت کوالکام با گروه تست سرعت اوکلا به‌منظور نشان دادن تفاوت کارایی اینترنتی تراشه اسنپدراگون 845 با دو تراشه اینتل XMM7480 و XMM7360 همکاری کرد. پس از انجام تست “سرعت‌های معمولی”، تراشه کوالکام تقریبا در هر سناریو ممکنی سربلند بود. این تراشه در مقایسه با تراشه‌های اینتل، 68 درصد سرعت دانلود بالاتری در شبکه مخابراتی (T-Mobile)، 41 درصد سرعت آپلود بالاتر و 35 درصد تأخیر کمتری در شبکه مخابراتی AT&T داشت. SpeedTest یک سرویس اینترنتی است که آنالیز کیفیت دسترسی به اینترنت، مواردی مانند سرعت اتصال و یا تأخیر ارسال داده‌ها را ارایه می‌دهد. این سرویس در سال 2006 توسط اوکلا (Ookla) تاسیس شد و مقر اصلی آن در سیاتل و واشنگتن است.

هرچند که این احتمال وجود دارد که اپل از مودم‌های شرکت کوالکام استفاده نکند، اما همچنان معلوم نیست که تصمیم نهایی اپل، استفاده از مودم اینتل باشد و ممکن است تغییر کند. در این مورد نیز بار دیگر رئیس امور مالی شرکت کوالکام، جورج دیویس بیان کرد:

شرکت اپل، یک صنعت بسیار پویا دارد. اگر ما فرصت‌های خود را به‌خوبی ارایه دهیم، ممکن است همچنان تأمین‌کننده مودم‌های نسل بعدی آیفون باشیم.

اگر اپل از مودم کوالکام استفاده نکند به عبارتی بدین معناست که در آینده، گوشی‌های اندرویدی سرعت اینترنت بالاتری از آی‌فون خواهند داشت. حال تنها باید صبر کرد و منتظر ماند تا تصمیم نهایی شرکت اپل در مورد نسل بعد گوشی‌های آی‌فون به‌طور رسمی اعلام شود. سوال بزرگ اینجاست که آیا با این تغییرات همچنان آی‌فون، گوشی پرطرفداری باقی خواهد ماند؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH