۵ چیزی که دوست داریم در وان‌پلاس 6T ببینیم

در حالی‌که به زمان رونمایی از گوشی وان‌پلاس 6T در اواخر امسال نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این هندست نسبت به مدل قبلی خود ارتقاهای چندانی نخواهد داشت. شرکت وان‌پلاس تا امروز تلاش کرده تا از درز اطلاعات مربوط به این دستگاه جلوگیری کند و در این کار هم موفق بوده است. اما براساس آن‌چه که از گوشی وان‌پلاس ۶ می‌دانیم، انتظار داریم که در این هندست جدید شاهد بهبودهای ارزشمندی باشیم که تاثیری آن‌چنانی در افزایش قیمت آن نداشته باشند. در ادامه سعی داریم که به این موارد با جزییات بیشتری بپردازیم.

استانداردهای IP

OnePlus 6T

تقریبا همه پرچم‌دارهایی که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند به استثنای وان‌پلاس ۶، در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده‌اند. این گوشی به‌دلیل آن‌که در زیر باران کار نمی‌کرد، به‌طور رسمی در استاندارد IP رتبه‌بندی نشده است.

انتظار داریم که این ضعف در مدل جدید برطرف شود و وان‌پلاس 6T بتواند استانداردهای IP67 یا IP68 را دریافت کند، که در صورت بروز این اتفاق، اولین گوشی وان‌پلاس خواهد بود که از این ویژگی بهره می‌برد. این امکان، قطعا جذابیت بیشتری را برای گوشی ایجاد خواهد کرد.

اسمارت‌فونی که بتواند براساس استاندارد IP67 رتبه‌بندی شود، می‌تواند در عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد، در حالی‌که با استاندارد IP68 قادر است که در عمق ۱.۵ متری، به مدت ۳۰ دقیقه یا کم‌تر به کار خود ادامه دهد. هر دو استاندارد تضمین می‌کنند که دستگاه در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

قابلیت شارژ بی‌سیم

OnePlus 6T

همانطور که می‌دانید، وان‌پلاس ۶ از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کرد. با این‌حال به نظر می‌رسد که شرکت وان‌پلاس تصمیم گرفته است که این قابلیت را به نسخه جدید اضافه نماید که در این صورت، علاقمندان وان‌پلاس قادر خواهند بود به منظور راحتی هرچه بیشتر و بدون آن‌که بخواهند چندین بار در طول روز شارژر را به پریز برق بزنند، از یک پد شارژ وایرلس استفاده نمایند.

حتی سازندگان خودرو نیز با نصب پدهای شارژ بی‌سیم در داخل ماشین‌ها، شروع به استفاده از این امکان جالب کرده‌اند. اخیرا در رستوران‌ها و کافه‌ها شاهد به‌کارگیری این تکنولوژی هستیم.

یک باتری قوی‌تر

OnePlus 6T

عمر باتری وان‌پلاس ۶ واقعا بد بود. برای نمونه باتری این دستگاه مدت زمانی که می‌توانست در وضعیت روشن بودن مداوم نمایشگر کار کند، ۵.۵ ساعت بود، که به نظر می‌رسد این مقدار می‌تواند در مدل جدید افزایش یابد.

منبع تغذیه وان‌پلاس ۶، یک باتری متوسط ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اما در مقایسه با آن، هواوی P20 Pro که تقریبا کارایی مشابه با آن دارد از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. بنابراین انتظار داریم که وان‌پلاس به یک باتری بزرگ‌تر مجهز باشد. این گوشی حتما لازم نیست که مانند پرچم‌دار هواوی دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری باشد، ولی حداقل می‌تواند از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری سود جوید. اگر این‌گونه باشد 6T در ردیف دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس۹ پلاس قرار می‌گیرد.‌

جک هدفون

OnePlus 6T

مانند بسیاری از شرکت‌ها، وان‌پلاس نیز دوست دارد مطابق با آخرین ترندهای بازار پیش برود. این شرکت در وان‌پلاس ۶ از ترکیب شیشه و فلز برای بدنه گوشی استفاده کرد و یک بریدگی (ناچ) نیز برای آن در نظر گرفت. اما مرحله بعدی در این روند ممکن است حذف جک هدفون گوشی باشد که امیدواریم این اتفاق نیافتد.

این جک هنوز بخش مهمی از یک اسمارت‌فون محسوب می‌شود و مورد استفاده همه مشتریان است. درست است که یک جفت هدفون بلوتوثی مزیت‌های خاص خودش را دارد، اما هرگز نمی‌تواند کیفیت صدای هدفون‌های سیمی را داشته باشد.

از طرفی هدفون‌هایی با درگاه یواس‌بی نوع C هم چندان مطلوب نیستند، برای اینکه خیلی‌ها دوست ندارند همزمان با شارژ گوشی به موزیک گوش بدهند. بنابراین امیدواریم همچنان شاهد جک هدفون در وان‌پلاس 6T  باشیم.

ارایه رنگ‌های مختلف برای همه ترکیب‌های حافظه

OnePlus 6T

گوشی وان‌پلاس ۶ با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گبگابایتی در رنگ‌های بلک میرور، سفید، قرمز و بلک میدنایت روانه بازار شد. اما دو ترکیب حافظه دیگر این هندست، تنها با یک رنگ عرضه شدند. وان‌پلاس ۶، با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه در رنگ بلک میرور و نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی در رنگ بلک میدنایت ارایه شدند.

رنگ‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند و در تصمیم خریدار بسیار تاثیرگذار هستند. به همین خاطر امیدواریم که وان‌پلاس 6T برای همه ترکیب‌های حافظه خود، رنگ‌هایی در دسترس را عرضه کند. افراد بسیاری از مدل وان‌پلاس ۶ راضی بودند اما رنگ‌های ارایه شده مورد دلخواه آن‌ها نبود. بنابراین گاهی مجبور می‌شدند برای تهیه رنگ مطلوب خود به مدل‌های دیگری روی بیاورند که گاه حتی گران‌تر از وان‌پلاس ۶ بودند.

ارایه همه مدل‌ها در همه رنگ‌ها، دست مشتری را برای انتخاب بازتر می‌گذارد و این موضوع ممکن است حتی به فروش بیشتر وان‌پلاس نیز کمک کند.

این‌‌ پنج مورد، ویژگی‌های مهمی هستند که انتظار داریم وان‌پلاس 6T از آن‌ها بهره ببرد. اما شاید بتوان به این موارد، تکنولوژی جدید Vibrant Ink Jet و همچنین سنسور اثر انگشت را نیز اضافه کرد که استفاده از آن‌ها بر جذابیت‌های گوشی خواهد افزود.

با این‌حال، امیدواریم شاهد حضور امکاناتی در دستگاه نباشیم که احتمالا باعث افزایش قیمت دستگاه خواهند شد، که از آن جمله می‌توان به تشخیص چهره سه بعدی، یک دوربین سوم در پشت گوشی و یا یک نمایشگر با رزولوشن بالا اشاره کرد.

پنج موردی که در بالا ذکر شد صرفا باعث افزایش بسیار اندکی در قیمت هندست خواهند شد و حتی ممکن است اگر صفحه‌نمایش، چیپست و دوربین‌‌‌های دستگاه مطابق با مشخصات وان‌پلاس ۶ باشد، قیمت آن نیز تغییری نکند.

نظر شما چیست؟ دوست دارید شاهد چه تغییرات و ارتقاهایی در وان‌‌پلاس 6T باشید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH