نحوه فعال کردن طراحی جدید متریال در گوگل کروم

همانطور که می‌دانید اخیرا یک رابط کاربری (UI) مخفی با طراحی متریال در نسخه iOS مرورگر کروم کشف شد که با فعال‌سازی ‘UI Refresh Phase 1’ از طریق اینترفیس ‘chrome://flags’ ظاهر می‌شد.

اما این به‌روزرسانی‌ها محدود به اپلیکیشن موبایل نبوده و آخرین نسخه دسکتاپی مرورگر کروم که در حال حاضر در صورت امن نبودن یک سایت اخطارهای لازم را می‌دهد، طراحی متریال را در داخل خود داشته و برای هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس قابل اعمال است.

برای فعال‌سازی این طراحی ابتدا مطمئن شوید که آخرین ورژن گوگل کروم را در دستگاه خود نصب کرده‌اید. در ادامه:

  • به آدرس chrome://flags/#top-chrome-md مراجعه نمایید.
  • مورد هایلایت‌شده‌ UI Layout for the browser’s top chrome در دراپ‌داون را از گزینه Default  به Refresh تغییر دهید.
  • مرورگر کروم را دوباره اجرا کنید.
  • اگر تغییرات اعمال شده را دوست ندارید، با تکرار مراحل قبل و انتخاب Default به طراحی اولیه برگردید.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این طراحی ظاهر تب‌ها و نوار آدرس را به‌طرز قابل توجهی تغییر می‌دهد. می‌بینید که کلید  ‘New tab’ به یک نشانه‌ + در سمت چپ ردیف تب‌ها تبدیل شده و به نظر می‌رسد که هنوز فکری در مورد رنگ‌های پنجره‌ها نشده و رنگ آن‌ها در وضعیت فعال با رنگ نوار تایتل یکسان می‌شود. تنظیمات پروفایل به نوار آدرس منتقل شده است و حالا به‌جای نام از آواتار کاربر استفاده می‌کند. تقریبا همه چیز ازجمله نوار آدرس، آیکون‌ها و کلید‌ها گرد شده‌اند. در ضمن، زمانی که تنها یک وب‌سایت در یک پنجره باز است، به‌جای نمایش آن به‌عنوان یک تب، با نوار تایتل به‌نمایش گذاشته می‌شود (یکی می‌شود).

البته این طراحی جدید قرار نیست موردپسند همه واقع شود و به احتمال زیاد گوگل قبل از اعمال نهایی آن تغییراتی را در آن ایجاد خواهد کرد.

اگر شما هم این طراحی را برای کامپیوتر خود فعال کرده‌اید، نظرات خود را با در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH