بیمه سامان

از عرضه بیمه نامه موبایل تا برنامه‌های بیمه سامان برای حضور هر چه بیشتر در فضای مجازی

بیمه سامان از جمله شرکت‌های بیمه‌ای فعال در زمینه خدمات متنوع در رشته‌های بیمه‌ای گوناگون است که توانسته به‌خوبی از ظرفیت فضای مجازی کشور و استارتاپ‌های حوزه اینشورتک استفاده کرده و با محصولات پرکاربرد برای خانواده‌ها، یکی از پیشگامان حوزه بیمه‌ای محسوب شود.

احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان در مصاحبه اختصاصی با آی‌تی‌رسان گفت: ما در گروه بیمه سامان این برنامه ریزی را داریم که با بهره گیری از داده‌ها و اطلاعاتی که در بانک‌های اطلاعاتی شرکت بیمه سامان انجام دادیم، برای ارزیابی بیمه گذاران و تعیین ریسک‌پروفایل مشتریان مختلف بهره بگیریم. ما این اطلاعات را از 14 سال فعالیت شرکت جمع‌آوری کرده‌ایم و از این ریسک‌پروفایل‌ها به منظور بهبود فرایند تعیین خسارت برای گروه‌های بیمه‌ گذاران مختلف استفاده کنیم. بدیهی است که مشتریان دارای ریسک کم نباید به همان منوالی که با مشتریان با ریسک بالا برخورد می‌شود، مواجه شوند.

در روش‌های جدید فرایند خسارت شامل: اعلام خسارت، ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت به گونه‌ای انجام می‌شود که در واقع با سریع‌ترین و راحت ترین روش، تجربه‌ای متفاوت برای مشتری رقم می‌خورد. این ساده کردن فرایندها به‌راحتی انجام نخواهد گرفت جز با داده کاوی اطلاعات و به کارگیری نتایج اطلاعات تحلیل شده که بدیهی است منجر به تفکیک قابل قبول در گروه مشتریان با ریسک زیاد و کم خواهد شد و نتیجه‌ای جز رضایت هر چه بیشتر مشتریان را به همراه نخواهد داشت.

بیمه سامان

ما در مقابله با مشتریانی که با استفاده از داده کاوی به ریسک پایین آنها از نظر مواردی از جمله تقلب و سواستفاده رسیدیم، قطعا در برخورد با روند ارزیابی خسارت آن‌ها تسریع بسیار زیادی ایجاد می‌کنیم و تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، بی‌بدیل خواهد بود و حتی در بعضی از موارد به خوداظهاری مشتری اکتفا خواهیم کرد. این اتفاق در صورت عملی شدن، قطعا ارزش Big Data مدنظر بیمه سامان را بیش از پیش برای مردم و مشتریان نشان خواهد داد.

در نشست اخیر خبری خود در مورد برون سپاری بعضی از خدمات از جمله ارزیابی و پرداخت خسارت گفته بودید، آیا این تصمیم به کیفیت خدمات شما در این زمینه لطمه‌ای وارد نمی‌کند؟

در شرکت بیمه سامان اعتقاد داریم که برون سپاری خدمات اتفاقا نه تنها به کیفیت خدمات ضربه‌ای وارد نخواهد کرد، بلکه مشخصا در راستای افزایش کیفیت خدمات بوده و به این نکته باور داریم. ما در یک شرکت بیمه عملیات مختلفی را انجام می‌دهیم که از جمله آن‌ها می‌توان به صدور بیمه نامه، ارزیابی خسارت، پرداخت خسارت، امور مالی و… که اگر این وظایف را در تعداد رشته‌های بیمه‌ای موجود ضرب کنید، به بزرگی این خدمات و وظایف پی می‌برید که مجموعه خدمات بیمه‌ای نامیده می‌شوند.

همه این خدمات در حالی انجام می‌شود که شرکت بیمه دارای یک مدیرعامل، یک هیات مدیره و یک کادر مدیریتی است که قطعا تقسیم، تخصصی سازی و برون سپاری خدمات به شرکت‌های مختلف منجر به ارتقای کیفیت هر خدمت خواهد شد چرا که تخصصی سازی این خدمات با اجرای یک کادر مدیریتی مجزا، منجر به بهبود آن خدمت می‌شود. در حال حاضر یک شرکت بیمه در رشته‌های مختلف، ارزیابی خسارت می‌کند و تمام قوت و تکنولوژی خود را برای این کار استفاده کرده و ماحصل آن یک ارزیابی بسیار دقیق پیرامون آن مورد خسارتی خواهد بود.

یکی دیگر از اخباری که جدیدا از طریق نشست خبری خود به آن اشاره کردید، موضوع اعلام و ارزیابی خسارت از طریق بستر آنلاین بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، لطفا در این رابطه نیز توضیح دهید.

همان‌طور که در ابتدای عرایضم به موضوع جمع آوری و استفاده از اطلاعات بزرگ در شرکت بیمه سامان اشاره کردم، ما با پایگاه اطلاعاتی دقیقی که داریم به پایش دقیق آنها و همچنین ارزیابی اطلاعات پرداخته و ریسک‌پروفایل‌ها را مشخص کنیم.

طبیعی است که بخشی از مشتریان در قسمت مشتریان کم ریسک ما قرار می‌گیرند که مستعد دریافت خدمات ارزیابی خسارت حتی به صورت خوداظهاری باشند و به همین دلیل می‌توان از بستر آنلاین برای دریافت اطلاعات خسارتی از آنها اقدام نمود. ما به این باور داریم که جمعیت کثیری از مشتریان شرکت بیمه از ریسک اندکی برخوردار هستند و لزوما نباید ریسک بالای اندکی از مشتریان را پای جمع کثیر مشتریان‌مان بگذاریم. خساراتی که این جمع کثیر معمولا اعلام می‌کنند قابل اتکا بوده و می‌توان روی پیاده سازی بستر آنلاین برای کاهش پروسه‌های موجود حساب ویژه‌ای باز کنیم.

به همین علت وقتی بتوانیم روی تسهیل فرایند یک گروه کار کنیم، استفاده از بسترهای مختلف مانند فضای مجازی قطعا جزو انتخاب‌های ویژه‌ای خواهد بود که در اختیار شرکت بیمه سامان قرار دارد.

از دیگر برنامه‌هایی که بیمه سامان تا سال 1400 خواهد داشت، افزایش سهم بیمه در سبد خانواده‌هاست که طبیعتا مقتضیات زیادی برای آن وجود دارد، برنامه شرکت شما و محصولات خاص مدنظرتان برای این برنامه چیست؟

مشخصا بیمه عمر و تشکیل سرمایه را داریم که محصول مالی ویژه ماست که توسط فروشندگان و نمایندگان زحمتکش بیمه سامان به خانواده‌های عزیز ایرانی عرضه می‌گردد. این محصول شامل پوشش خطر فوت، خطر حادثه، خطر از کار افتادگی، امراض خاص و… می‌شود. علاوه بر این مشخصات می‌توان ویژگی سرمایه‌گذاری آن را اشاره کرد که به بیمه گذاران بیمه سامان اجازه می‌دهد تا بتوانند از ابزارهای متنوع سرمایه گذاری شرکت استفاده کنند و سود خوبی را برای سرمایه خود کسب نمایند.

بیمه عمر و تشکیل سرمایه ارائه شده توسط بیمه سامان علاوه بر اینکه یک محصول بیمه‌ای با پوشش‌های خاص خود محسوب می‌گردد، یک پس انداز ویژه نیز به شمار می‌رود که برای آینده خود و فرزندانشان استفاده می‌شود. لزوما هم این پس انداز برای اتفاقات ناگوار استفاده نخواهد شد واتفاقات مالی همچون ازدواج فرزندان از جمله مواردی است که در تعریف شرکت‌های بیمه جزو رویدادهای مالی محسوب می‌شود و از اهداف مصرفی این پس انداز در آینده خواهد بود.

این محصول مشخصا با هدف ارایه خدمات به خانواده‌ها ایجاد شده و ما معتقدیم که هر خانواده ایرانی نیازمند یک بیمه نامه عمر و تشکیل سرمایه بوده و می‌بایست تسهیلات خوبی برای عملی شدن این اتفاق برای آنها در نظر گرفته شود که قطعا این موضوع در بیمه سامان مد نظر قرار دارد. علاوه بر این محصول محوری، خانواده‌های ایرانی ریسک‌های بیشتری نیز دارند که ما به عنوان یک بیمه گر حامی خانواده آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف بیمه شخص ثالث اتومبیل، بدنه، بیمه منازل مسکونی و… به ایشان ارایه خدمات داشته باشیم.

همچنین از دیگر محصولات مشخص و قابل ذکر، بیمه نامه تجهیزات الکترونیکی ماست که به طور مثال مشخصا بیمه نامه موبایل را به مشتریان پیشنهاد می‌دهیم که در واقع تجهیزات الکترونیکی را تحت پوشش قرار می‌دهد که با افزایش ضریب نفوذ این تجهیزات در خانواده‌ها، نیاز به این بیمه نامه نیز افزایش پیدا کرده است.

از محصولاتی که در یکی دوسال اخیر نسبت به عرضه آن مبادرت نمودید، بیمه درمان تکمیلی خانواده است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است، آیا برنامه‌ای برای تداوم عرضه این محصول و تکمیل آن دارید؟

بله، ما بیمه درمان خانواده را به کشور معرفی کردیم و در حال گسترش آن هستیم. زیرساخت‌های لازم برای عرضه و خسارت را توسعه می‌دهیم و به شدت در این مسیر مصمم هستیم. ما این محصول را در کنار بیمه عمر و تشکیل سرمایه به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهیم، چرا که یکی از ملزومات و نیازهای اساسی آنها محسوب می‌گردد و قطعا در این زمینه سبد نیازهای بیمه‌ای ایشان را تکمیل می‌نماید.

بیمه سامان

الکامپ 97 برگزار شد و حضور استارتاپ‌ها نقطه عطف این نمایشگاه بود که استارتاپ‌های حوزه فین تک و اینشورتک از جمله فعال‌ترین‌ها بودند. رابطه بیمه سامان و برنامه‌های آتی این شرکت برای تعامل هر چه بیشتر با این کسب و کارها چیست؟

ما در شرکت بیمه سامان مشخصا دارای یک مدیریت خاص به نام مدیریت توسعه کانال‌های خدمات هستیم. این واحد مدیریتی جدید را برای ارتباط هر چه بیشتر با نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف بیمه‌ای ایجاد کردیم و قطعا فعالان حوزه اینشورتک یکی از همین نخبگان هستند.

قطعا فعالان حوزه فین‌تیک و اینشورتک که تمایل و توانایی فعالیت با این حوزه مدیریتی ما را داشته باشند، می‌توانند بدون محدودیت وارد مذاکره شده و ما آمادگی کامل خود را برای همکاری با ایشان اعلام می‌نماییم. از جمله خدماتی که به این عزیزان ارایه می‌کنیم، بستری است که کسب و کارهای بیمه‌ای بتوانند صدور بیمه نامه‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهند و حق بیمه شرکت‌های مختلف را مقایسه کنند و حتی در زمینه ارزیابی خسارت وارد شوند.

همچنین ما قصد داریم تا با استفاده از ظرفیت استارتاپ‌های فعال در حوزه فین‌تک و اینشورتک، توان نماینده‌های خود را بالاتر ببریم و این گروه را که مهم‌ترین بخش شرکت بیمه سامان هستند، پشتیبانی کنیم و نقش شتاب‌دهنده را برای عرضه خدمات‌مان توسط ایشان داشته باشیم.

2 در مورد “از عرضه بیمه نامه موبایل تا برنامه‌های بیمه سامان برای حضور هر چه بیشتر در فضای مجازی”

  1. بسیار خوب و مفید ….. ببخشید بیمه موبایل رو چطوری میتونم خریداری کنم ؟ من برای مویابل و لپ تاپم نیاز دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH