موتو X4

نگاهی نزدیک به موتو X4 موتورولا: سفر در زمان!

موتورولا یکی از شرکت‌های قدیمی صنعت گوشی به حساب می‌آید. در حال حاضر نیز این کمپانی مشغول به فعالیت است و بعضا مدل‌های جذابی را ارایه می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با موتو X4 آشنا کنیم.


طراحی و نمایشگر

موتو X4

در نگاه اول، طراحی مهم‌تر از هر عنصر دیگری است. در حقیقت می‌تواند عاملی اصلی برای پرفروش بودن یک دستگاه باشد. ترکیب شیشه و فلز یکی از دوست داشتنی‌ترین المان‌ها در طراحی اسمارت فون‌هاست. به همین دلیل موتورولا از آن بهره برده تا تجربه‌ای خاص را به ارمغان بیاورد. با لمس موتو X4 حس مطلوبی به شما منتقل و در دست داشتن یک محصول پریمیوم در ذهن‌تان تداعی می‌شود. گذشته از این موارد، با نگاهی به دیزاین، انگار در زمان سفر کرده‌اید! حاشیه‌های ضخیم و بدقواره‌ای در قاب جلو قرار دارند و مانع جذاب‌تر شدن محتوا می‌گردند. حتی سازنده از نسبت تصویر ۲:۱ بهره نبرده و به همان ۱۶:۹ اکتفا کرده است. پیروی نکردن از ترند جهانی کاربران را در خرید این مدل دو دل می‌کند. موبایل‌ها تقریبا ظاهر یکسانی پیدا نموده‌اند. همه‌ آن‌ها از ماژول دوربین دوگانه سود برده و در سطح پشتی چینشی مثل آی‌فون ۱۰ دارند. به این ترتیب دوربین‌ها به‌صورت عمودی و در گوشه سمت چپ قرار می‌گیرند و حس‌گر اثر انگشت هم در میانه دستگاه به چشم می‌خورد. اما اگر می‌خواهید دیوایسی متفاوت و خاص را تجربه کنید، از موتو X4 غافل نشوید. المان‌هایی مثل دوربین‌ دوگانه و فلاش، همگی در قابی دایره‌ای جمع شده‌ و ظاهری جالب برای گجت رقم زده‌اند. اگر اهل عکاسی زیرآب باشید، پس داشتن یک گوشی ضدآب را ضروری می‌دانید. خوش‌بختانه با خرید این مدل قادر به رفتن به مکان‌های مرطوب خواهید بود و در عین حال می‌توانید عکس‌های زیبایی در استخر بگیرید.

با این‌که شاهد نمایشگری مدرن نیستیم، اما نباید قابلیت‌های آن را نادیده گرفت. اندازه پنل نسبت به موبایل‌های امروزه کوچک به حساب می‌آید و سازنده برای صفحه‌نمایش موتو X4 رزولوشن فول اچ‌دی را در نظر گرفته است. در این صورت مشکلی در دیدن جزئیات فیلم‌ها نخواهید داشت و بازی‌ها با تمام ریزه‌کاری‌ها اجرا می‌شوند.

پلت‌فرم

موتو X4

از قدیم گفته‌اند «هرچه‌قدر پول بدهی، آش می‌خوری» بر همین اساس نباید انتظارات زیادی از موتو X4 داشته باشید. موتورولا سخت‌افزاری میان‌رده از شرکت کوآلکام برای گوشی‌اش تدارک دیده که از پس کارهای روزمره برمی‌آید. به‌عنوان مثال گشتن در شبکه‌های اجتماعی، جست‌وجو در اینترنت و بازی کردن کندی‌کراش بدون کندی و لگ صورت می‌گیرد و در کل مشکلی در اجرای اعمال ساده نخواهید داشت. اما اگر به طرف محتواهای سنگین بروید، موتو X4 تاب نمی‌آورد و حتما دچار فریز خواهد شد. قرار گرفتن فضای ذخیره‌سازی راضی‌کننده در کنار پردازش‌گر با توجه به نیاز کاربران بسیار ضروری است. موتورولا این اسمارت فون را در سه مدل عرضه کرده. اولی با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم؛ دیگری ۶۴ گیگابایت فضای داخلی به همراه ۴ گیگابایت رم و در صورت خرید گران‌ترین نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه و ۶ گیگابایت رم نصیبت‌تان می‌شود. طبیعی‌ست اگر بخواهید اجرای بی‌نقص چند اپ به‌طور هم‌زمان را تجربه کنید و برنامه‌های فراوانی را نصب کنید، باید به فکر خریدن گران‌ترین ورژن باشید.

نرم‌افزار هم به نوبه خود اهمیت دارد. در اصل سیستم‌عامل گوگل نگارش هفتم (نوقا) در موتو X4 به کار رفته، اما به محض روشن کردن گوشی، می‌توانید آن را به اندروید نسخه ۸ (اوریو) آپدیت نمایید. البته تفاوت‌هایی در این ورژن دیده می‌شود. اعمال پس‌زمینه به حداقل میزان خود رسیده‌ و اپلیکیشن‌ها (در عین حفظ قابلیت‌ها) از همیشه سبک‌تر گشته‌اند. گوگل نام این نسخه را اندروید وان گذاشته و بیش‌تر در موبایل‌های میان‌رده و اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با این‌که محصول موتورولا به یک چیپست قدرت‌مند مجهز نیست اما کارهای‌تان با نهایت سرعت انجام می‌شوند.

دوربین‌ها

موتو X4

همان‌طور که گفتیم تولیدکننده از ماژول دوربین دوگانه در قاب پشت بهره برده است. این لنزها ویژگی‌های زیادی به موتو X4 می‌افزایند. در قدم اول، می‌توانید عکس‌هایی با جزئیات زیاد ثبت کنید که به لطف فلاش‌های دو رنگ در شرایط نوری ضعیف و شب هم عملکرد قابل قبولی دارند. کمپانی سازنده از تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه استفاده نموده است. گفتنی‌ست این تکنولوژی بیش‌تر در دوربین‌های حرفه‌ای به کار می‌رود. به این ترتیب سرعت برداشت تصاویر افزایش می‌یابد و لحظه‌های ناب را از دست نمی‌دهید. عکاسی پرتره را هم نباید فراموش کرد که وجود آن را مدیون دوربین‌های ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی دستگاه هستیم. اگر از طرف‌داران فیلم‌برداری هستید، خبر خوبی برای‌تان داریم؛ موتورولا امکان ضبط کلیپ با رزولوشن 4K را به شما می‌دهد. پس جزئیات فراوانی در ویدیوهای‌ کاربر دیده خواهد شد و موقعیت‌ها را با تمام شکوه و جلال ثبت می‌کنید.

تعداد دوست‌داران عکاسی سلفی با بیش‌تری شدن یوزرهای شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و شرکت‌های موبایل نیز به دوربین سلفی بهای زیادی می‌دهند. موتورولا یکی از همین برندهاست. شاهد یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در قاب جلو هستیم که تصاویر جذابی می‌گیرد و با کمک فلاش ال‌ای‌دی مشکلی در فضاهای تاریک نخواهید داشت. با این همه نباید کیفیت فیلم‌برداری را نادیده گرفت. با موتو X4 قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ‌دی خواهید بود. در نتیجه این مدل برای عاشقان اسکایپ و تماس‌های تصویری گزینه‌ای مطلوب به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH