هواوی به‌دنبال تصاحب عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در سال آینده است

شرکت هواوی در سه ماهه دوم امسال با افزایش فوق‌العاده سهم بازار خود در کشور چین، عملکرد بسیار چشمگیری از خود ارایه نمود.

با افزایش بارگیری‌ها، هواوی سعی کرده تا اهداف خود برای هر بازه زمانی را مجددا باز تعریف کند. امسال شرکت در ابتدا برای بارگیری 180 میلیون دستگاه هدف‌گذاری کرده بود که با فروش 95 میلیون دستگاه در نیمه اول سال جاری، حالا این شرکت چینی بسیار امیدوار است تا به تعداد 200 میلیون دستگاه نیز دست یابد. این را هم باید اضافه کرد که سری میت 20 این شرکت قرار است سه ماهه چهارم 2018 روانه بازار گردد.

به گفته ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر اجرایی هواوی، عملکرد فوق العاده شرکت بیشتر مدیون افزایش فروش محصولات در چین و اروپا بوده است؛ به‌طوری‌که میزان درآمدهای آن در چین، 37 درصد و در اروپا، خاورمیانه و آفریقا 73 درصد رشد داشته است. به‌علاوه، پرچمدار امسال این شرکت یعنی سری P20، نسبت به مدل‌های قبلی خود با رشد فروش 45 درصدی مواجه شده است.

تنها مسئله اصلی در اینجا، بازار آمریکا است که گوشی‌های هواوی از دریافت سرویس اپراتورها ممنوع شده‌اند و در این‌باره هم کاری نمی‌توان انجام داد. در مورد بازار استرالیا نیز اوضاع به همین منوال است. با این‌حال، ریچارد یو معتقد است که رشد بازارهای چین و اروپا توانسته این فرصت‌های از دست رفته را جبران کند.

اما از اواخر سال 2018، هواوی قرار است شروع به تست گوشی‌های 5G نماید، تا آن‌ها را برای سال 2019 روانه بازار کند. یو، درباره عملکرد شرکت در سال 2019 بسیار خوشبین است و اعتقاد دارد که شرکت این شانس را دارد که تا اواخر 2019، رتبه اول سازندگان گوشی‌های هوشمند را نصیب خود سازد. البته این، آرزوی بزرگی است و باید منتظر ماند و دید آیا به واقعیت می‌پیوندد یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH