وان‌پلاس ۶

۳ دلیل برای آن که وان‌پلاس ۶ را نخریم!

وان‌پلاس برندی چینی با سابقه‌ای کم‌تر از ۱۰ سال است. با این حال یکی از کمپانی‌های معتبر جهانی به شمار می‌رود که محصولاتش قاتل پرچم‌داران دیگر سازندگان هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به دلایلی برای نخریدن وان‌پلاس ۶ بپردازیم.


ضعف دوربین

وان‌پلاس ۶

همان‌طور که می‌دانید دوربین موبایل‌ها طی چند سال رشد زیادی پیدا کرده و در سال ۲۰۱۸ شاهد دوربین‌هایی با دیافراگم متغیر هستیم. ولی اگر به تاریخچه وان‌پلاس نگاه کنید، متوجه خواهید شد که وان‌پلاس در زمینه عکاسی به خوبی دیگر حوزه‌ها کار نکرده است. در واقع با این‌که کیفیت دوربین‌های دیوایس‌های وان‌پلاس در سطح بالایی هستند، اما در هنگام مقایسه با پرچم‌داران شرکت‌هایی مثل سامسونگ، اپل، گوگل و هواوی یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرند. متاسفانه جدیدترین گوشی این تولیدکننده نیز از این قاعده مستثنی نیست. با وجود حضور ماژول دوربین دوگانه و عکاسی پرتره، عملکرد دوربین پرچم‌دار ۲۰۱۸ وان‌پلاس قابل قبول نیست و در اکثر اوقات شما را راضی نمی‌کند. وقتی از یک گوشی بالارده صحبت می‌کنیم، در ذهن‌مان گجتی مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها نقش می‌بندد، اما اگر می‌خواهید موبایلی با آخرین فن‌آوری‌ها در بخش دوربین خریداری کنید، وان‌پلاس ۶ را در نظر نگیرد و به فکر خرید دیگر اسمارت فون‌ها باشید. به‌عنوان مثال در حالی سازندگان کره‌ای و حتی چینی از دریچه دیافراگمی باز بهره می‌گیرند، وان‌پلاس ۶ با ضریب اف در حد میان‌رده‌ها عرضه می‌شود. در این صورت عکس‌های جذاب و روشنی در شرایط نوری ضعیف نخواهید گرفت.

مشکل این‌جاست که ضعف‌های دوربین این مدل به دریچه دیافراگم ختم نمی‌شوند. برندهای معروف و محبوب برای افزایش سرعت فوکوس، از تکنولوژی‌هایی مثل فوکوس لیزری یا پیکسل دوگانه استفاده می‌کنند تا وقت کاربر تلف نشود و در عین حال لحظات ناب را ثبت نماید. ولی اگر محصول وان‌پلاس را بخرید، هیچ‌کدام از این فن‌آوری‌ها نصیبت‌تان نخواهد شد. توصیه می‌کنیم عاشقان عکاسی به طرف این محصول نروند و به‌طور کل اگر می‌خواهید یک پرچم‌دار با دوربینی در سطح بهترین‌های بازار بخرید، فکر خرید وان‌پلاس ۶ را از سرتان بیرون کنید!

مشکل صدا

وان‌پلاس ۶

اگر جز علاقه‌مندان موسیقی باشید، پس به اسپیکر دستگاه‌ها اهمیت زیادی می‌دهید. حتی افراد دیگر هم توجه ویژه‌ای به بلندگوی گجتی مثل اسمارت فون دارند. گیمرها نیز تنها موبایل‌هایی را خریداری می‌کنند که صدا را با کیفیت بالا پخش می‌نمایند. گذشته از این‌ها، اگر عاشق فیلم‌ها هم باشید، پرفورمنس عالی و بالارده بلندگو برای‌تان مهم است. پس کیفیت مناسب اسپیکر هندست برای خیلی از کاربران ضروری‌ست. در نتیجه چرا وان‌پلاس هنوز از قطعه‌ای قدیمی بهره می‌برد؟

در حال حاضر طیف وسیعی از پرچم‌داران و برخی میان‌رده‌ها از بلندگوی استریو سود می‌گیرند که در ضمن به استانداردهای روز دنیا نیز مجهز هستند. این موجب می‌شود موسیقی‌ها به‌صورت لذت‌بخش پلی گردند و تماشای فیلم‌ها و تجربه گیم‌ها هیجان‌انگیزتر از قبل باشد. اما اگر قصد خرید وان‌پلاس ۶ را دارید، باید قید کیفیت عالی صدا را بزنید. ولی کاش این تنها مشکل بود. کمپانی وان‌پلاس حتی به خود زحمت قرار دادن یک هندزفری در باکس را نداده است. در حقیقت شما را تشویق می‌کند تا هدست‌‌های جدید این کمپانی را بخرید.

نبود برخی از قابلیت‌ها

وان‌پلاس ۶

اهمیت مموری را نباید از یاد برد. با کمک آن می‌توانید اپلیکیشن‌های متعدد را دانلود کنید، عکس‌های زیادی را ذخیره نمایید و به موسیقی‌های دل‌خواه خود گوش فرا دهید. با این‌که شاهد حضور نسخه‌های مختلفی از وان‌پلاس ۶ هستیم، ولی قادر به استفاده از میکرو اس‌دی نخواهید بود. به این ترتیب باید هزینه بالایی متحمل شوید تا حافظه داخلی بیش‌تری نصیبت‌تان شود.

پرچم‌دار، به اسمارت فونی گفته می‌شود که از هر لحاظ دارای برترین قابلیت‌هاست و باید حداقل کمبودها را داشته باشد. ولی لااقل در فیچرفون وان‌پلاس از آخرین تکنولوژی‌ها و بهترین ویژگی‌ها استفاده نشده است. اولین مشکل در طراحی محصول است. تولیدکننده چینی دیزاین را طوری تدارک دیده تا فقط مقاومت اندکی در برابر آب شیرین داشته باشد. جالب است بدانید موبایل‌های دیگر حداقل به گواهینامه IP مجهز هستند و می‌توان از آن‌ها در مناطق مرطوب و در زیر باران بهره برد. پس اگر می‌خواهید وان‌پلاس ۶ را بخرید، لازم به ذکر است نمی‌توانید عکس‌های زیبایی در استخر بگیرید یا حتی با گوشی خود قدمی در زیر باران بزنید!

همان‌طور که در بالا گفته شد، پرچم‌دار باید دیوایسی کامل باشد و نیازهای کاربران را پوشش دهد. فن‌آوری شارژ وایرلس یکی از تکنولوژی‌های جدید دنیای موبایل‌هاست که مدل‌های بالارده کمپانی‌های مشهور به آن مجهز هستند. ولی طبق معمول وان‌پلاس ۶ از این ویژگی بهره‌مند نیست و شارژ بدون سیم را تجربه نخواهید کرد. این فن‌آوری عمل شارژ را راحت‌تر هم می‌کند. فقط کافی‌ست گوشی را روی پد مورد نظر گذاشته تا شارژ شود. جدای از این قادر به دیدن فیلم‌ بدون مزاحمت سیم در هنگام شارژ خواهید بود.

وان‌پلاس ۶ از صفحه‌ای امولد و درخشان سود می‌برد. اما مثل پرچم‌داران هوآوی رزولوشن فول اچ‌دی دارد و مثل دیگر مدل‌ها به کوآد اچ‌دی مجهز نیست. شاید این کیفیت در نگاه اول مشکلی نداشته باشد؛ اما به محض مقایسه آن با یک صفحه‌نمایش 2K، فورا متوجه تفاوت‌ها خواهید شد. چنین موضوعی برای گیمرها و خوره‌های فیلم اهمیت زیادی دارد و پیشنهاد می‌شود این دسته از کاربران اسمارت فون‌های دیگر بازار را در نظر بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH