وان‌پلاس ۶

۳ دلیل برای آن‌که وان‌پلاس ۶ را بخریم!

طی سال‌های اخیر کمپانی‌های بسیاری به بازار موبایل وارد شده‌اند و مدل‌های بعضا شگفت‌انگیزی را معرفی نموده‌اند. وان‌پلاس یکی از این شرکت‌هاست که گوشی‌هایش به‌عنوان قاتل پرچم‌داران شناخته می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با وان‌پلاس ۶ بیشتر آشنا شوید.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

وان‌پلاس ۶

در اصل سخت‌افزار تجربه کاربری را رقم می‌زند و قدرتش رابطه مستقیمی با پرفروش بودن دستگاه دارد. محصولات وان‌پلاس همیشه به قدرت‌مند بودن معروف هستند و از آخرین و بهترین چیپست استفاده می‌کنند. مدل ۲۰۱۸ این شرکت هم از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین پردازنده کوآلکام به‌نام SDM 845 مغز متفکر گوشی را تشکیل داده و دارای ۸ هسته برای کارهای مختلف است. با استناد بر تست‌ها و بنچمارک‌ها می‌توان گفت که تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پلی‌استور قابل اجرا خواهند بود و در حین اجرای آن‌ها با لگی مواجه نخواهید شد. جدای از بخش‌های معمول، قسمتی با مضمون هوش مصنوعی در چیپست قرار گرفته و اعمال مربوط به این تکنولوژی را تسریع می‌بخشد. برای مثال، اسمارت فون بعد از مدتی رفتار شما را ثبت می‌کند و با اطلاعات به‌دست آمده دیوایس را بهینه می‌سازد. در کنار پردازش‌گر توان‌مند، مقادیر مموری هم حائز اهمیت است. وان‌پلاس ۶ در سه نسخه عرضه شده است. در ارزان‌ترین ورژن ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید. در مدل‌های گران‌تر ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت مموری اینترنال در اختیار دارید که در کنار ۸ گیگابایت رم خودنمایی می‌کند. این مقادیر عظیم باعث شده تا به انجام یک کار محدود نشوید. اگر بخواهید تجربه‌ای بی‌نظیر از مالتی‌تسکینگ داشته باشید، باید نسخه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری نمایید. در این ورژن‌ها حافظه اجرایی بسیاری تدارک دیده شده که اجرای بی‌نقص و هم‌زمان برنامه‌ها و بازی‌ها را ممکن می‌سازد.

همان‌طور که سخت‌افزار مهم شمرده می‌شود، نرم‌افزار هم به نوبه خود دارای اهمیت است. می‌توان گفت که با خرید وان‌پلاس ۶ تقریبا اندروید خالص را تجربه می‌کنید. نگارش پنجم اکسیژن OS در کنار اندروید نسخه ۸ به چشم می‌خورد و رابط کاربری وان‌پلاس تنها قابلیت‌هایی به سیستم‌عامل گوگل اضافه کرده است. برخلاف شرکت‌های دیگر، تغییرات عمده‌ای رخ نداده و تقریبا ظاهر اندروید خالص حفظ شده است. این موضوع باعث شده شاهد سرعت بالایی باشیم و حتی برنامه‌های سنگین در کسری از ثانیه اجرا شوند.

دیزاین و نمایشگر

وان‌پلاس ۶

ترندهای بسیاری در دنیای موبایل وجود دارد که بی‌تردید یکی از مهم‌ترین آن‌ها دیزاین ناچ است. در این طراحی یک بریدگی در قسمت بالایی صفحه‌نمایش به کار گرفته می‌شود تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود برسند. گفتنی‌ است این بخش اسپیکر، دوربین یا دوربین‌ها و حسگرها را میزبانی می‌کند. وان‌پلاس ۶ از این ترند پیروی کرده و با یک ناچ ارایه شده است. ترکیب شیشه با آلومینیوم دیگر حالتی مثل یک قانون دارد و اگر در موبایلی حضور نداشته باشد موجب تعجب است. خوش‌بختانه وان‌پلاس این ترکیب را برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته و ظاهری جذاب به آن بخشیده. حس لمس فریم‌های آلومینیومی فوق‌العاده است و شیشه‌ خوش‌ساخت دیوایس هم قابل تامل است. همین ثابت می‌کند که وان‌پلاس با هم‌وطنان کپی‌کار خود (لااقل در طراحی قسمت پشتی) فرق دارد. در قاب پشت هم یک سری از المان‌های همیشگی در وسط قضیه قرار گرفته‌اند، جالب است بدانید وان‌پلاس ۶ در تم‌های مختلفی تولید می‌شود که مثلا یکی از مدل‌ها برای علاقه‌مندان به فیلم‌ جنگ ستارگان عرضه شده است. رنگ‌ها عبارت‌اند از: مشکی، سفید، مشکی براق و قرمز. سازنده چینی مدعی است که موبایلش مقاوم اندکی در مقابل آب شیرین دارد و در مناطق مرطوب یا بارانی مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

نسبت تصویر نزدیک به ۲:۱ راحتی در حمل و نقل را در پی دارد. با استفاده از این نسبت تولیدکننده توانسته نمایشگری بزرگ را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد که مایه دلگرمی است. در نتیجه موبایل غول‌پیکر بهتر در دست و مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد. نمایشگر بزرگ در کنار رزولوشن مطلوب، رضایت کاربران را در پی دارد. با وجود عظیم بودن نمایشگر، پیکسل‌ها حتی در فاصله‌ نزدیک دیده نمی‌شوند و دیگر گوشه‌های تیز و جزئیات کمی در تصاویر نمی‌بینید. تکنولوژی ساخت یکی از مشخصه‌های مهم است که کیفیت نهایی را معلوم می‌کند. وان‌پلاس از فن‌آوری اپتیک امولد استفاده کرده که از خانواده اولدهاست و مزیت‌های فراوانی دارد. روشنایی بسیار بالا بوده و مشکلی در خواندن متون در زیر نور خورشید نخواهید داشت. کنتراست بالا باعث شده تا در بازی‌هایی که رنگ مشکی غالب است، بتوانید اجزا را از هم تشخیص دهید و محتوا را جذاب‌تر ببینید. ضمنا در این صفحات امکان خاموش کردن یک‌به‌یک پیکسل‌ها وجود دارد. پس هم عمر باتری افزایش می‌یابد و هم رنگ مشکی واقعی و زیبایی خواهیم داشت. استانداردهای جهانی هم برای بهبود کیفیت از یاد نرفته‌اند. شاهد DCI-P3 هستیم که رنگ‌های بیش‌تری را نسبت به ‌sRGB شامل می‌شود. پس تجربه تماشای فیلم‌های رنگارنگ کم‌نظیر خواهد بود. با تمام این ویژگی‌ها، اگر صفحه‌نمایش محافظی نداشته باشد، سریعا خراب و دیگر کیفیت قبل را نخواهد داشت. خوش‌بختانه آخرین نسخه گلس کمپانی کورنینگ بر روی قسمت جلویی قرار گرفته و علاوه‌‌بر محافظت از پنل، به زیبایی موبایل هم افزوده است.

دوربین

وان‌پلاس ۶

با این‌که دوربین‌ موبایل‌های وان‌پلاس در سطح بالایی قرار ندارند، ولی در جدیدترین مدل کمی موضوع فرق کرده است. تولیدکننده با بهینه‌سازی‌های مختلف لنزها را بهتر نموده است. دریچه دیافراگم نسبتا باز است و این موضوع در هر دو لنز سطح پشتی به چشم می‌خورد. پس دوربین‌ها نور زیادی را جذب کرده و تصاویر راضی‌کننده‌ای را ثبت می‌کنید. در یکی از دوربین‌ها، شاهد لرزش‌گیرهای متعددی هستیم که لرزش دست‌ها را کاملا خنثی می‌کنند. پس فیلم‌برداری و عکس‌برداری در حین حرکت بدون لرزش صورت می‌گیرد.

دوربین‌های سلفی با ظهور شبکه‌های اجتماعی به یکی از مشخصات مهم گوشی‌ها تبدیل شده‌اند. وان‌پلاس تمرکز زیادی روی این دوربین گذاشته و جمعی از بهترین تکنولوژی‌ها را تدارک دیده است. رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی اطمینان می‌دهد که جزئیات زیادی در تصاویر وجود خواهند داشت. دریچه دیافراگم هم مناسب و در سطح متوسطی قرار دارد. در نتیجه نور مطلوبی به لنز منتقل می‌شود و عکس‌های نسبتا روشنی ثبت خواهید کرد. اما ویژگی‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند. فن‌آوری لرزش‌گیر به کمک‌تان آمده تا تصاویر و ویدیوها خراب نشوند و بتوانید سوار بر خودرو یا وسایل نقلیه دیگر به فیلم‌برداری و عکس‌برداری بپردازید. قابلیت اچ‌دی‌آر هم تعبیه شده است. با فعال کردن آن نقاط تاریک عکس بهبود می‌یابند و جزئیات بسیار بیش‌تری خواهید دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH