مشخصات آیپد پرو ۲۰۱۸ لو رفت!

این‌روزها شایعات فراوانی درباره آی‌پد ۲۰۱۸ اپل می‌شنویم. ارایه گزارش‌های متعدد در رابطه با دیزاین و مشخصات این دستگاه، اظهارنظر قطعی در مورد آن را با مشکل مواجه کرده است.

با وجود این، وب‌سایت خبری 6to5Mac پیوسته در حال جستجوی کدهای iOS 12 بتا بوده و به نظر می‌رسد که به نتایج خوبی دست یافته است. این وب‌سایت در یکی از این کدها، به یک ویژگی آیکون و یک شبیه‌سازی از تقسیم صفحه‌نمایش برخورد کرده که ظاهرا نشان‌دهنده آی‌پد پرو جدیدی است که از یک نمایشگر با گوشه‌های گرد بهره می‌برد. این آیکون در واقع بخشی از رابط کاربری مصرف باتری در iOS بوده و ظاهر مدرنی را برای این تبلت به ارمغان آورده، به‌طوری که این دستگاه با وجود حاشیه‌های نازک، فاقد کلید هوم و حتی بریدگی است.

موارد دیگری از کدهای  موردنظر، حاکی از گرد بودن برخی عناصر رابط کاربری دستگاه بوده‌اند. این موارد به شماره مدل J3XX اشاره داشتند که نشان‌دهنده یک آی‌پد ۲۰۱۸ است.

به‌علاوه یک رابط کاربری چندکاره هم در شبیه‌ساز iOS مشاهده شده که در حال اجرای iOS 12 بوده است. البته از آنجایی‌که به‌عنوان ابزاری برای توسعه‌دهندگان نسخه بتا در نظر گرفته شده، ممکن است در ادامه کار دچار تغییراتی گردد؛ اما احتمالا وجود یک بریدگی می‌توانست به یک طراحی مناسب و بهینه‌سازی‌ رابط کاربری کمک شایانی کند.

اما موضوع عجیب این است که شایعات اخیر، خبر از وجود فناوری پیشرفته تشخیص چهره در آی‌پد پروهای جدید می‌‌دادند که با توجه به محل قرارگیری فعلی قابلیت Face ID در محصولات اپل، استفاده از یک بریدگی در این دستگاه ضروری به نظر می‌رسد. وب‌سایت 9to5Mac نیز از طریق چندین کد دیگر iOS تایید کرده که آی‌پد پرو J3XX از Face ID پشتیبانی خواهد کرد و می‌تواند در حالت افقی نیز عمل کند.

iOS 12 code snippets

بنابراین، بهترین توضیحی که می‌توان در این‌باره داد، وجود یک بریدگی در یکی از مدل‌ها و عدم وجود آن در مدل دیگر است. همانطور که افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهند، آی‌پد پروها در دو نسخه ۱۰٫۵ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی عرضه خواهند شد. البته در این خبرها به سایز کاهش یافته این تبلت‌ها نیز اشاره شده، به‌طوری که ابعاد مدل ۱۰٫۵ اینچی از ۶.۱×۱۷۴.۱×۲۵۰.۶ میلی‌متر به ۶×۱۷۸.۷×۲۴۷.۵ میلی‌متر و ابعاد مدل ۱۲٫۹ اینچی از ۶.۹×۲۲۰.۶×۳۰۵.۷ میلی‌متر به ۶.۴×۲۱۵×۲۸۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

درباره سایر اطلاعات موجود، می‌توان به حذف جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری در این تبلت اشاره کرد. به احتمال زیاد، این دستگاه بدون یک مبدل لایتنینگ به جک ۳٫۵ میلی‌متری در جعبه آن عرضه خواهد شد. همچنین، به نظر می‌رسد که اتصالات هوشمند تبلت به قسمت پایین پشت آن منتقل شده‌اند.

بنابراین باید تا زمان معرفی  آی‌پد پروهای جدید صبر کرد. اما اگر اپل بخواهد به روال سال‌های گذشته عمل کند، ابتدا باید شاهد آی‌فون‌های جدید این شرکت در ماه سپتامبر باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH