نگاهی به نسل جدید گوشی ساده نوکیا 8110: به بیست سال پیش سفر کنید!

بیست سال پیش یعنی در سال ۱۹۹۸ اولین گوشی Nokia 8110 وارد بازار شد. حالا بعد از این همه سال، اچ‌ام‌دی گلوبال با معرفی نسخه جدید آن، خاطرات آن سال‌ها را دوباره برای ما زنده کرده است. هندست Nokia 8110 4G با ظاهر انحنادار، وزن سبک و ابعاد کوچک خود احساس خوبی را در اولین برخورد به شما خواهد داد. پوشش روی دکمه‌ها، بیش از اندازه دوست‌داشتنی‌ و خودمانی‌ به نظر می‌رسد. هرچند دستگاه از یک صفحه‌نمایش تقریبا بزرگ و رنگی بهره برده، اما بقیه چیزهای آن فوق‌العاده ساده و کاربردی است.

با درآوردن و قرار دادن دوباره باتری به کار خود ادامه دهید

در گذشته گوشی‌های موبایل نه تنها سبک و کوچک بودند بلکه بسیار کند هم بودند؛ البته نیازی به این نبود که سریع باشند، چرا که اصولا قادر به انجام هیچ کاری نبودند. اما در مورد نوکیا 8110 4G اوضاع کمی فرق کرده است. هرچند گوشی در بخش مرورگر خود عملکرد نسبتا روانی دارد اما در مقایسه با گوشی‌هایی که هر روز دستمان می‌گیریم کمی با کندی برنامه‌ها را اجرا می‌کند. هرچند این هندست گاهی اوقات ممکن است هنگ کند، اما جای هیچ نگرانی نیست، برای اینکه با در آوردن باتری و قراردادن دوباره آن، گوشی به حالت اول باز می‌گردد.

AndroidPIT nokia 8110 frustration2

شاید ابتدا کمی برایتان سخت باشد که از نحوه کار Nokia 8110 سر در بیاورید. این گوشی علاوه بر اینکه از نمایشگر لمسی بهره نمی‌برد، در تعدادی از اپلیکیشن‌ها از یک مکان‌نمای ماوسی هم استفاده می‌کند که آن را با کنترل‌پد هندست حرکت می‌دهید. این مکان‌نما مدام این طرف و آن طرف می‌پرد و گاهی اوقات حتی کنترل کردن آن برای فشار دادن یک دکمه خاص غیرممکن می‌شود. کنترل‌پد گوشی فاجعه است، به‌طوری که صدای زیادی ایجاد می‌کند و به‌سختی می‌توان با آن کار کرد.

AndroidPIT nokia 8110 twitter

دنیای شگفت‌انگیز اپلیکیشن‌ها

امروز اپلیکیشن‌ها حرف اول را می‌زنند و نوکیا 8110 4G نیز از این قافله عقب نمانده است. این گوشی برای کاربران خود، گوگل مپس، گوگل سرچ، یوتیوب (!) و حتی گوگل اسیستنت را عرضه کرده است؛ واقعا فوق‌العاده است. توییتر، یکی دیگر از برنامه‌های نصب شده بر روی این گوشی است که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنید. اگر فیسبوک و واتس‌اپ هم بر روی آن وجود داشت، واقعا محشر می‌شد.

IMG 0440

عملکرد باتری نوکیا 8110 بسیار عالی است. اما اگر از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان استفاده کنید مصرف باتری شما ممکن است کمی بیشتر شود. اچ‌ام‌دی گلوبال سعی کرده مدل جدید را برخلاف نسخه قدیمی 8110، بدون آنتن کوچک گوشی ارایه نماید. به همه این‌ها، یک پورت میکروUSB، یک دوربین خوب و پورت مینی‌جک را هم اضافه کنید. اگر همچنان نوستالژی بازی Snake را بر روی گوشی‌های نوکیا دارید، Nokia 8110 از آن هم دریغ نکرده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH