5 ترفند کاربردی برای بهبود کیفیت عکس‌های پرتره

این روزها عکاسی پرتره طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب قصد داریم پنج ترفند کاربردی در این زمینه را به شما معرفی کنیم که به طور چشم‌گیری به بهبود عکس‌های پرتره شما کمک می‌کند و با رعایت آن‌ها قطعا تصاویر جذابی را ثبت خواهید کرد؛ با ما همراه باشید.

از فلاش دوربین استفاده نکنید

منبع نور بیشتر و نزدیک‌تر به سوژه شما، نور نرم‌تری را ارایه می‌دهد. همچنین استفاده از سافت‌باکس‌های دایره‌ای می‌تواند یک روشنایی مدور مانند آن‌چه که می‌توانید از خورشید انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

از الگوهای مختلف نورپردازی استفاده کنید

منبع نور خود را به اطراف حرکت دهید، همچنین تنظیم زاویه و تغییر شکل دهنده‌های نور به شما اجازه می‌دهد تا الگوی نور خود را تغییر دهید.

برخی از الگوهای نورپردازی برای موقعیت‌های خاص بسیار مناسب هستند، اما تغییر الگوی نورپردازی در طول هر شات به این معنی است که شما گزینه‌های بیشتری در اتاق ویرایش در دسترس خواهید داشت.

برای مدل خود جهت دقیق را مشخص کنید

در هنگام کار با مدل‌های حرفه‌ای و با تجربه نیز این بسیار مهم است که شما جهت یا زاویه دقیق و ظریف را برای آن‌ها مشخص کنید. به یاد داشته باشید که در هر صورت، مدل قادر به دیدن آن‌چه که شما به عنوان عکاس می‌بینید، نیست.

حفظ زاویه صحیح برای هر شات یک کنترل خلاقانه‌ را در اختیار شما قرار می‌دهد و علاوه‌بر این، با گفتگو با مدل خود می‌توانید آرامش و راحتی خود را به خوبی حفظ کنید.

در مورد پیش‌زمینه فکر کنید

یک دیافراگم بزرگ به شما اجازه می‌دهد که یک پس‌زمینه را تار کنید، اما مراقب باشید که اشیا منحرف، سوژه شما را تحت تاثیر قرار ندهند و آن را منقطع نکنند.

نتایج کار خودتان را بررسی کنید

لازم است قبل از پایان عکاسی تصاویر ثبت شده را بررسی کنید چراکه هیچ چیز بدتر از رفتن به خانه و سپس مشاهده ایرادات موجود در عکس نیست. شما همچنین می‌توانید پس از تهیه هر تصویر آن را بررسی کنید تا در صورت وجود ایراد به‌راحتی بتوانید جایگزین آن را ثبت کنید.

آیا شما ترفندهای دیگری برای عکاسی پرتره دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH