آنر 9N

بررسی اولیه آنر 9N: یکی مثل بقیه!

در واقع برند آنر زیرمجموعه کمپانی هوآوی به شمار می‌رود که در ابتدا به معرفی محصولات مقرون‌به‌صرفه  می‌پرداخت و در حال حاضر نیز به تولید پرچم‌داران مشغول است. آنر 9N یکی از مدل‌های جدید این سازنده محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مدل بپردازیم.


سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ اموشن را تجربه کن!

آنر 9N

به ترکیب چیپست و سیستم‌عامل، پلت‌فرم گفته می‌شود که امکان انجام کارهای زیادی را به دیوایسی هوشمند می‌بخشد. موبایل‌ها نیز دارای پلت‌فرم‌هایی هستند که با توجه به قیمت‌شان، تفاوت‌هایی دارند. با استناد بر قیمت آنر 9N نمی‌توان انتظار زیادی از سخت‌افزار آن داشت. پردازنده‌ای میان‌رده و از شرکت هوآوی قلب تپنده محصول را تشکیل داده و با کمکش کارهای روزمره با نهایت سرعت انجام می‌شوند. این پردازش‌گر شامل ۸ هسته است که چهارتای آن‌ها فقط در هنگام انجام کارهای سبک روشن شده و چهارتای باقی هم زمان انجام اعمال سنگین فراخوانده می‌شوند. در حقیقت شما در اعمالی مثل عکاسی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و جست‌و‌جو در اینترنت با لگ یا کندی مواجه نخواهید شد. به لطف پردازش‌گر دو هسته‌ای مالی قادر به اجرای بازی‌های سبک خواهید بود. در کنار چیپست، مموری هم حائز اهمیت است. در حال حاضر که کاربران دیتاهای زیادی را آپلود و دانلود می‌کنند، مقدار حافظه داخلی بسیار مهم است. آنر نیز این مسئله را درک کرده و این مدل را در سه نسخه ارایه می‌دهد. در ارزان‌ترین ورژن ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۳ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. در نسخه‌های گران‌تر نیز ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی در اختیار دارید که با حضور ۴ گیگابایت رم مجموعه‌ای جذاب را می‌سازد. اگر می‌خواهید چند اپلیکیشن و بازی را به‌صورت هم‌زمان اجرا کنید، باید به فکر خرید مدل‌های گران‌قیمت آنر 9N باشید. البته اگر مقدار رم برای‌تان مهم نیست، فرقی نمی‌کند که کدام نسخه را خریداری نمایید. چراکه در هر صورت قادر به استفاده از میکرو اس‌دی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت خواهید بود.

با این حال، اگر نرم‌افزار بهینه‌ای بر روی موبایل قرار نگرفته باشد، حتی ساده‌ترین و پیش‌پا افتاده‌ترین کارها نیز صورت نمی‌گیرند. خوش‌بختانه شاهد حضور اندروید نسخه ۸ هستیم که در کنار رابط کاربری مخصوص هوآوی قرار گرفته است. در این نسخه از سیستم‌عامل گوگل بهینه‌سازی‌هایی انجام شده تا اپلیکیشن‌های پرمصرف شناسایی شوند و سپس در صورت لزوم، دسترسی آن‌ها به منابع سیستم محدود یا کلا قطع شود. هم‌چنین حریم خصوصی هم افزایش یافته و برنامه‌های مشکوک سریعا مشخص خواهند شد. رابط کاربری EMUI ورژن هشتم نیز از همیشه بهتر شده و طراحی مدرنی دارد.

دیزاین و دیسپلی؛ ناچ‌دار!

آنر 9N

از ظهور طراحی ناچ مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. در واقع دیزاین مدرن تبدیل به ترندی در بین گوشی‌ها شده که همه تولیدکنندگان از این مد پیروی می‌کنند. برند آنر نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل 9N از دیزاین ناچ بهره‌مند است. به این ترتیب حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش کاهش می‌یابند و محتوا به‌صورت جذاب‌تری اجرا می‌شود. هم‌چنین ناچ، اسپیکر، دوربین و سنسورها را میزبانی می‌کند. نسبت تصویر صفحه‌نمایش باعث شده تا تولیدکننده بتواند نمایشگر بزرگ را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد و خوش‌دستی بیش‌تر گوشی را به ارمغان بیاورد. ضمنا اسمارت فون راحت‌تر در مکان‌های کوچک مثل جیب جای می‌گیرد و حمل آن آزاردهنده نخواهد بود. شیشه سطح جلویی از نوع 2.5D بوده و به جذابیت اسمارت فون افزوده است. در قاب پشت هم اجزای تکراری به چشم می‌خورند. حس‌گر اثر انگشت در بخش بالایی سطح پشتی دیده می‌شود و ماژول دوربین دوگانه به همراه فلاش در گوشه سمت چپ قرار گرفته‌اند. موقعیت سنسور اثر انگشت باعث شده تا به راحتی قابل دسترس باشد و بلافاصله بعد از در دست گرفتن دیوایس، انگشت‌تان روی این حس‌گر جای می‌گیرد. آنر 9N از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و گوشه‌های گردی دارد. در کل، این دستگاه بسیار زیبا است و طراحی مدرن آن نظر هرکسی را جلب می‌کند.

صفحه‌نمایش، قطعه‌ای است که کاربر بیش‌ترین تعامل را با آن دارد و می‌تواند دلیلی برای خرید یک گوشی باشد. برند آنر کاملا به این موضوع واقف است و از یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت در 9N استفاده کرده. اما مثل همیشه تکنولوژی امولد جایش را به ال‌سی‌دی داده و کاربر از داشتن قابلیت‌های زیادی محروم است. این تکنولوژی ساخت، روشنایی و کنتراست نسبتا کمی دارد و رنگ‌ها برخلاف خانواده اولدها اغراق نشده‌اند و کمی طبیعی‌تر هستند. نسبت تصویر طراحی مدرن با این‌که خوش‌دستی را به همراه دارد، ولی مانند هر فن‌آوری دیگری مشکلاتی را هم به وجود می‌آورد. کاربر به راحتی نمی‌تواند به قسمت‌‌های بالایی صفحه مثل نوار نوتیفیکیشن دسترسی داشته باشد. رزولوشن هم یکی از مشخصه‌های نمایشگر محسوب می‌شود. برند آنر کیفیت فول اچ‌دی پلاس را برای پنل مدل 9N تدارک دیده که تشخیص پیکسل‌ها را حتی در فواصل نزدیک غیرممکن می‌کند. به این ترتیب گوشه‌های تیزی در المان‌ها نخواهید دید و تمام عناصر با جزئیات فراوان نشان داده می‌شوند.

دوربین‌ها

دوربین در کنار طراحی یکی از اجزایی است که در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در حال حاضر شاهد اسمارت فون‌هایی با دو لنز یا گاها سه لنز در قاب پشت هستیم که تصاویر حرفه‌ای ثبت می‌کنند. آنر 9N همان‌طور که از دیزاین جذابی بهره می‌برد، از دوربین‌های تیزبینی نیز برخوردار است. دو لنز در سطح پشتی قرار گرفته که یکی ۱۳ و دیگری ۵ مگاپیکسلی است. با کمک این ماژول می‌توانید پرتره‌های زیبایی بگیرید که جزئیات رضایت‌بخشی دارند. فلاش ال‌ای‌دی نیز در موقعیت‌های تاریک به‌طور خودکار روشن شده و عکس‌های روشنی ثبت خواهید کرد. قابلیت‌های معمولی مثل پانوراما و تشخیص چهره و لبخند در اپلیکیشن دوربین قرار گرفته تا تجربه عکس‌برداری را بهبود ببخشند. یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی، اچ‌دی‌آر است. با این تکنولوژی نقاط تاریک عکس روشن و جزئیات‌شان آشکار می‌شود.

گرفتن سلفی یکی از تفریحات عاشقان شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید که باعث افزایش لایک و فالوور نیز می‌شود. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید به فکر خریدن آنر 9N باشید! سازنده یک دوربین باکیفیت ۱۶ مگاپیکسلی را در قاب جلو قرار داده که تصاویر مناسبی نسبت به رقیبان خود می‌گیرد و جزئیات فراوان عکس‌ها کاربر را راضی می‌کند. با این همه، قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی خواهید بود. در نتیجه قرارهای اسکایپی‌ و تماس‌های تصویری‌تان به‌صورت واضح انجام می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH