بررسی بازی Stack: برج‌ساز شوید!

چه بخواهیم چه نخواهیم، همه ما عاشق خلق کردن هستیم. در ذات‌مان خالق بودن نهفته شده و همیشه دوست داریم در حد وسع‌مان، چیزی را بسازیم. با توجه به وضعیت امروز جامعه تقریبا امکان ساخت برج به‌صورت واقعی برای اکثرمان موجود نیست اما دنیای مجازی آمده تا غیرممکن را ممکن سازد.

تاکنون کمپانی‌های بازی سازی زیادی به سراغ برج‌ها رفته‌اند و شاهد نمونه‌های متفاوتی با موضوع برج‌سازی بوده‌ایم. این بار Ketchapp تصمیم گرفته تا با ساخت بازی Stack شما را وارد دنیای جدیدی کند. اگر می‌خواهید در رابطه با یکی از بهترین‌ ساخته‌های این کمپانی بیشتر بدانید، با آی‌تی‌رسان و بررسی بازی Stack همراه باشید.

بعد از نصب و اجرای این بازی 26 مگابایتی، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که ۴ گزینه را در زیر خود قرار داده است. آیکونی برای تنظیم فعال یا غیرفعال کردن صدا، بخشی برای تماشای بهترین رکوردها از سراسر دنیا، دیدن سایر برنامه‌های سازنده و در نهایت قسمتی برای تغییر شکل برج که نیازمند پرداخت سکه است.

Stack همچون اکثر نمونه‌های مشابه یک بازی رکوردی بوده بنابراین آغاز و پایان خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. شما وظیفه دارید که المان‌های در نظر گرفته شده را روی هم قرار دهید و یک برج بسازید. پس از شروع بازی در یک فضای سه‌بعدی قرار خواهید گرفت و می‌بایست بلوک‌هایی را که از طرفین به سمت پایه اصلی برج شما در حرکت هستند، سر جای درستش بگذارید. برای قرار دادن بلوک، لازم نیست شاخ غول بشکنید، تنها می‌بایست در لحظه مناسب برروی صفحه ضربه بزنید.

این بازی بسیار اعتیادآور بوده و شاید در ابتدا گمان کنید که با یک بازی ساده و بدون هیجان سر و کار دارید. اما تنها بعد از چند دقیقه انجام بازی، متوجه هیجان بالای نهفته در آن خواهید شد و در می‌یابید که Stack یکی از سخت‌ترین بازی‌های‌ست که تاکنون تجربه کرده‌اید! بازی که تمام هوش و حواس شما را می‌خواهد و برای پیش‌روی در آن چاره‌ای ندارید جز اینکه دقت خودتان را بالا ببرید و کمی هم حوصله به‌خرج دهید.

برای ساختن برج و در واقع چیدن بلوک‌ها، تایم خاصی در نظر گرفته نشده و می‌توانید تا هر زمان که دوست داشتید نظاره‌گر حرکت بلوک باشید تا در زمان درست بر روی صفحه بزنید و بلوک را بر روی دیگری قرار دهید. تماشای گوشه بلوک‌ها در واقع موفقیت شما را تضمین می‌کند. با این حال همه چیز قرار دادن بلوک‌ها بر روی یک‌‌دیگر نیست؛ شما باید دقت کنید که هر بلوک به صورت کامل بر روی دیگری بیفتد در غیر این‌صورت بخشی از بلوک را که با بلوک قبلی هم‌پوشانی نداشته باشد، از دست خواهید داد و سایز بلوک بعدی کوچک‌تر خواهد شد. همین مسئله موجب می‌شود تا رسیدن به رکوردهای بالاتر کاری دشوار باشد چرا که در صورتی که در قرار دادن بلوک‌ها دقت لازم را به‌خرج ندهید، سایز بلوک آن قدر کوچک می‌شود که عملا قرار دادن یکی بر دیگری غیر ممکن خواهد بود. در این حالت و با از دست دادن یک بلوک، رسما بازی را باخته‌اید و ساخت برج شما به پایان می‌رسد. البته Ketchapp برای آن‌که امیدی در دل‌تان زنده کند اگر چندین بلوک را به‌صورت دقیق و پشت سر هم بر روی بلوک‌های دیگر قرار دهید، بخش‌های از دست رفته از بلوک را بازسازی می‌کند تا شاید مرهمی باشد بر زخم‌های‌تان! این مورد را هم در نظر بگیرید که همیشه بلوک‌ها با یک ریتم یکنواخت و سرعت یکسان جرکت نمی‌کنند و همین مسئله سختی بازی را دوچندان کرده است. هر چند که اگر باری لحظه‌ای ریتم را در دست بگیرید، می‌توانید ساخت برج را بهتر ادامه دهید.

بازی Stack

بازی المان خاصی ندارد که بخواهیم در رابطه با گرافیک آن صحبت کنیم. سازنده برای آن‌که Stack از حالت یک‌نواختی خارج شود، سعی کرده تا با استفاده از رنگ‌های مختلف، بلوک‌ها را زیباتر نشان دهد. هرچه تعداد بلوک‌ها را بیشتر کنید؛ شاهد رنگ‌های خاص‌تری خواهید بود که به زیبایی برج شما نیز کمک می‌کند.

بازی شامل مراحل متفاوتی نمی‌شود و چیز خاصی هم ندارد که بخواهیم به دنبال موسیقی جذابی برای آن باشیم. یک موسیقی بسیار آرام با صدای کم در پس زمینه به‌گوش می‌رسد و تمام! البته در صورتی که بلوک‌ها را دقیقا بر روی یکدیگر قرار ندهید، صدایی همچون شکسته شدن را خواهید شنید و اگر این کار را درست انجام دهید، با یک افکت زیبا که هاله نوری در اطراف بلوک است و یک صدای موفقیت آمیز، این موضوع به شما گوش‌زد خواهد شد. از جمله نقاط ضعف اصلی بازی نیز می‌توان به تبلیغات اشاره کرد که البته با قطع اتصال دستگاه به اینترنت دیگر شاهد آن‌ها هم نخواهید بود!

به‌طور کلی Stack یک بازی خاص است که ساعت‌ها شما را درگیر خواهد کرد. برای موفقیت در آن، توصیه می‌کنیم که تمرکز کافی هنگام بازی داشته باشید و انگشت‌تان را هم نزدیک به صفحه بگذارید که همین نکته ساده، موجب افزایش سرعت عمل‌تان خواهد شد. این را هم در نظر بگیرید که Stack جایی برای عجله نیست و بیش از هرچیز دیگری نیازمند صبر و حوصله است. این بازی زیبا برای اندروید و iOS عرضه شده و تعداد نصب‌های فراوان و امتیازاتی که دریافت کرده نشان می‌دهد که از محبوبیت بالایی نیز در میان گیمرها برخوردار است.

مزایا

  • گیم‌پلی متفاوت
  • استفاده مناسب از صدا
  • استفاده از رنگ‌بندی جذاب برای بلوک‌ها

معایب

  • نمایش تبلیغات

Cafebazar بررسی بازی (Car Driver 4 (Hard Parking: پارک خودرو در سخت‌ترین شرایط!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH