بلک‌بری Evolve

بررسی اولیه بلک‌بری Evolve؛ رشد و تکامل!

اسمارت فون‌ها به یکی از وسایل ضروری زندگی مدرن تبدیل شده‌اند که سالانه مدل‌های جدید آن‌ها به بازار عرضه می‌شود. بلک‌بری نیز جز سازندگانی است که به تولید موبایل‌های هوشمند می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا با محصول جدید این شرکت آشنا شوید.


طراحی و نمایشگر

بلک‌بری Evolve

برای گوشی‌های مدرن، دیسپلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع کاربر با این قطعه بیش‌ترین تعامل را دارد و طبیعتا انتظار کیفیت بالایی از صفحه‌نمایش می‌رود. عملکرد مدل بلک‌بری در این زمینه دلگرم‌کننده است. یک پنل تقریبا ۶ اینچی در قاب جلو قرار خواهد گرفت که از نسبت تصویر ۲:۱ بهره می‌برد. به این ترتیب تولیدکننده توانسته نمایشگری غول‌آسا را در قابی به مراتب کوچک‌تر قرار دهد. خوش‌دستی نیز افزایش یافته و موبایل به راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد. متاسفانه تکنولوژی ساخت از نوع ال‌سی‌دی است. این یعنی کیفیت و جذابیت بی‌نظیر صفحه‌های اولد را تجربه نخواهید کرد و به‌عنوان مثال تصاویر عمق رنگ مشکی بالایی ندارند. کمپانی برای دیسپلی Evolve رزولوشن مناسبی را به کار برده تا در حین استفاده از اسمارت فون به مشکلی برنخورید و پیکسل‌ها را حتی از فواصل نزدیک تشخیص ندهید. سازنده کانادایی برای محافظت از این صفحه از شرکت کورنینگ کمک گرفته است. نسل پنجم گلس‌های این کمپانی به خوبی از پنل گوشی در برابر عوامل بسیاری محافظت می‌کنند.

در قاب جلو حاشیه‌های اندکی دیده می‌شود و متاسفانه کیبورد QWERTY را نخواهید دید. در قاب پشت نیز تاثیرات دنیای مدرن مشاهده می‌شود. سنسور اثر انگشت که در قابی دایره‌ای جای گرفته و ماژول دوربین دوگانه عمودی ما را به یاد اسمارت فون‌های دیگر کمپانی‌ها می‌اندازد. در واقع کاربران با خرید موبایل‌های بلک‌بری می‌خواهند متفاوت و خاص باشند که این موضوع در Evolve نادیده گرفته شده است.

پلت‌فرم

بلک‌بری Evolve

قدرت بالای سخت‌افزار در محصولات امروز به یک اصل تبدیل شده و کاربران با خرید یک گوشی توقع دارند تمام محتواهای موجود را تجربه کنند. اما اگر چنین انتظاراتی از اسمارت فون آینده‌تان دارید، بی‌خیال مدل Evolve شوید! این موبایل به چیپست اقتصادی کوآلکام مجهز شده که فقط از پس انجام کارهای خیلی ساده بر می‌آید. برای مثال در حین جست‌و‌جو در اینترنت و گشتن در شبکه‌های اجتماعی مشکلی نخواهید داشت. با این‌که دیوایس بلک‌بری در بخش پردازنده ناامیدکننده است، ولی در حوزه مموری تمام کمبودها را جبران کرده. تولیدکننده ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۴ گیگابایت رم برای Evolve در نظر گرفته است. پس عمل مالتی‌تسکینگ با سرعت انجام می‌گیرد و می‌توانید عکس‌های زیادی بگیرید و فیلم‌های زیادی را ضبط کنید. در صورت ناراضی بودن از ظرفیت حافظه نیز این امکان داده شده تا با میکرو اس‌دی فضای داخلی را تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

از نرم‌افزار نباید غافل شد. بلک‌بری از اندروید نسخه ۸.۱ (اوریو) برای موبایل مذکور استفاده نموده که عملکرد قابل قبولی دارد و قابلیت‌های زیادی را در اختیارتان می‌گذارد. ولی برای یک مدل میان‌رده با تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ اندروید وان گزینه بهتری است.

دوربین

بلک‌بری Evolve

بلک‌بری Evolve از دو لنز در قاب پشت سود خواهد برد. دوربین‌ها ۱۳ مگاپیکسل رزولوشن دارند و از دریچه دیافراگم مناسبی سود می‌گیرند. به این ترتیب عکس‌های روشنی حتی در شرایط نوری ضعیف ثبت خواهید کرد. فلاش ال‌ای‌دی دو رنگ نیز در هنگام شب به کمک‌تان می‌آید تا محیط را با رنگ‌های طبیعی ثبت نمایید. قابلیت‌هایی مثل اچ‌دی‌آر، پانوراما، تشخیص چهره و لبخند و… تجربه عکاسی را بهبود می‌بخشند. در اصل دوربین سلفی با ظهور شبکه‌های اجتماعی و محبوب‌تر شدن آن‌ها اهمیت بسیاری پیدا کرد. اکثر سازندگان موبایل هم این قسمت را بهبود دادند تا نیاز شما برطرف شده و سلفی‌های جذابی در فضای مجازی منتشر کنید. بلک‌بری نیز به دوربین سلفی توجه ویژه‌ای کرده است. در قاب جلوی Evolve یک لنز با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل مشاهده می‌شود که نوید جزئیات فراوانی را در تصاویر می‌دهد. هم‌چنین تولیدکننده کانادایی یک فلاش ال‌ای‌دی در کنار دوربین تدارک دیده تا روند عکاسی در شرایط تاریک متوقف نشود. اگر از طرف‌داران تماس‌های تصویری هستید، Evolve گزینه مناسبی به حساب می‌آید. از آن‌جا که می‌توانید با کیفیت فول اچ‌‌دی به ضبط ویدیو بپردازید.

سایر قابلیت‌ها

بلک‌بری Evolve

همیشه اسمارت فون‌ها و در کل لوازم الکترونیکی با مشکل عمر بسیار کم باتری روبه‌رو بوده‌اند. اما با خرید بلک‌بری Evolve یک باتری با عمر بالا نصیب‌تان می‌شود. با توجه به قرارگیری پردازنده اقتصادی کوآلکام و صفحه‌نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی، به لطف باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری می‌توانید تا دو روز کامل یا شاید بیش‌تر با موبایل خود کار کنید. تقریبا تمام گوشی‌های هوشمند مدرن از تکنولوژی شارژ سریع بهره‌مند هستند. خوش‌بختانه Evolve نیز از این ویژگی سود می‌برد. در این صورت لزومی ندارد ساعت‌ها برای شارژ شدن دستگاه منتظر بمانید و وقت‌ خود را تلف کنید. گجت کانادایی در نهایت امنیت و به سرعت شارژ می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، این گوشی به حس‌گر اثر انگشت در قاب پشت مجهز است که در قابی دایره‌ای قرار گرفته و آن را خواستنی‌تر می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH