دستگیری یک هکر سیم‌کارت که توانسته بود پول زیادی را به جیب زند!

در ماه گذشته مقامات ایالات فلوریدای آمریکا موفق شده بودند یک تیم هک سیم‌کارت که در چند ایالت مختلف اقدام به این کار کرده بودند را بازداشت کنند ولی اخیرا نیز چند مورد مشابه گزارش شده است.

سیم‌‌‌کارت

براساس چند گزارش دادگاه که در این هفته توسط خبرنگاری به اسم برایان کربس رسانه‌ای شد، پلیس موفق به شناسایی یک زن اهل ایالت میشیگان شده است که پسر خود را به عنوان یک مامور و بازرس دستگاه‌های خودپرداز جا زده بود. بازرسان پلیس با جستجوی خانه این زن و بررسی اتاق و کامپیوتر شخصی پسرش به اسناد و مدارک بسیاری شامل فایل‌های متعدد از اسامی افراد و شماره‌های تلفن به همراه مقادیر زیادی سیم‌کارت و گوشی‌های تلفن‌ همراه برخورد کردند.

پس از بررسی دقیق سیم‌کارت‌ها توسط پلیس، افسران حاضر در پرونده اعلام داشتند که این سیم‌کارت‌ها با مشخصات هفت فرد قربانی در هفت ایالت مختلف مربوط است که بدون اطلاع آنها از اطلاعات هویتی‌شان سواستفاده شده است و این مادر و پسر با دزدیدن هویت این افراد و تغییر در حساب‌های ارزهای رمزی، اقدام به اختلاس صد‌ها هزار دلاری کرده‌اند. افسر تحقیق طی بازجویی از این پسر متوجه دخالت داشتن هشت فرد دیگر در این قضیه شده که یکی از این افراد ریکی هندشوماخر است.

طبق گفته پلیس، هندشوماخر و دیگر همدستان با سرقت اطلاعات شخصی افراد، جعل هویت و همچنین پرداخت رشوه به مامور اپراتور تلفن‌های همراه، صد‌ها سیم‌کارت‌ جدید را با اطلاعات هویتی سرقت شده تهیه می‌نمودند. سپس با استفاده از آن اقدام به تغییر رمز‌های عبور که به صورت مجازی و با استفاده از گوشی‌های موبایل ایجاد شده‌اند از جمله حساب‌های ارز‌های رمزی می‌کردند. طبق اظهار پلیس، هندشوماخر اعتراف کرده که بیش از صد‌هزار دلار پول را از طریق مبادلات ارز‌های رمزی سرقت کرده است. البته هنوز کلیه جرائمی که این فرد به آن متهم شده، کامل نیست و پلیس در حال بررسی بیشتر است.

طبق اطلاعاتی که پلیس در اختیار رسانه‌ها قرار داده است به روش جعل هویت سیم‌کارت، در اصطلاح سیم‌زنی (SIM-jacking) نیز گفته می‌شود که به علت سادگی کار و راحتی سرقت حساب‌ها بدون برجا گذاشتن هیچ‌ردپایی، در بین هکر‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است و به طرز فزاینده‌ای در حال گسترش است. در ماه گذشته نیز در ایالت کالیفرنیا یک مرد با استفاده از همین روش موفق به سرقت چند میلیون دلار پول شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH