بهترین آنتی ویروس سال 2018 بر اساس تست‌های وب‌سایت AV-Comparatives

امروزه مواجهه با تهدیدهای امنیتی در دنیای تکنولوژی امری اجتناب‌ناپذیر است. همین مورد موجب شده که بسیاری از کاربران به فکر تهیه نرم‌افزارهای آنتی ویروس باشند. ما قصد داریم در این مقاله بهترین آنتی ویروس حال حاضر دنیا را به کمک تست‌های انجام شده در وب‌سایت معتبر AV-Comparatives خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. پس با ادامه این مطلب همراه آی‌تی‌رسان باشید.

وب‌سایت AV-Comparatives یکی از معتبرترین منابعی است که با بررسی تخصصی پرکاربردترین نرم‌افزارهای امنیتی روز دنیا اقدام به سنجش توانایی‌ها و نقاط ضعف این محصولات می‌نماید. این بررسی‌ها در ابعاد مختلفی شامل تست‌های حفاظت در برابر بدافزار (Malware Protection Test)، میزان تاثیر روی سیستم (Performance Test)، اخطارهای نادرست (False Alarm)، تست تشخیص فایل (File Detection)، تست پاکسازی بدافزار (Malware Removal Test)، آزمون رفتار اکتشافی (Heuristic Behavioural Test)، آنتی فیشینگ (Anti-Phishing Test) و تست نرم‌افزارهای ناخواسته (Potentially Unwanted Application or PUA Test) می‌شود. البته مهم‌ترین معیار برای انتخاب بهترین آنتی ویروس، تست جامع Real-World Protection به شمار می‌رود. ذکر این نکته نیز مهم است که در تمام این تست‌ها از نسخه خانگی نرم‌افزارهای امنیتی شرکت‌کننده استفاده شده و نسخه‌های شرکتی در آزمونی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. ابتدا با شرکت‌کنندگان در این آزمون آشنا شوید تا وارد بحث آمارها شویم.

در گام نخست قصد داریم نتیجه تست محافظت در برابر بدافزار یا همان Malware Protection Test را بررسی کنیم. آخرین چارت ثبت شده برای این آزمون به ماه مارس (حوالی نوروز سال 97) برمی‌گردد. تمام آنتی ویروس‌ها در این بخش عملکردی قابل قبول داشته و توانستند در مقابل آسیب‌های بدافزارها مقاومت بالایی از خود نشان دهند. در این بین آنتی ویروس Avast بهترین و Quick Heal نیز بدترین نتیجه را ثبت کردند. البته قرارگیری Quick Heal در رده آخر نشان از ضعف آن ندارد. این نرم‌افزار توانسته در مقابل 99.7 درصد بدافزارها مقاومت کند. ضمن آن‌که تعداد خطاهای آن از نرم‌افزارهای رده دوم تا چهارم این بخش کم‌تر بوده است.

آزمون دوم به تست اخطارهای نادرست (False Alarm Test) تعلق دارد. در بسیاری از موارد می‌بینیم که آنتی ویروس‌ها یک فایل سالم و بدون آلودگی را به عنوان فایلی آلوده تلقی کرده و در مقابل آن واکنش نشان می‌دهند. آخرین چارت این آزمون که در وب‌سایت این موسسه به ثبت رسیده، مربوط به ماه مارس می‌شود که البته به صورت خطی در تصویر بالا مشخص است. بهترین عملکرد در این بخش از آن دو نرم‌افزار Avira و Eset بوده که تنها یک‌بار دچار اشتباه شده و فایلی سالم را به عنوان یک فایل آلوده تشخیص داده‌اند. ضعیف‌ترین عملکرد نیز به آنتی ویروس Panda تعلق دارد که به طرز عجیبی 327 بار مرتکب اشتباه شده است! نکته جالب دیگر در این تست، میزان بالای اشتباهات ویندوز دیفندر مایکروسافت بوده که به رقم 70 می‌رسد.

همان‌گونه که اشاره کردیم، نرم‌افزارهای آنتی ویروس گاهی فایل‌های سالم را به اشتباه یک بدافزار تلقی می‌کنند اما این رفتار همیشه منجر به پاکسازی فایل مورد نظر نمی‌شود. در اغلب موارد واکنش آنتی ویروس تنها یک اخطار است اما این نرم‌افزارها گاهی پا را فراتر نهاده و با اقدامی شدید و البته اشتباه، فایل سالم را پاک می‌کنند. وب‌سایت AV-Comparatives جدولی جداگانه تهیه کرده که در آن میزان فایل‌هایی که در طی بازه زمانی بین ماه‌های فوریه تا ژوئن به طور اشتباه پاکسازی شده‌اند، بر اساس عمومیت این فایل‌ها فهرست شده‌اند.

منظور از عمومیت این است که پاکسازی اشتباه یک فایل سالم چه تعدادی از کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از همین رو در تصویر فوق از چهار سطح خیلی کم، کم، متوسط و زیاد برای تقسیم‌بندی میزان تاثیر این عمل استفاده شده است. در بازه زمانی مورد نظر، نرم‌افزار F-Secure با پاکسازی 111 فایل بدترین عملکرد را از خود به جا گذاشت. این در حالی است که نرم‌افزارهای Emsisoft ،Viper و KasperSky تنها 1 فایل را در این مدت زمان طولانی به طور اشتباه حذف کردند.

سومین پارامتر مورد بررسی، تست تاثیر بر روی عملکرد سیستم یا همان Performance Test است. به دلیل آن‌که آنتی ویروس‌های امروزی حجم بالایی داشته و منابع بیش‌تری از کامپیوتر‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اهمیت این بخش بسیار بالاست. طبیعی است که هر چه بهینه سازی‌های یک آنتی ویروس بهتر صورت گرفته باشد، تاثیر آن بر روی عملکرد رایانه مقصد کم‌تر خواهد بود. در جدول زیر نیز ستون کوتاه‌تر نشان دهنده تاثیر کم‌تر بر روی سیستم کامپیوتری است. در این بخش نرم‌افزار کم‌تر شناخته شده K7 عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقبای خود داشت. این در حالی است که نرم‌افزار ویندوز دیفندر شرکت مایکروسافت تقریبا تمام قدرت رایانه را یک تنه می‌بلعد و بیش‌ترین اثر را بر روی سیستم می‌گذارد.

در پایان به سراغ آزمونی جامع می‌رویم که آخرین چارت آن مربوط به ماه گذشته میلادی است. این همان بخشی است که بهترین آنتی ویروس حال حاضر جهان را معرفی می‌کند. مطابق نتایج این بخش، هشت آنتی ویروس توانستند در مقابل 100 درصد آلودگی‌ها واکنشی مناسب نشان دهند. ترتیب قرارگیری در این جدول ابتدا بر اساس درصد بلاک کردن بدافزارها است که در صورت برابر بودن این رقم، در وهله دوم مقدار اخطارهای نادرست مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

آنتی ویروس KasperSky در تست ماه گذشته علاوه بر بلاک کردن 100 درصدی بدافزارها، با تعداد 1 اخطار نادرست بهترین عملکرد را به خود اختصاص داد. آنتی ویروس‌های Avira و Bitdefender نیز هر دو با 2 اخطار نادرست در رتبه بعدی جای می‌گیرند. در انتهای جدول نرم‌افزار BullGuard را می‌بینیم که با بلاک 98.9 درصدی بدافزارها و تعداد 15 اخطار نادرست در جایگاه پایانی قرار گرفت. تعداد بیش‌ترین اخطار نادرست در این ماه نیز به ویندوز دیفندر تعلق می‌گیرد که علی‌رغم بلاک کردن 100 درصدی فایل‌های مخرب، در این زمینه ناموفق بود. آنتی ویروس Emsisoft نیز بدون اخطار اشتباه در این زمینه عالی عمل کرد. لازم به ذکر است که این اعداد به تست ماه جولای تعلق دارد. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که نرم‌افزار امنیتی آزمایشگاه KasperSky بهترین آنتی ویروس حال حاضر در جهان به شمار می‌رود.

2 در مورد “بهترین آنتی ویروس سال 2018 بر اساس تست‌های وب‌سایت AV-Comparatives”

  1. سینا جان راست میگید این تست ها اصلا معتبر نیست بهرین انتی ویروس دنیا شید هست ولی کسپرسکی نمیزاره اخبارش منتشر بشه . خخخ

    3
    19
  2. بهترین آنتی ویروس های دنیا : سیمنتک – ترندمیکرو – مکافی و وبروت

    این تستها اصلآ معتبر نیستن و بجزء 4 تا کشور مثل ایران، کسی بهشون اهمیت نمیده .

    وبروت در عین حال که سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس دنیاست. قدرت حفاظتی بسیار عالی داره و شرکتهایی مثل کسپرسکی خیلی خیلی خیلی ازش میترسن . برای همین کسپرسکی سعی کرده مانع انتشار اخبار و آگهی های توزیع کننده ضد ویروسهای Webroot یعنی شرکت دورانتاش بشه .

    19
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH