آموزش غیرفعال کردن گوگل اسیستنت در گوشی‌های اندرویدی

شاید برای خیلی از شماها پیش آمده باشد که گوگل اسیستنت بدون آنکه خواسته باشید فعال گردد. این حالت معمولا زمانی رخ می‌دهد که دستتان به‌طور تصادفی به دکمه استارت می‌خورد، یا مثلا اگر گوشی در جیب‌تان باشد، برنامه به‌طور کاملا اتفاقی فعال می‌شود.

چگونه گوگل اسیستنت را خاموش کنیم

اگر این بلاها سرتان آمده و از آن خسته شده‌اید، بهتر است که برنامه گوگل اسیستنت را خاموش نمایید. برای این کار سه گزینه وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

به‌طور کامل آن را غیرفعال سازید

اگر تصمیم به غیرفعال کردن گوگل اسیستنت گرفته‌اید، در بخش منو (سه نقطه) وارد تنظیمات شوید و در قسمت گوگل اسیستنت روی Settings >Phone کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید.

google assistant screenshot

دکمه پشتیبانی را از کار بیندازید

در اکثر موارد، روش اول کفایت می‌کند. اما اگر می‌خواهید از طریق دکمه استارت امکان دسترسی به گوگل اسیستنت نداشته باشید، روش دوم به شما کمک می‌کند تا از فشار دادن ناخواسته دکمه جلوگیری کنید.

در منوی دستگاه روی Applications، سپس Default applications کلیک کرده و Device assistant app را انتخاب نمایید. در اینجا شما می‌توانید مشخص کنید کدام اپلیکیشن با فشار دادن دکمه استارت باز شود.

به‌روزرسانی‌ها را پاک کنید

گوگل اسیستنت برنامه نسبتا جدیدی است و در نسخه‌‌های قبلی گوگل وجود ندارد. بنابراین اگر بتوانید به آن نسخه‌ها برگردید، دیگر این برنامه را نخواهید داشت.

این کار را می‌توان با پاک کردن آپدیت‌ها انجام داد. برای این منظور به مسیر Settings>Applications رفته و در بخش Application manager، گوگل را پیدا کرده و روی Uninstall updates فشار دهید.

google assistant screenshot 3

4 در مورد “آموزش غیرفعال کردن گوگل اسیستنت در گوشی‌های اندرویدی”

  1. سلام ببخشید میخوام من فعالش کنم ولی وقتی دکمه هوم رو نگه میدارم صفحه گوگل به جای صفحه اسیستنت باز می شه چی کار کنم

    1
    1
  2. برگرد به نسخه قبلی درست میشه برو تو ستینگ قسمت برنامه ها گوگل را پیدا کن بعد پاکش کن مینویسه آپدیت یونیستال. میره به قبلی

  3. من دستیار گوگل رو غیر فعال کردم، ولی بازهم وقتی هندسفری تو گوشمه و پابجی بازی میمنم، مدام پایین صفحه ام پیغام میده و گزینه ی turn on رو میاره بالا. یعنی خاموشه ولی مدام اصرار داره روشنش کنم. کسی لطف میکنه کمم کنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH