تحقیقات علمی ثابت کرد جیب لباس‌های زنانه به درد قرار دادن گوشی‌های هوشمند نمی‌خورد!

شاید تبلیغ مشهور راحت از جیب در میاد را دیده باشید، ولی اکنون یک معضل با مزه دیگه در مورد جیب لباس زن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. جیب‌هایی کوچک و بی‌فایده که به‌سختی حتی یک بسته آدامس در آنها جا می‌شود چه برسد به یک گوشی آیفون 10.

جیب

این ماجرا عجیب در مورد جیب‌های شلوار‌های زنانه در دنیای مد نیز همواره مورد انتقاد قرار دارد. با این حال اطلاعات اندکی در مورد علت واقعی عدم استفاده زن‌ها از جیب لباس‌هایشان وجود دارد که بتوان از آن به عنوان مدرکی موثق برای بررسی این قضیه مورد استفاده قرار داد. اما سرانجام وبسایت تحقیقات فرهنگی The Pudding پا پیش گذاشته و با یک بررسی دقیق و مفصل، جای خالی شواهد را با یافته‌های علمی پر کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که جیب خانم‌های تنها بیش از حد کوچک است.

طبق بررسی‌های وبسایت پودینگ، جیب شلوار‌های جین زنانه به طور متوسط 48 درصد کوتاه‌تر و 6.5 درصد باریک‌تر از جیب شلوار‌های جین مردانه هستند. براساس یافته‌های این تحقیق تنها در 40 درصد جیب جلوی شلوار‌های زنانه امکان قرار دادن کامل یک گوشی آیفون 10 وجود دارد. این میزان برای گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل به ترتیب 20 و 5 درصد است. البته در این گزارش به مدل‌های دقیق مورد استفاده از این دو برند اشاره‌ای نشده است.

اما در مورد جیب‌های مردان چطور؟

طبق تحقیقات وبسایت پودینگ، این میزان برای جیب جلویی جین‌های مردانه صد درصد برای گوشی‌های آیفون 10، گوشی‌های گلکسی سامسونگ 95 درصد و برای پیکسل گوگل 85 درصد بدست آمده است. به طور متوسط جیب لباس‌های زنانه بسیار کوچک‌تر است.

جیب

آنها در این تحقیق جیب بیش از هشتاد دست شلوار جین با اندازه دور کمر 32 اینچ را مورد اندازه‌گیری دقیق قرار داده بودند تا از لحاظ سایزبندی اختلافی در اندازه شلوار‌ها و به‌طبع در اندازه‌ جیب‌ها وجود نداشته باشد و اشتباهی در جمع‌آوری داده‌ها به وجود نیاید. به علاوه اطلاعات بیشتری نیز در مورد سایز دست مردان نسبت به زنان، اندازه کیف پول‌های رایج در بازار، اندازه خودکار‌هایی که معمولا در جیب قرار می‌گیرد و حتی سبک دوخت شلوار‌های جین راسته در مقابل شلوار‌های جین جذب نیز محاسبه شد تا ریزترین نکات در این تحقیق جالب مد نظر قرار داشته باشد.

و در نهایت همان‌طور که شما نیز احتمالا حدس زده بودید تنها علت همان مسئله بود. پس طراحان عزیز، لطفا، جیب‌های لباس‌های زنانه را نیز کمی بزرگ‌تر طراحی کنید تا کارایی‌شان بهبود یافته و زنان نیز بتوانند بهتر از جیب‌هایشان استفاده کنند. قطعا اندکی بزرگ‌تر شدن جیب‌های زنانه مشکلی برای اقتصاد ایجاد نخواهد کرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH