هواوی نوا 3 و نوا 3i به‌صورت رسمی در کشور معرفی شد

عصر روز گذشته و در مراسمی که شرکت هواوی با حضور مدیران و خبرنگاران برگزار کرد، دو محصول میان رده خودش از سری نوا با نام‌ها نوا 3 و نوا 3i را به‌صورت رسمی معرفی نمود.

در ابتدای این سمینار، بابک فیاض، قائم مقام و مدیر ارشد فروش هواوی در ایران به روی صحنه آمد و گفت: ما ۱۰۰ میلیون گوشی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ توزیع کردیم که یک رقم بسیار خوب محسوب می‌شود و امیدواریم در پایان سال به ۲۰۰ میلیون عدد برسد. در سال ۲۰۱۷ این رقم ۱۵۳ میلیون عدد بوده است و نشان از رشد بسیار بالای ما در سال جاری دارد.

در رابطه با گوشی‌های سری نوا محصولاتی را به شما معرفی خواهیم کرد که شامل نوا ۳ و نوا ۳i می‌شود. این سری با آنکه در رده میانی است اما از فیچرهای بسیار مناسبی استفاده می‌کند که سبب می‌شود تا با پرچم‌داران سایر برندها و حتی خود هواوی نیز رقابت کند.

فروش سری نوا در اروپا ۲۰ درصد رشد کرده است، این میزان در خاوریانه ۱۰۰ درصد، در روسیه ۴۰ درصد، در آمریکای لاتین ۱۵۰ درصد و در چین ۵۰ درصد بوده است. به‌طور کلی اهداف و آینده شرکت هواوی در این است که اشخاص، محیط کار و منازل را به یکدیگر متصل کرده و یک دنیای هوشمند را به مشتریان خودش عرضه کند.

در سال ۲۰۱۸ تنها دو گوشی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو حدود ۱۰ میلیون فروش داشته است که عددی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، محصولاتی که با آن‌ها هوش مصنوعی به دنیای تکنولوژی معرفی شد و نسل‌های آینده گوشی‌های هوشمند بدون هوش مصنوعی بی معنی خواهند بود و پس میت ۱۰ باقی رقبا در حال عرضه محصولات خودشان با هوش مصنوعی هستند.

همچنین گوشی P20 ما که چند ماه پیش عرض شد تا الان ۹ میلیون دستگاه فروش داشته که در رابطه با طراحی و دیزاین، یک محصول موفق در سطح جهانی بوده و موفقیت بسیار مناسبی را تا به الان کسب کرده است.

ما ۵۳ هزار فروشگاه هواوی در سراسر جهان داریم که در سال جاری ۱۰هزار عدد نیز به آن‌ها افزوده خواهد شد و مشتریان می‌توانند کار کردن با محصولات را در آنجا از نزدیک لمس کنند. در ایران ۲۵ فروشگاه و برندشاپ داریم که در اختیار مصرف کنندگان کشورمان است.

هواوی در سه ماهه دوم میلادی توانسته اپل را از نظر فروش بگیرد و با کسب ۱۵.۸ درصد از مارکت جهانی، در جایگاه دوم قرار بگیرد. این رشد در همه زمینه‌های کمپانی بوده است. حتی در ارزش برند، هواوی توانسته با یک شتاب عالی به رقم‌های بالاتری برسد.

هواوی در بخش تحقیق و توسعه در مکان ششم قرار گرفته است. ما در بحث 5G که شامل شبکه و گوشی‌ها می‌شود، بسیار پیشتاز هستیم و گوشی‌های 5G پس از به کار گیری شبکه، به بازار عرضه خواهد شد که کیفیت آن‌ها در انتقال دیتا پیشرفت بسیار زیادی خواهد کرد.

کیفیت دوربین گوشی‌های هواوی بسیار بالاست و محصول پی۲۰ توانست امتیاز ۱۰۹ را از دگزومارک کسب کند که به‌طور قطع در نسل بعدی میت ۲۰، این کیفیت باز هم بهتر خواهد رفت که این نتیجه شراکت هواوی و لایکا در بخش دوربین است.

فیاض در انتهای صحبت خودش گفت: این سوال مطرح می‌شود که هواوی در آینده به دنبال چیست؟ ما به دنبال متصل کردن ۴ بخش اشخاص، محل کار، محل زندگی و خودرو هستیم. تمام اهداف و راه‌حل‌های ما انتهایش به همین ۴ مکان هدایت خواهد شد که در مرکز آن دیوایسی است که در دستان شماست و از طریق آن می‌توان تمام این محیط‌ها را کنترل کرد و استفاده بهینه‌ای نمود.

پس از قائم مقام هواوی در ایران، نوبت به محمد امین ناهید، مدیر ارشد مارکتینگ هواوی رسید تا به معرفی محصولات جدید این کمپانی بپردازد، وی با اشاره به موفقیت سری نوا گفت: نوا ۳ شعار سوپر استار سلفی را همچون گذشته یدک می‌کشد اما یک تفاوت دارد و آن افزده شدن واژه AI به معنای هوش مصنوعی است که آن را تبدیل به محصول متفاوت و موفقی می‌کند.

مخاطب سری نوا کاربران جوان هستند که برای آن‌ها ۳ بخش بسیار مهم وجود دارد، اولین قسمت طراحی بوده که دارای اهمیت بسیار بالایی است و هواوی تلاش کرده نه تنها از ترندهای روز پیروی کند، بلکه المان‌هایی اضافه نماید که حتی در برخی پرچم‌داران دیگر نیز مشاهده نمی‌شود. بخش دوم مربوط به دوربین سلفی می‌شود و بخش سوم برای سرگرمی است.

نوا ۳ از طراحی شیشه‌ای و خمیده‌ای در پشت برخوردار است. تمام رنگ‌هایی که برای نوا ۳ در نظر گرفته شده مبتنی بر افکت‌های انعکاسی بوده و هواوی تمام تلاش خودش را کرده تا حالت سه‌بعدی طراحی در کنار یک فریم فلزی قرار بگیرد تا این گوشی را به یک محصول خوش دست تبدیل کند. فریم فلزی دور تنها ۳.۵ میلی‌متر بوده و خود گوشی هم ۷.۶ میلی‌متر ضخامت دارد و حتی نسبت به برخی پرچم‌داران خود هواوی نیز نازک‌تر شده است.

نمایشگر فول ویو حدود ۸۵ درصد سطح جلویی نوا ۳ را پوشش داده و به همین خاطر با آنکه اندازه ۶.۳ اینچی دارد اما گوشی بزرگ به‌نظر نمی‌رسد. وضوح تصویر آن هم فول اچ‌دی پلاس است و نسبت نمایشگر در این گوشی ۱۹.۵ به ۹ رسیده که سبب می‌شود آبجکت‌های بیشتری نمایش داده شود.

نوا ۳ دارای رنگ‌های مشکی، آبی آسمانی و مجیک در ایران است که این رنگ آخر یک نمونه بسیار خاص بوده و طیفی از رنگ‌های آبی و بنفش خواهد بود. همچنین بسته به رنگ گوشی، تم‌های اختصاصی در نظر گرفته شده است.

سنسور دوربین سلفی گوشی نوا ۳ یک نمونه ۲۴ مگاپیکسلی بوده که در کنار یک انجین گرافیک ویژه و پرسرعت قرار می‌گیرد. پردازنده به‌کار گرفته شده بر روی گوشی در پرچم‌داران هواوی هم استفاده شده و برای همین قابلیت‌های ویژه‌ای را در عکاسی ایجاد می‌کند. الگوریتم هوش مصنوعی با تشخیص سوژه و بک گراند بهترین عملکرد را ایجاد می‌کند. این دوربین سلفی یک نمونه دوگانه بوده که از ترکیب دو سنسور ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی ایجاد شده است.

ناچ گوشی نسبت به P20 پهن‌تر بوده که به‌خاطر وجود دو سنسور دوربین است. شاید کاربر از ناچ خوشش نیاید و به‌همین خاطر هواوی امکانی را ایجاد کرده که کلا قابلیت ناچ حذف شود و نمایشگر در بالا سیاه رنگ گردد.

هوش مصنوعی در نوا ۳ سبب می‌شود که تصویر به‌خوبی از بک گراند خودش جدا شود زیرا اگر این کار به درستی انجام نپذیرد، موجب خرابی عکس خواهد شد و به همین خاطر بحث جداسازی سوژه از بک گراند خودش اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از کاربران ممکن است با رنگ پوست خودشان ارتباط خوبی نگرفته و یا آنکه خوب نیفتاده باشند. حال تا ۷ لول امکان تنظیم و تغییر رنگ پوست فراهم است.

NPU‌ نقش بسیار موثری در پردازش این گوشی بازی می‌کند و سبب می‌شود ۸ صحنه مختلف در دوربین سلفی قابل تشخیص باشد. همچنین وجود HDR Pro باعث می‌شود تا اگر پشت سوژه بسیار روشن باشد، یک کنتراست و بالانس نوری خوبی ایجاد کند. عکس‌های سلفی نوا ۳ این امکان را به شما می‌دهد تصاویر پوستر گونه با سایز ۲.۵ در ۱.۵ متر بگیرید.

هواوی برای دوربین‌های پشتی این گوشی هم چیزی کم نگذاشته است. یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم در کنار ۱۶ مگاپیکسلی رنگی قرار گرفته است که وقتی عکس‌های این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی را شاهد خواهیم بود. هوش مصنوعی در این بخش هم یک ارتقای بسیار خوبی کسب کرده و در حال حاضر می‌تواند ۵۰۰ صحنه در ۲۲ رده و حالت تشخیص داده شود.

هوش مصنوعی در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های هواوی است. باید بگویم خبرهای بسیار مهم‌تری در ارتباط با هوش مصنوعی و گوشی‌های پرچم‌دار آینده هواوی در راه هستند.

یک سنسور در جلوی گوشی قرار گرفته که مادون قرمز بوده و توانایی فیس آنلاک را برای نوا ۳ فراهم می‌آورد. این توانایی در تمام شرایط نوری با توجه به وجود اینفرارد و با فیس آنلاک، گوشی شما از حالت قفل خارج خواهد شد. همچنین هوش مصنوعی در این بخش یک جهش ایجاد کرده که با توجه به جزئیاتی که بر روی چهره کاربر ایجاد می‌شود (مثلا گذاشتن ریش)، بازهم توانایی تشخیص وی را خواهد داشت.

در بخش پردازش، کایرین ۹۷۰ که در پرچم‌داران هواوی حضور داشت، در نوا ۳ نیز استفاده شده است. این پردازنده در مقایسه با رقبای خودش از بازده ۲۵ برابری برخوردار بوده و دارای ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. همچنین یک باتری قدرتمند ۳۷۵۰ میلی‌آمپری در نوا ۳ استفاده شده است.

در بخش سرگرمی، از نسل سوم AR یا Augmented Reality (واقعیت مجازی) استفاده شده است که شامل سه بخش بسیار جذاب می‌شود. همچنین گوشی قادر است در بخش صحنه آهسته تا سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه ویدیو بگیرد.

گوشی نوا 3i یک محصول ازران‌تر و پایین‌تر نسبت به نوا ۳ است اما از نظر ظاهری تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند. این گوشی هم نمایشگر ۶.۳ اینچی دارد و کمی 3d بودن پشت آن کم‌تر شده است. این محصول با ۳ رنگ آیریس بنفش، سفید و مشکی در ایران عرضه خواهد شد. در جلوی دستگاه دو لنز ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته اما در پشت دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی حضور دارد.

نوا 3i نخستین گوشی است که نسل جدید پردازنده‌های کایرین و سری هفتم بر روی آن مورد استفاده قرار گرفته که کایرین ۷۱۰ است. این پردازنده ۱۲ نانومتری بوده  و شامل ۸ هسته می‌شود (دو دسته ۴ تایی). ۴ هسته A73 و ۴ هسته A53 هستند. همچنین بحث هوش مصنوعی کاملا با بخش عکاسی تلفیق شده است. از لحاظ قدرت واحد گرافیکی نسبت به نسل قبل خودش، ۱۰۰ درصد کارایی بیشتر و ۱۳۰ درصد بازدهی بالاتر دارد.

ناهید در پایان صحبتش و در ارتباط با بهای این محصولات جدید گفت: قیمت این دو گوشی با توجه به شرایطی که در بازار است، مجبوریم تا آن‌ها را به صورت دلاری اعلام کنیم. گوشی نوا 3i با قیمت ۳۵۹ دلار و نوا ۳ با بهای ۴۹۹ دلار ارایه خواهد شد.

6 در مورد “هواوی نوا 3 و نوا 3i به‌صورت رسمی در کشور معرفی شد”

  1. درسته که هواوی پیشرفت کرده ولی هنوز ضعیفه ونمیشه اونو با سامسونگ یا الجی مقایسه کرد وسوختن برد در هواوی بیشتره من خودم هواوی دارم فقط چون قیمتش نصبت به هم مدلاش ارزونتر بود خریدم

  2. کی این اسباب بازی ها رو میخره . اصلا مگه داریم کسی که بابت این آشغال ها پول بده ….
    اگه کسی هوآوی خرید ..دیگه رو دستش میمونه 90 درصد فروشنده موبایل دست دوم این گوشی رو نمیخرن

    1. خخخخخخخخ لطیفه جالبی بودش .
      من که خودم 4 مدل گوشی هوآوی و 2 مدل گوشی سامسونگ داشتم و همشون رو خیلی راحت و عادی بعد 1سال استفاده فروختمش .
      اینا هم حرف های بی پایه و اساس و تحقیقه.
      البته به نطرم الان تو این بازار گوشی خریدن و فروختن اشتباه محضه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH