5 ویژگی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌ نوت 9 که آن‌ را به هندستی فوق‌العاده تبدیل می‌کند

بالاخره فبلت گلکسی‌نوت 9 با امکاناتی جامع و سخت‌افزار داخلی قدرتمند رسما معرفی شد. اما در کنار این هندست، بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار نیز دارای قدرت پردازشی بالایی بوده و از ویژگی‌های متعددی برخوردار هستند. بنابراین چه عاملی موجب می‌شود تا جدیدترین دستگاه سامسونگی از رقبای خود پیشی بگیرد؟ در ادامه به بررسی چندین ویژگی کلیدی و ترفندهای شاخص گلکسی‌ نوت 9 خواهیم پرداخت.

باتری گلکسی‌ نوت 9 با میت 10 پرو رقابت خواهد کرد

سامسونگ از حوادث فاجعه‌بار گلکسی‌ نوت 7 عبرت گرفت و در اسمارت‌فون‌های گلکسی‌ نوت 8 و گلکسی S9 از باتری با اندازه کوچک‌تر استفاده کرد (اگرچه گوشی‌های سری اکتیو همچنان از باتری‌های بزرگی بهره می‌گیرند). با این‌همه، آتش‌سوزی گلکسی‌نوت 7 از باتری‌های به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون که اساسا برای طراحی چنین فبلتی بسیار بزرگ بود، ناشی می‌شد. خوشبختانه سامسونگ با عرضه گلکسی‌نوت 9 به همراه یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی تصمیم گرفته تا ظرفیت باتری دستگاه را افزایش دهد. اسمارت‌فون‌های گلکسی‌نوت 8 و گلکسی S9 پلاس به ترتیب با باتری‌های 3300 و 3500 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار شدند و ظرفیت باتری جدید در مقایسه با آن‌ها حدودا 17.5 و 12.5 درصد بیش‌تر است. بعلاوه به گفته یک سرمایه‌گذار، کمپانی تلاش می‌کند تا از نگرانی‌ها پیرامون تکرار سناریوی گلکسی‌نوت 7 بکاهد و به همین دلیل دی‌جی‌کو، مدیرعامل سامسونگ ادعا کرده که باتری فبلت جدید، ایمن‌ترین نمونه تولید شده تا به امروز است. البته این شرکت کره‌ای نمی‌تواند مجددا مرتکب همان اشتباه شود.

همچنین وجود باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی، گوشی سامسونگ را در سطحی هم‌تراز با اسمارت‌فون‌های سری میت 10 هواوی قرار می‌دهد. اما انتظار می‌رود که این برند چینی با معرفی پرچم‌داران آینده سری میت 20 خود حتی از باتری بزرگ‌تری نیز رونمایی کند.

بهره‌گیری سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی

هواوی با معرفی مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی بر روی گوشی‌های خود، سایر بخش‌های صنعتی را به چالش کشید. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این برند در رابطه با هوش مصنوعی به عملکرد تشخیص صحنه آن مربوط می‌شود که به‌منظور تشخیص بیش از ده‌ها صحنه، سوژه و اشیا و تعیین تنظیمات دوربین بر مبنای آن‌ها از قابلیت یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد. به همین دلیل ال‌جی نیز در دستگاه‌های سری ThinQ خود از فناوری مشابهی استفاده نموده است.

سامسونگ در این زمینه از پیشتازی هواوی الهام گرفته و گلکسی‌نوت 9 را با قابلیت تشخیص صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی تولید کرده است. این کمپانی می‌گوید که اپلیکیشن دوربین گلکسی‌نوت 9 توانایی تشخیص 20 صحنه مختلف از غروب خورشید و حیوانات گرفته تا غذاها و سوژه‌ها در شرایط نوری ضعیف را دارد. این برنامه به‌منظور تولید نتایج مطلوب و با توجه به موارد مذکور، متغیرهای دوربین از قبیل میزان اشباع و تعادل رنگ سفید را تنظیم می‌نماید. امیدواریم که این نتایج تنها به رنگ‌های تقویت شده محدود نبوده و در عوض شاهد ارتقا واقعی کیفیت تصاویر باشیم.

این مشخصه هوشمند گوشی‌های سامسونگ، تنها نمونه الهام گرفته شده از هواوی به‌شمار نمی‌آید؛ چراکه شرکت کره‌ای به‌منظور بهبود کارآیی سیستم از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که پیش‌تر در رابط کاربری EMUI 5 مشاهده شده است، استفاده می‌کند. این مسئله، شاخص‌ترین مورد کاربری هوش مصنوعی محسوب نمی‌شود؛ اما بهترین سناریو این است که احتمالا گوشی شما حتی یکسال پس از عرضه همچنان از سرعت قابل‌قبولی برخوردار خواهد بود.

طبیعتا سامسونگ صرفا به قابلیت‌های هوش مصنوعی ارایه شده از سوی هواوی بسنده نکرده و در کنار آن، مشخصه منحصربه‌فرد خود موسوم به تشخیص نقص را نیز عرضه نموده است. پس از ثبت یک عکس و در صورت ماتی تصویر، بسته شدن چشم برخی افراد، وجود نور پس‌زمینه نامطلوب یا کثیف بودن لنز دوربین، گوشی بلافاصله شما را آگاه خواهد کرد. این ایده بکر به شما امکان خواهد داد تا تصاویر باکیفیت‌تری را به ثبت برسانید.

کمپانی بایستی در تشخیص نقص تصاویر به تعادلی مناسب دست پیدا کند. با این‌همه در صورتی‌که قابلیت مذکور کلیه تصاویر شما (حتی نمونه‌های فوق العاده آن‌ها) را معیوب تشخیص داده یا هیچ‌کدام از عکس‌های شما را به عنوان تصاویر معیوب شناسایی نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ این مشخصه در صورت عملکرد صحیح، ترفند دیگری از جانب سامسونگ به‌شمار می‌آید. پس از برگزاری یک رویداد اجتماعی، دیگر هیچ‌کسی در منزل شاهد نابودی کلیه تصاویر خود نخواهد بود.

اکنون قلم S Pen شما به یک کنترلر از راه دور با قابلیت شارژ بدل شده است

پیش از عرضه گوشی، اخبار فراوانی پیرامون قلم S Pen جدید به گوش رسید و در واقع حتی این ابزارجانبی به عنوان یک نقطه عطف منحصربه‌فرد برای فروش گلکسی‌نوت 9 محسوب می‌شود. اکنون S Pen از اتصال بلوتوث LE و یک دکمه مجزا برای فعال‌سازی برخی ویژگی‌های جالب بهره می‌گیرد.

هنگام ارایه محتوا می‌توانید دکمه شاتر دوربین را از راه دور فعال نموده و یا به کنترل فایل‌های موسیقی بپردازید. قلم S Pen جدید، ویژگی‌های متنوعی را ارایه می‌دهد. دکمه موجود بر روی قلم دارای قابلیت برنامه‌ریزی است؛ بنابراین می‌توان تعیین کرد که با فشردن، 2 بار ضربه زدن یا پایین نگاه داشتن دکمه موردنظر چه اتفاقاتی رخ دهند.

همچنین S Pen جدید از طریق یک ابرخازن (در عوض بهره‌گیری از باتری لیتیوم یونی) ظرف کم‌تر از یک دقیقه شارژ می‌شود و بایستی از 200 نوبت فشردن دکمه پشتیبانی نماید. بنابراین بهتر است S Pen جدید را در عوض یک قلم استایلوس قدیمی به عنوان ابزاری فراتر از یک کنترلر از راه دور هوشمند برای گوشی خود در نظر بگیرید.

مدل‌های پایه الزاما از حافظه 64 گیگابایتی استفاده نمی‌کنند

سامسونگ طی اقدامی مطلوب تصمیم گرفته تا از مدل 64 گیگابایتی گلکسی‌نوت 9 به عنوان نسخه پایه صرف‌نظر نموده و در عوض، مدل ابتدایی این هندست را با حافظه 128 گیگابایتی قابل‌افزایش روانه بازار کند. این میزان حافظه بایستی برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران بسیار چشمگیر باشد. این مسئله بر روی کاغذ یک تصمیم بزرگ به‌شمار می‌آید؛ زیرا مدل‌های اندکی از اسمارت‌فون‌ها در عوض بهره‌گیری از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، با چنین حافظه بالایی عرضه می‌شوند. همچنین کمپانی یک مدل 512 گیگابایتی را نیز ارایه می‌کند. در صورتی‌که نیازمند دانلود کلیه نمایش‌ها یا فیلم‌های نت‌فلیکس موردعلاقه خود هستید یا قصد دارید از گوشی و حالت Dex به عنوان جایگزین لپ‌تاپ استفاده کنید، می‌توانید این مدل را خریداری نمایید.

توجه سامسونگ به مطالبات کاربران

در هیچ یک از اسمارت‌فون‌های گلکسی S8 یا گلکسی‌نوت 8، اسکنر اثرانگشت در بهترین موقعیت خود قرار نداشت. در حقیقت بایستی گفت که این حسگر در کناره سمت راست دوربین و موقعیتی بسیار نامناسب واقع شده بود. مکان قرارگیری اسکنر موجب کثیف شدن تصادفی لنز دوربین شده و شکایات مختلفی را به دنبال داشت.

خوشبختانه سامسونگ به درخواست مشتریان خود گوش فرا داده و اسکنر را در زیر لنز دوربین قرار داده است. همچنین اکنون یک شکاف جداکننده میان اسکنر و شیشه لنز وجود دارد؛ بنابراین در صورتی‌که دست شما به سمت دوربین حرکت کند، بدون نیاز به بررسی نظری متوجه این موضوع خواهید شد. بعلاوه سامسونگ برخی ویژگی‌های موردعلاقه طرفداران نظیر مقاومت در برابر آب، شارژ بی‌سیم و حتی جک صوتی هدفون را حفظ نموده است. کلیه ویژگی‌های مذکور طی سالیان گذشته به عنوان یک استاندارد قلمداد می‌شدند و تصمیم سامسونگ با راهبرد سایر شرکت‌ها مبنی بر ادغام تنها یک یا 2 نمونه از این ویژگی‌ها، متفاوت خواهد بود. برای اثبات این موضوع به اسمارت‌فون‌های هواوی P20 پرو، سونی اکسپریا XZ2، اچ‌تی‌سی U12 پلاس و گوگل پیکسل 2 نگاهی بیندازید. در واقع صرف‌نظر از محصولات سامسونگ، اسمارت‌فون ال‌جی G7 و محصولات جدید سری V، تنها پرچم‌داران دیگری هستند که با 3 ویژگی مذکور تولید می‌شوند.

موارد ذکر شده تنها ویژگی‌های پرطرفدار فبلت گلکسی‌نوت 9 نیستند و امکان ارتقا حافظه از طریق درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. ترکیب این قابلیت در کنار مدل 512 گیگابایتی به معنای تحقق ظرفیت حافظه 1 ترابایتی است و احتمالا حافظه مورد دسترس شما در مقایسه با بسیاری از کامپیوترهای کاری، بیش‌تر خواهد بود. وجود درگاه NFC، بلوتوث نسخه 5 و اسپیکرهای استریو نیز فهرست ویژگی‌های موردعلاقه طرفداران را تکمیل می‌کند.

از نظر شما، آیا ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که گلکسی‌نوت 9 را به خریدی ارزشمند بدل نماید؟ آیا سامسونگ برخی از ویژگی‌های موردنظر شما را از قلم انداخته است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH