توجه بیشتر گوگل به Wear OS: آیا ساعت‌های هوشمند به دوران اوج خود باز می‌گردند؟!

با وجود این‌که به نظر می‌سید گوگل، Wear OS را به دست فراموشی سپرده، اما خبرها حاکی از آن است که این شرکت می‌خواهد توجه بیشتری به این سیستم‌عامل داشته باشد. اپلیکیشن‌های با کیفیت، بخش مهمی از یک پلت‌فرم هستند، به‌ویژه برنامه‌هایی که به قول تیم کوک رییس اپل، شامل بخش‌های شخصی زندگی ما می‌شوند. او درباره اپل واچ صحبت می‌کرد و البته این موضوع درباره Wear OS هم صادق است.

اما فقط اپلیکیشن‌های خوب کافی نیستند. Wear OS مشکل سخت‌افزاری دارد. ساعت‌هایی که با آن کار می‌کنند، بسیار حجیم، ضخیم و کند هستند. در واقع وقتی پای عمل می‌رسد، Wear OS به‌سختی کار می‌کند.

آیا قرار است همه این مشکلات تغییر کنند؟ به گزارش AndroidPolice، گوگل در حال کار بر روی پروژه بزرگی به نام Google Coach است. پوشیدنی جدید، مربی تمرینی شما خواهد شد تا همه انواع فعالیت‌های ورزشی شما را شناسایی کند. این برنامه، زمان و مکان هر نوع فعالیت فیزیکی و ورزشی شما را ثبت کرده و اگر موردی را فراموش کرده باشید به شما گوشزد خواهد کرد.

امیدواریم Google Coach پیشنهادهای خوبی از جمله اینکه «امروز برای خوردن غذای چرب، خوب نیست» یا موارد مشابه دیگری برای کاربران داشته باشد و بتواند Wear OS را از این وضعیتی که در آن قرار دارد نجات دهد.

AndroidPIT fossil q control 8312

قابلیت پایش سلامت، آینده همه پوشیدنی‌هاست

این روزها کدام ویژگی‌ها واقعا برای ساعت‌های هوشمند مهم هستند؟ البته افراد مختلف، چیزهای مختلفی از ساعت خود می‌خواهند. برای برخی، دریافت نوتیفیکیشن یا داشتن گزینه‌های مدیا پلیر اولویت است، اما برای بسیاری از مردم، کاربرد تناسب اندام ساعت‌ها اهمیت بالایی دارد. اینجاست که گوگل و برنامه مربی‌اش وارد می‌شوند. گوگل همیشه مراقب اپل بوده تا بببیند او در این زمینه چه کارهایی انجام می‌دهد و چگونه قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام را با معرفی هر نسخه WatchOS بهبود می‌بخشد.

بنابراین Wear OS شاید توانسته در مسیر درستی قدم بردارد. گوگل بارها گفته که ساعت‌های Wear OS، کاربران آیفون را هم مدنظر داشته‌اند.

ساعت‌های هوشمند

فقط سخت‌افزار می‌تواند Wear OS را از این وضع نجات دهد

پازل مفقوده Wear OS، سخت افزار خوب است. این روزها به‌ندرت می‌توان ساعت هوشمندی پیدا کرد که ضخامتی کمتر از یک اینچ داشته باشد. وقتی به گوشی‌های هوشمند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که سازندگان برای ساخت مدل‌های نازک‌تر مدام در حال رقابت باهم هستند. اما متاسفانه در مورد ساعت‌های هوشمند شاهد چنین چیزی نیستیم.

از طرفی گفته می‌شود که کوالکام به‌دنبال عرضه نسل جدید چیپست‌های ساعت هوشمند، بعد از نمایشگاه IFA است. این بدین معنی است که همه نوآوری‌هایی که در این نمایشگاه بر روی Wear OS خواهیم دید، به احتمال زیاد بر پایه سخت‌افزارهای قدیمی خواهند بود که عدم کارآیی آن‌ها به اثبات رسیده است.

با این‌حال، به نظر می‌رسد که گوگل احتمالا پاییز امسال ساعت مخصوص خود یعنی پیکسل واچ را در کنار گوشی‌های جدید پیکسل معرفی خواهد کرد. خیلی‌ها امیدوارند که این ساعت مجهز به چیپ‌های جدید کوالکام باشد و به‌علاوه از طراحی جالبی هم برخوردار باشد.

نظر شما چیست؟ برای اینکه Wear OS دوباره به مسیر موفقیت خود برگردد به چه چیزهایی نیاز دارد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH