کاترپیلار

چند دلیل برای آن‌که بدانید گوشی‌های کاترپیلار ارزش خرید ندارند!

کمپانی‌های زیادی در حوزه موبایل فعالیت می‌کنند و سالانه مدل‌های جذابی به بازار عرضه می‌شود. یکی از همین شرکت‌ها، کاترپیلار است که اقدام به تولید گوشی‌های کلاسیک و هوشمند می‌کند که مقاومت خارق‌العاده‌ای دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا به دلایلی برای نخریدن موبایل‌های این برند بپردازیم.


سخت‌افزار ضعیف

کاترپیلار

در حال حاضر دیوایس‌های متعددی در بازار جهانی وجود دارند. این دستگاه‌ها به آخرین تکنولوژی مجهز هستند و بعضی از آن‌ها می‌توانند تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های یک پلت‌فرم را بدون کندی اجرا نمایند. این در حالی است که کاترپیلار اهمیت زیادی به بخش سخت‌افزار نمی‌دهد. سازنده مذکور غالبا از چیپست‌های پایین‌رده بهره می‌برد یا کلا از هیچ تراشه‌ای برای بهبود سرعت استفاده نمی‌کند. برای درک بهتر مسئله، کاترپیلار S61 را در نظر بگیرید. این موبایل در رنج قیمتی پرچم‌داران ۲۰۱۸ ارایه شده و تقریبا ۱۰۰۰ دلاری است. در نتیجه باید انتظار جدیدترین فن‌آوری‌ها از جمله پردازنده‌ای قدرت‌مند را داشته باشیم که کارهای حرفه‌ای شما را بدون لگ و کندی انجام می‌دهد. اما عملکرد S61 دلیلی برای نخریدن این دستگاه به شمار می‌رود. سازنده از سری ۶۰۰ تراشه‌های اسنپدراگون کوآلکام بهره گرفته که قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندروید یا برنامه‌های گرافیکی نیست. در حقیقت این موبایل قادر به انجام کارهای معمولی مثل گشتن در شبکه‌های اجتماعی، جست‌و‌جو در اینترنت و عکاسی است.

حتی از لحاظ مموری نیز موبایل‌های کاترپیلار راضی‌کننده نیستند. برای مثال می‌توان از هندست S41 نام برد. با خرید این دیوایس ۵۰۰ دلاری ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه ۳ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود که نسبت به دستگاهی مثل Mi A2 شیائومی (که قیمت بسیار کم‌تری دارد) در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد. در مدل‌های دیگر کاترپیلار نیز سخت‌افزاری قدرت‌مند و بالارده نمی‌بینیم. در نتیجه اگر از طرف‌داران بازی‌های جذاب اندروید هستید یا می‌خواهید از نرم‌افزارهای سنگین آن استفاده کنید، اسمارت فون‌های کاترپیلار را نادیده بگیرید.

صفحه‌نمایشی سطح پایین

کاترپیلار

در واقع نمایشگر قطعه‌ای است که کاربران با آن بیش‌ترین تعامل را در یک موبایل هوشمند دارند. اگر این المان از کیفیت قابل قبولی بهره ببرد، تبدیل به دلیلی برای خریدن دیوایس خواهد شد و اگر صفحه‌نمایش از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، سریعا مشتری از آن صرف‌نظر خواهد کرد. شرکت کاترپیلار حتی در مدل‌های بالارده و گران‌قیمتش توجه زیادی به دیپسلی نمی‌کند و این قسمت را رسما فراموش کرده است! فقط کافی‌ست دوباره پرچم‌دار کاترپیلار را نام ببریم. اسمارت فون S61 از پنلی با تکنولوژی ساخت ال‌سی‌دی سود می‌برد که استفاده از آن با توجه به قیمت محصول اصلا قابل توجیه نیست. گفتنی‌ست ال‌سی‌دی نیز منحصر به گجت‌های بالارده کمپانی است و مدل‌هایی مثل کاترپیلار B30 از صفحه‌نمایشی با فن‌آوری منسوخ شده TFT بهره می‌گیرند.

بیش‌تر پرچم‌داران و حتی برخی از میان‌رده‌ها به فن‌آوری اولد مجهز شده‌اند و تجربه‌ای بهتر را در اختیار کاربر می‌گذارند. خانواده اولدها رنگ‌ها را به‌صورت جذاب‌تری به نمایش می‌گذارند، کنتراست بی‌نظیری دارند و همین‌طور روشنایی سطح بالایی را به ارمغان می‌آورند. این ویژگی‌ها موجب شده تماشای فیلم و تجربه بازی‌ها در دیگر موبایل‌ها برخلاف گوشی‌های کاترپیلار هیجان‌انگیزتر باشد.

جدای از این‌ها، حتی کمپانی از ترندهای طراحی مدرن نیز تبعیت نکرده و هنوز در سال ۲۰۱۸ شاهد استفاده از نسبت تصویر ۱۶:۹ هستیم. مدل S41 یکی از این هندست‌هاست که به لطف این ویژگی، مدرن محسوب نمی‌شود. نسبت تصویر‌های مدرن خوش‌دستی دیوایس را افزایش می‌دهند و ضمنا راحت‌تر در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرند. اما اگر قصد خرید اسمارت فون‌های کاترپیلار را دارید، باید قید خوش‌دستی و راحتی استفاده از گوشی را بزنید.

دوربین‌های ناامیدکننده…

کاترپیلار

با ظهور شبکه‌های اجتماعی اهمیت کیفیت دوربین‌های موبایل نیز بیش‌تر شد و کمپانی‌ها نیز برای برطرف‌ کردن این نیاز دست به کار شدند. در حال حاضر شاهد مدل‌هایی با ماژول دوربین دوگانه در قاب پشتی و حتی قسمت جلویی دستگاه هستیم که تجربه عکاسی با گوشی را تا حد زیادی بهبود داده‌اند. حالا می‌تواند با استفاده دو لنز پرتره‌های جذابی بگیرید و عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید. با این وجود، کاترپیلار اهمیتی به این ترند (که حالا تبدیل به استاندارد شده) نداشته و کار خود را ادامه می‌دهد. مدل S61 یکی از بهترین اسمارت فون‌های این شرکت به حساب می‌آید که به قابلیت‌های بسیاری مجهز شده است. اما دوربینی با یک لنز و با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل مشتریان را راضی نمی‌کند. S61 با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و در کنار دیگر پرچم‌داران برندهای کره‌ای و آمریکایی قرار می‌گیرد. اما در زمینه دوربین حرفی برای گفتن ندارد و عملکردی متوسط را به کاربر ارایه می‌دهد. وخامت موضوع در مدل‌های میان‌رده و اقتصادی کاترپیلار جدی‌تر می‌شود. عمدتا تولیدکننده به دوربین‌هایی با کیفیت بسیار کم اکتفا می‌کند و حتی در بعضی از مدل‌ها دوربین سلفی را به‌طور کلی نادیده گرفته است.

موضوع دیگر، استفاده از کم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزاری در اپلیکیشن دوربین است. در اصل شما با این ویژگی‌ها می‌توانید مودهای مختلف عکاسی را تجربه کنید و کیفیت تصاویر را بهبود ببخشید. ولی با خرید موبایل‌های کاترپیلار این امر نیز غیرممکن شده و باید از نرم‌افزارهای جانبی کمک بگیرید.

6 در مورد “چند دلیل برای آن‌که بدانید گوشی‌های کاترپیلار ارزش خرید ندارند!”

  1. دوست گرامی سامسونگ گوشی خوبی است ولی یک بار از دست خودم افتاد و عمرش را به شما داد .در عوض کاترپیلار اس 60 توی پارکینگ می خواستم با چراق قوه آن ببینم رادیاتور جیپ نشتی دارد و سهوا روی سپر جلوی جیپ جا ماند و در بلوار کاوه احساس کردم یک چیزی از ماشین افتاد و از توی آینه کاترپیلار بیچاره معلق زنان داشت در افق محو می شد تا من بزنم کنار چندبار رفت زیر ماشین خدا می داند و بر عهده دانشجوی علاقمند است . ولی هیچ اتفاقی برایش نیفتاد و عیبش گفتی هنرش نیز بگوی همچنان اگر بولدوزر بشود ماشین عروس ایشان از صدای زیاد آن شکایت دارند ولی بعید است خریداران بولدوزر توجهی به صدای آن بکنند هرچند در مورد عروس ها معیار متفاوت خواهد بود و البته خدا و رسول او داناترند.

  2. سلام ممنون از وقتی که میذارید، یک گوشی دست دوم میخوام بخرم، سامسونگ گرند پریم، شناسهIMEI دستگاه با شناسه IMEI که از طریق کد دستوری*#06# میگیریم متفاوته، و برام جالب که وقتی هر دو شناسه متفاوت رو از سامانه همتا استعلام میگیریم تایید میشه، مشکل چیه پس؟! البته رنگ بدنه گوشی روی جعبه طلایی ذکر شده در صورتی که خود گوشیم سفیده!!

    1. سعید صانعی

      سلام، اینکه میگید هر دو شناسه تایید میشه یعنی چی؟ یعنی برای هر دو شناسه زده گوشی گرند پریم سفید؟؟ چون قطعا اون شناسه‌ای که بر روی جعبه هست رو میزنید باید یک گوشی دیگه که طلایی هست رو
      الان به نظر میرسه که جعبه برای خود گوشی نیست و یک جعبه دیگه برای گوشی گذاشتند، به فروشنده بگید جعبه خود گوشی رو به شما بده

  3. کاترپیلار شرکتی که ماشین آلات راهسازی تولید می‌کند گوشی های اون بیشتر بخاطر افرادی که با این دستگاهها یا کارهای سنگین انجام میدهند درست شده است ‌.پس برای بازی کردن درست نشده

  4. حاجی، برند کاترپیلار یک برند حرفه ای است که به منظور خاصی گوشی موبایل طراحی میکنه، نه برای بازی کردن!

  5. سید نادر افضلی

    سلام درود برای اشنایی با محصولات کاترپیلار و اینکه دقیقا قرار است کدام محصولش به بازار ایران بیاید به کدام وبسیات یا شبکه اجتماعی باید مراجعه کرد. باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH