چه چیزی قلم S Pen گلکسی نوت ۹ را متفاوت کرده است؟!

قلم S-Pen گلکسی نوت ۹ از نظر ظاهری مشابه نسل‌های قبلی خود است؛ در نگاه اول تنها می‌توان با نگاه کردن به دکمه‌های آن که حالا کمی کوچک‌تر شده‌اند متوجه تفاوت‌هایی شد. این بدین معنی است که نوت ۹ در مقایسه با مدل‌های پیشین خود تغییرات اساسی پیدا نکرده و S-Pen آن هم در مسیر تکامل تدریجی و طبیعی قرار داشته است.

در داخل S-Pen، از باتری خاصی استفاده شده که سامسونگ آن را سوپرخازن نامیده است. باتری با وصل کردن قلم به گوشی، به‌طور بی‌سیم شارژ شده و ارتباط بلوتوثی بین قلم و هندست فعال می‌گردد. این ترفند برای به‌کار گرفتن بسیاری از قابلیت‌های ریموت استایلوس ضروری است.

S Pen Info

چرا یک سوپرخازن و نه یک باتری؟

سوپرخازن‌ها این مزیت را دارند که مانند باتری‌های معمولی در طول زمان از بین نمی‌روند. آن‌ها مشکلی با این‌که به‌طور شارژ شده باقی بمانند نداشته و خیلی سریع شارژ می‌شوند. یکی از نقاط ضعف تکنولوژی جدید این است که نسبت به باتری‌ لیتیومی انرژی کمتری در فضا و حجم یکسان ذخیره می‌کند، به همین خاطر است که S-Pen گلکسی نوت ۹ تنها ۳۰ دقیقه عمر باتری دارد.

به‌محض اینکه شارژ قلم تمام می‌شود، گوشی از شما می‌خواهد که دوباره S-Pen را در محل خود قرار دهید. خوشبختانه، شارژ آن فوق‌العاده سریع است (۱۵ ثانیه) و می‌توانید حتی زمانی که شارژ باتری‌تان کم است از کارکردهای دیگر آن مانند نوشتن و لمس نمایشگر بهره ببرید. با این‌حال، سامسونگ این نقص S-Pen را تبدیل به یک مزیت کرده و قلم به‌لطف فناوری سوپرخازن خود، هیچ تاثیر منفی بر روی شارژ باتری اصلی اسمارت‌فون ندارد.

برخلاف دکمه بیکسبی، S-Pen کاملا امکان شخصی‌سازی دارد

همانطور که می‌دانید سامسونگ جزو آن‌دسته از شرکت‌هایی است که معمولا به کاربران خود آزادی انتخاب بیشتری نمی‌دهند. به‌عنوان مثال، دکمه بیکسبی گلکسی اس۸ در ابتدا قابلیت تنظیم مجدد داشت که بعدا با یک به‌روزرسانی حذف گردید. در قلم S-Pen، درست برخلاف این موضوع اتفاق افتاده است: نه‌تنها هر امکان مرتبط با S-Pen قابل شخصی‌سازی است، بلکه یک کیت SDK هم برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تدارک دیده شده تا با استفاده از آن همه امکانات استایلوس سامسونگ را با دکمه‌هایی که در آخرین نسخه دستگاه اضافه شده‌اند یکپارچه سازند.

galaxy note9

به کار با S-Pen اعتیاد پیدا می‌کنید

استفاده از قلم S-Pen ابتدا با یک کنجکاوی ساده شروع می‌شود. شاید در ابتدا فکر کنید که نیازی چندانی به آن نخواهید داشت. اسکرول کردن فیدهای فیس‌بوک و توییتر و ناوبری در رابط کاربری گوشی معمولا با انگشت بسیار راحت‌تر از یک قلم انجام می‌شوند. اگر این‌طور است، چرا مردم این قلم کوچک را دوست دارند؟

AndroidPIT galaxy note 9 9532

خب، بدون آنکه خودشان بدانند، این اتفاق می‌افتد. شما وقتی بتوانید اسکرین‌شات‌ها را در اندازه‌ای که دلخواه‌تان است بگیرید و دیگر نیازی به کراپ کردن نداشته باشید، یا مثلا گیف‌های خود را در بخش پیام‌های انیمیشنی ایجاد کنید، کم‌کم متوجه قابلیت‌های فوق‌العاده S-Pen شده و به آن عادت خواهید کرد. یا حتی به جای آنکه بخواهید ایده‌های خود را به حافظه‌تان بسپارید یا آن‌ها را در Google Keep ذخیره کنید، به‌راحتی می‌توانید از نوت‌بوک مجازی سامسونگ برای این منظور استفاده نمایید. دقت نوشتن در مرورگرها افزایش یافته، به‌طوریکه بدون آنکه مدام مجبور به زوم‌این و زوم‌اوت باشید می‌توانید از نسخه دسکتاپی Google Analytics بر روی نوت ۹ نهایت بهره را ببرید.

بسیاری از قابلیت‌های دیگر

یکی از امکانات بسیار خوب S-Pen این است که می‌توان با فشردن دکمه آن به صفحه عقب برگشت و با دو بار فشار دادن آن می‌توان در گوگل کروم به صفحه جلو فوروارد کرد. این ویژگی برای مواقعی که از مرورگر خود برای خواندن اخبار استفاده می‌کنید و چندین صفحه باز شده دارید بسیار مفید است.

از قلم S-Pen همچنین می‌‌توانید برای کنترل موزیک در اسپاتیفای (البته درصورتی که نمایشگر دستگاه روشن باشد، که محدودیت بزرگی محسوب می‌شود) و به‌عنوان شاتر ریموت برای عکس‌های معمولی و سلفی بهره بگیرید.

AndroidPIT galaxy note 9 9480

استایلوس نوت ۹ به‌غیر از این‌ها، قابلیت‌های فراوان دیگری هم دارد که احتمالا هرگز از آن‌ها استفاده نکنید؛ از آن جمله می‌توان به وارد کردن متن دست‌نوشته، میانبرهای مختلف برای اپلیکیشن‌ها و سایر موارد اشاره کرد.

با این‌حال، گرچه شاید S-Pen اصلی‌ترین شیوه تعامل شما با گوشی‌تان نباشد، اما همواره از این بابت مطمئن خواهید بود که یک سلاح سرّی در داخل دستگاه خود دارید که هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن استفاده نمایید و این همان چیزی است که سری‌های نوت سامسونگ را متمایز و منحصربه‌فرد می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH