دلیل تاخیر به‌وجود آمده در ارایه اندروید ۹ Pie برای گوشی‌های اکسپریا سونی چیست؟

گوگل چندی پیش اندروی ۹ Pie را منتشر کرد. نسخه جدید در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل و اسنشال فون قابل دسترس است، اما دارندگان دستگاه‌های سونی و سامسونگ هنوز منتظر این سیستم عامل هستند. سونی برای علت تاخیر این به‌روزرسانی توضیحاتی داده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

سونی در یکی از پست‌های اخیر در وب‌سایت خود، علاوه بر اعلام اسامی گوشی‌هایی (اکسپریا) که اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد، توضیح داده که چرا فاصله زمانی بین انتشار نسخه جدید برای اسمارت‌‌فون‌های پیکسل تا عرضه آن برای مدل‌های شخص ثالث این‌قدر طول می‌کشد. این شرکت ژاپنی بعد از آپدیت اندروید اوریو، تصمیم گرفته تا فهم درستی از دلایل تاخیرهای به‌وجود آمده را در اختیار کاربران قرار دهد.

سونی به این موضوع اشاره کرده بود که شرکت، چند هفته قبل از انتشار ورژن جدید اندروید، کیت توسعه پلت‌فرم گوگل را دریافت کرده است. این کیت‌ها به سازندگان مختلف فرستاده می‌شود تا قبل از منتشر کردن نهایی سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌ها و نوآوری‌های خود را با آن سازگار کنند. بعد از دریافت کیت، سونی اعلام کرد که برای عرضه آخرین نسخه اندروید برای گوشی‌های خود شروع به‌کار کرده است.

Sony software developement sony 01

شخصی‌سازی و تست‌های متعدد

اولین مرحله، دست‌یابی به سخت‌افزاری است که بتواند با نرم‌افزار موردنظر کار کند. سونی فعلا از همه استانداردهای چیپ‌های کوالکام استفاده نمی‌کند، بنابراین بخشی از سیستم‌عامل که مسئول ارتباط سخت‌افزار-نرم‌افزار (HAL) است باید سازگار گردد تا نسخه جدید اندروید قابل اجرا بر روی اسمات‌فون‌های سونی باشد. این فرایند، دقیقا قبل از کار بر روی مواردی مانند قابلیت تماس، پیامک و ارتباطات اینترنتی اتفاق می‌افتد. سپس، سونی سراغ اپلیکیشن‌های خودش مانند موزیک پلیر، اپلیکیشن دوربین و قفل صفحه می‌رود تا دوباره آن‌ها را پیکربندی نماید.

Sony software developement sony 02

به‌محض اینکه این مرحله به اتمام رسید، نوبت به تست‌ها می‌رسد. سونی، مدل‌هایی را که نرم‌افزار جدید دارند به‌طور محدود توزیع می‌کند تا بازخوردها را جمع‌آوری کرده و باگ‌ها و مشکلات احتمالی را شناسایی کند. همزمان، تست‌های آزمایشگاهی هم انجام می‌شوند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با عملکرد و پایداری نرم‌افزار بدست آید. بعد از این مرحله است که سونی اقدام به انتشار نسخه جدید می‌کند.

چک‌لیست‌های نهایی و کسب تاییدیه‌ها

اگر تست‌ها موفقیت‌آمیز باشند، باید کنترل شود که آیا همه استانداردهای تکنیکی برای مواردی مانند بلوتوث و WLAN و الزامات نرم‌افزاری خود شرکت برآورده شده است یا نه. در ادامه بایستی گواهی‌نامه‌های مورد نیاز کسب شود. از طرفی نیاز هست که اقداماتی جهت تطابق با استانداردهای اپراتورها انجام گیرد.

Sony software developement sony 03

سونی اندروید جدید را در چند مرحله منتشر می‌کند تا در صورت بروز مشکل، به‌روزرسانی موردنظر را کنار بگذارد. در طول این مدت، سونی به‌منظور کسب فیدبک‌های بیشتر، فروم‌های خود و همچنین کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و صفحات طرف‌های شخص ثالث را بررسی کرده و پچ‌های لازم را برای برطرف کردن باگ‌های مشاهده شده، منتشر می‌کند.

آیا طولانی شدن فرایند انتشار خوب است؟

درحالیکه برخی از شما ممکن است از وجود چنین پروسه طولانی شگفت‌زده شوید، سونی امیدوار است تا مشتریان با مشاهده جزییات آن، درک بهتری از نحوه کار این آپدیت‌ها کسب کنند. فاز تست کردن، از جمله مراحلی است که کمی بیشتر طول می‌کشد، اما در نهایت به سود کاربران تمام خواهد شد. قطعا به‌روزرسانی‌هایی که با عجله و شتاب انتشار یابند، می‌توانند منجر به مشکلات عدیده‌ای شوند.

با این‌حال، خیلی‌ها بر سر این موضوع بحث می‌کنند که چرا سونی به‌طور کامل به اندروید استوک و اندروید وان سوییچ نمی‌کند. مسلما در این صورت تعداد کمی از این تنظیماتِ زمان‌بر مورد نیاز خواهد بود و سرعت پروسه مذکور بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH