ویژگی‌هایی از گلکسی نوت 9 که امیدواریم در آی‌فون 10 پلاس نیز وجود داشته باشد!

جنگ میان اپل و سامسونگ و هم‌چنین طرفداران آن‌ها را می‌توان در زمره مهم‌ترین نزاع‌های دنیای تکنولوژی قلمداد کرد. هر دو کمپانی هر ساله سعی می‌کنند آخرین دستاوردهای خود را به گونه‌ای روانه بازار کنند که علاوه بر مشتریان ثابت و پر و پا قرص، بتواند نظر مخالفان برند را نیز به خود جلب کند. گلکسی نوت 9 نیز یک محصول دوست داشتنی است که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. اگرچه نمی‌توان این محصول را یک اسمارت‌فون انقلابی دانست اما برخی از ویژگی‌های این پرچم‌دار بسیار جالب توجه هستند و امیدواریم که اپل نیز از آن‌ها برای تولید محصولات بعدی خود استفاده کند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت 9 که کمبود آن‌ها در آی‌فون‌های اپل خصوصا آی‌فون 10 پلاس احساس می‌شود را خواهیم خواند.

1- پشتیبانی از قلم:

خانواده گلکسی نوت همیشه یک محصول جذاب برای من بوده‌اند و این موضوع وابستگی زیادی به وجود قلم S Pen به همراه این محصولات دارد. استفاده از محصولاتی هم‌چون Wacom می‌تواند جایگزین مناسبی برای کمبود این قابلیت در آی‌فون باشد، اما قلم مورد استفاده در خانواده نوت همیشه امکانات جذاب‌تری را به همراه دارد و هم‌چنین دسترسی به آن بسیار راحت‌تر است.

اپل اعلام کرده که ایده استفاده از قلم برای آی‌فون را سال‌هاست که در آزمایشگاه خود تحت نظر دارد، اما استفاده از آن در کنار نمایشگر پروموشن به یک مجموعه کامل مبدل می‌گردد. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که قلم مد نظر برای آی‌فون همان نمونه به کار رفته در آی‌پد خواهد بود و یا از نظر اندازه و امکانات تفاوت خواهد داشت؟!

2- پشتیبانی از مولتی ویندو به صورت Split View

هنگامی‌که آی‌فون پلاس برای اولین بار معرفی شد، یک ویژگی مهم را در دل خود جای داد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌داد در حالت افقی از اپلیکیشن‌ها با طراحی شبیه به آی‌پد (iPad-style) استفاده کنند. به این ترتیب هنگامی‌که یک اپلیکیشن در حالت افقی باز می‌شد کاربران علاوه بر محیط اصلی اپلیکیشن می‌توانستند نمای لیست را نیز در کنار تصویر داشته باشند. از این رو آی‌فون پلاس را می‌توانیم دو محصول بدانیم، یک اسمارت‌فون بزرگ در حالت عمودی و یک تبلت کوچک در حالت افقی!

پس از آن آی‌پدها به قابلیت‌های بیش‌تری در زمینه مولتی تسکینگ مجهز شدند و کاربران قادر هستند دو اپلیکیشن را به صورت هم‌زمان در کنار یکدیگر داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند. با این حال به نظر می‌رسد نمایشگر مورد استفاده در آی‌فون 10 پلاس آنقدر بزرگ باشد که بتواند از قابلیت مولتی ویندو به صورت نمایش چندگانه یا همان Split View میزبانی کند.

3- باتری بزرگ‌تر:

با افزایش قدرت اسمارت‌فون‌ها روز به روز استفاده کاربران از آن‌ها گسترش یافته است و تقریبا در همه جهات دنیای تکنولوژی می‌توانیم روی این دوستان کوچکمان حساب کنیم. با این حال شارژدهی باتری‌ها نتوانسته است خود را با رشد چشم‌گیر استفاده از این دیوایس‌ها همراه کند. آی‌فون‌های اپل نیز از این قائده مستثنی نیستند و با وجود اینکه پیشرفت‌های زیادی را در زمینه مدیریت مصرف باتری داشته‌اند، باز هم نمی‌توان آن‌ها را یک محصول خوب در این زمینه دانست.

با این حال امیدواریم استفاده از یک باتری بزرگ‌تر در آی‌فون 10 پلاس بتواند بخشی از این مشکلات را جبران کند.

4- یک آی‌فون بنفش!

من دقیقا به همان اندازه به یک آی‌فون بنفش نیاز دارم که ساموئل جکسون به یک شمشیر نورانی بنفش در استار وار نیاز داشت! البته دلیل این علاقه تنها این نیست که کدنام پروژه آی‌فون در ابتدا بنفش بوده است، با این حال رنگ‌های جدید می‌تواند نشان دهنده یک تغییر در طراحی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH