چرا کاربران اندروید به سیستم‌عامل iOS مهاجرت می‌کنند؟!

وبسایت PC Mag اقدام به اجرای نظرسنجی جالبی پیرامون این پرسش نموده است که: چرا پلتفرم گجت‌های خود را تغییر می‌دهید (دستگاه‌های اندرویدی و iOS خود را با یکدیگر تعویض می‌نمایید)؟ به دنبال این پرسش، بحث‌های بی‌شماری میان طرفداران یک پلتفرم در مقابل حامیان سیستم‌عامل دیگر شکل گرفته است. با این وجود گاهی اوقات می‌شنویم که برخی از کاربران به سیستم‌عاملی متفاوت مهاجرت نموده و ابدا به اکوسیستم سابق رجوع نمی‌کنند. این نظرسنجی، نگرشی مناسب درباره دلایل پشت پرده برای مهاجرت کاربران به سایر پلتفر‌م‌ها ارایه می‌دهد.

این مطالعه، 2500 شرکت‌کننده را از طریق سامانه نظرسنجی گوگل طی مدت زمان 3 روز تحت پوشش قرار داده است. 18 درصد شرکت‌کنندگان از سیستم‌عامل اندروید به iOS مهاجرت کرده بودند؛ در حالی‌که 11 درصد از کاربران رویه‌ای معکوس را در پیش گرفتند. این موضوع موجب کاهش قابل توجه اندازه نمونه شرکت‌کنندگانی می‌شود که به پرسش‌های مربوط به تعویض سیستم‌عامل پاسخ داده‌اند. ضمنا 71 درصد از کاربران در این نظرسنجی شرکت کردند.

اما دلیل اصلی برای مهاجرت کاربران اندرویدی به iOS به عاملی مشابه یعنی تجربه کاربری مناسب‌تر مربوط می‌شود. با این‌حال تفاوت‌ها در ارقام ظاهر می‌شوند. 30 درصد از کاربران اندرویدی که از اکوسیستم iOS مهاجرت کرده‌اند، این مطلب را عنوان می‌کنند؛ در حالی‌که 47 درصد از کاربران iOS که از پلتفرم اندروید مهاجرت نموده‌اند، چنین ادعایی دارند. البته “تجربه کاربری مناسب‌تر” یک مفهوم انتزاعی است و به سلیقه کاربران بستگی دارد.

دلیل بعدی برای مهاجرت کاربران iOS به سیستم‌عامل اندروید به قیمت‌گذاری مناسب‌تر گجت‌های اندرویدی مربوط می‌شود و به نظر می‌رسد که این عامل، طیف وسیع‌تری از کل جامعه را نمایندگی می‌کند. اکنون همگی می‌دانیم که گوشی‌های آی‌فون اپل، گران‌قیمت هستند و در حوزه دستگاه‌های اندرویدی، گزینه‌های انتخابی بسیار گسترده‌تر و با قیمتی بسیار ارزان‌تر نسبت به گجت‌های اپلی پیش روی کاربران قرار دارد. با این‌حال 11 درصد کاربران اندرویدی که به اکوسیستم iOS مهاجرت نموده‌اند، برای این اقدام خود به دلیلی مشابه اشاره می‌کنند. همچنین 25 درصد از کاربران iOS که پیش‌تر از گجت‌های اندرویدی استفاده می‌کردند، ادعا می‌کنند که به منظور دستیابی به ویژگی‌های بهتر، سیستم‌عامل کاری خود را تعویض نموده‌اند.

اسمارت‌فون پیکسل 2XL گوگل در کنار آی‌فون X اپل

سایر دلایل عنوان شده در فهرست شامل وجود اپلیکیشن‌های بیش‌تر، خدمات مناسب‌تر برای مشتریان، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سریع‌تر و مواردی دیگر است. هریک از حوزه‌های مذکور، سهمی 6 درصدی یا کم‌تر از آرا کاربران مهاجرت کرده میان این 2 سیستم‌عامل را به خود اختصاص دادند.

شما در این زمینه چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا اخیرا پلتفرم اسمارت‌فون خود را تعویض نموده‌اید؟ یا همانند طیف وسیعی از کاربران تا کنون اقدام به این‌کار نکرده‌اید و قصد انجام آن‌ را ندارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH