چرا ست‌آپ گوشی‌های هوشمند این‌قدر سخت و پیچیده است؟!

شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشد که بخواهید اسمارت‌فون خود را ریست و از نو ست‌آپ کنید و اطلاعات و اکانت‌های جدیدی را در آن ایجاد نمایید. راستش را بخواهید باید گفت که این کارها بسیار وقت‌گیر و حوصله‌بر هستند. ست‌آپ گوشی‌های هوشمند باید ساده‌تر از این‌ها باشد، اما متاسفانه این‌گونه نیست.

به‌عنوان مثال اگر بخواهید یک گوشی را تنظیم کنید، اولین مرحله این است که اکانت و پسورد گوگل را وارد نمایید. تا اینجا که مشکلی نیست. واقعا از اینکه می‌توان از دکمه WPS در بخش WLAN استفاده کرد و پسوردی برای وای‌فای وارد نکرد خوشحال خواهید شد. اما بعدش چه…؟

باید همه تنظیمات حریم خصوصی را انجام داده، ترم‌ها و شرایطی را بپذیرید؛ به‌اشتراک‌گذاری مکان را ست کرده و فایل‌های بک‌آپ و ریکاوری را بازگردانده و مجددا روی گوشی بریزید. هر چیزی را مجبور هستید دوباره از اول اعمال کنید. هیچ‌کدام از این‌ها اصلا ساده نیستند.

اما این هنوز شروع ماجراست. حالا باید به سراغ به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده بروید که شامل بیش از ۲۰ برنامه مختلف می‌شود! پلی استور با سرعت حلزونی خود، اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و بعد آن‌ها را در سیستم ادغام می‌کند. در نهایت هم در اثر ریکاوری، تعدادی از برنامه‌هایی را که قبلا بر روی هندست بودند، نصب خواهد کرد.

به‌محض اینکه همه این‌ها تمام شد، خوشحال می‌شوید که دیگر همه چیز به پایان رسیده است، اما بلافاصله متوجه می‌شوید که خیلی از اپلیکیشن‌هایی که نصب شده‌اند به درد شما نمی‌خورند و اصلا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. شاید فکر کنید که چه چیزی راحت‌تر از پاک کردن برنامه می‌تواند باشد؟ اما وقتی دست به‌کار شوید آن‌وقت است که می‌فهمید که تعداد این برنامه‌های بی‌مصرف تمامی ندارد. اگر هم بخواهید آن‌ها را به‌جای حذف کردن، غیرفعال نمایید باز هم کاری از پیش نخواهید برد، چرا که این اپلیکیشن‌ها حجم زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال کرده‌اند.

حتی بعد از این همه تنظیماتی که بر روی دستگاه انجام می‌دهید باز هم فکر می‌کنید که گوشی‌تان مثل روز اول نشده است. حتی اندروید وان هم علاج کار نیست، برای اینکه آنجا هم گزینه‌های زیادی در ست‌آپ ویزارد وجود دارند که کاربر مجبور است آن‌ها را نصب کند. در همین رابطه مطالعه‌ای از وب‌سایت Bitkom نشان می‌دهد که دو سوم مصرف‌کنندگان نه‌تنها با ست‌آپ کردن گوشی‌های هوشمند بلکه با راه‌اندازی گجت‌ها هم مشکل دارند.

بنابراین این قسمت از داستان بسیار ناامیدکننده است؛ با وجود اینکه امروزه تکنولوژی‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، اما تنظیمات و به راه‌انداختن آن‌ها بسیار حوصله‌بر شده است. آیا راه بهتری برای حل این مشکل وجود ندارد؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH