موسسه Gartner: هواوی در فروش گوشی‌های هوشمند اپل را پشت سر گذاشت!

هواوی در سه ماهه دوم امسال خود را به جایگاه دوم بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در دنیا رساند و توانست اپل را پشت سر بگذارد.

در این رابطه آخرین رتبه‌بندی توسط موسسه Gartner ارایه شده و گزارش داده است که این شرکت چینی در طول سه ماه دوم سال جاری بیش از ۴۹ میلیون دستگاه بارگیری کرده که ۱۳.۳ درصد از کل بازار را شامل شده است. سامسونگ با بیش از ۷۲ میلیون بارگیری در همین بازه زمانی همچنان توانسته سلطه خود را بر بازار اسمارت‌فون‌ها حفظ کند (۱۹.۳ درصد از کل بازار). اما نکته قابل توجه این است که سهم سامسونگ در سه ماهه گذشته و در رقابت با سازندگان چینی ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است. اپل هم توانست در این بازه، ۴۴ میلیون دستگاه به فروش برساند که تنها ۱۱.۹ درصد از کل بازار را شامل می‌شد.

Anshul Gupta، مدیر پژوهش‌های Gartner، گفته است که هواوی رکورد رشد فروش ۳۸.۶ درصد را در سه ماه دوم سال ۲۰۱۸ به ثبت رسانده است. هواوی در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۳۶ میلیون دستگاه (۹.۸ درصد از کل بازار) بارگیری کرده بود. در همان مدت، اپل با ۱۲.۱ درصد، سهم بز‌رگ‌تری از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت. براساس نمودارها، اپل از سال پیش تا الان، رشد نسبتا یکنواختی (۰.۹ درصد) تجربه کرده است. به گفته آقای Gupta، علت این موضوع قیمت نسبتا پایین آخرین پرچمدار مدل آیفون بود که باعث شد تقاضا برای سایر محصولات اپل کاهش یابد. بعد از اپل، شیائومی دیگر سازنده چینی قرار دارد که در سه ماهه اخیر حدود ۳۳ میلیون دستگاه بارگیری داشته است. در جایگاه بعدی شاهد اوپو هستیم که توانسته است حدود ۲۸.۵ میلیون دستگاه به فروش برساند. مجموع بارگیری‌های گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به ۳۷۴.۳ میلیون دستگاه رسید که شاهد ۲ درصد رشد نسبت به سه ماهه اول امسال بود.

آخرین گزارش موسسه Gartner با آمار شرکت داده‌های بین‌المللی (IDC) که ماه پیش منتشر شد، مطابقت دارد و نشان می‌دهد که هواوی توانسته در سه ماهه دوم امسال با پشت سر گذاشتن اپل، در رتبه دوم قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH