آشنایی با نحوه عملکرد سیستم خنک‌ کننده گلکسی نوت 9

روز گذشته سامسونگ اطلاعاتی از سیستم خنک کننده مورد استفاده در آخرین پرچمدارش را به اشتراک گذاشت. بنابراین اطلاعات گمانه‌زنی‌های پیرامون تشابه این سیستم خنک کننده به نمونه مورد استفاده در گلکسی S7 تایید می‌شود هرچند بهبودهایی را در این سیستم شاهد هستیم. این ماژول به این منظور طراحی شده است که حرارت پردازنده و باتری را به خود جذب و پس از تبخیر مایع درونی، حرارت به جایی دیگر انتقال پیدا کند. پس از خنک شدن اسمارت‌فون، بخار دوباره به مایع تبدیل می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

سیستم مورد استفاده در گلکسی نوت 9 مشابه نمونه‌های قبلی است با این تفاوت که بسیار بزرگ‌تر از پیش طراحی شده است. سامسونگ تصویری را از بخش‌های موجود در این ماژول منتشر کرده است که در انتهای خبر می‌توانید آن را مشاهده کنید. سامسونگ با استفاده از مس در بین دو ماده واسطه گرمایی، انتقال گرما را بهبود بخشیده است؛ هم‌چنین حجم لوله مورد استفاده در این سیستم گرمایشی نیز 2.7 بار به نسبت نمونه مورد استفاده در گلکسی S7 بزرگ‌تر شده است که می‌تواند توانایی این سیستم در دفع حرارت ناشی از پردازش‌های سنگین را بهبود بخشیده و هم‌چنین موجب افزایش سرعت این فرآیند شود. استفاده از فیبر کربن به عنوان مواد واسطه گرمایی موجب می‌شود عملکرد این قطعه 9 برابر نسبت به نمونه‌های سیلیکونی بهتر شود که هنوز هم پرمصرف‌ترین ماده مورد استفاده در صنعت تلفن همراه است.

گلکسی نوت 9 از جمعه گذشته به صورت رسمی روانه بازارها شد. قیمت این اسمارت‌فون در ایالات متحده از 999 دلار آغاز می‌شود، با این حال برای داشتن قدرتمندترین نسخه گلکسی نوت 9 با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، می‌بایست 1249 دلار بپردازید. گلکسی نوت 9 آخرین پرچم‌دار سامسونگ در سال 2018 است و برای معرفی گلکسی S10 به عنوان پرچم‌دار نسل آینده می‌بایست تا اوایل سال 2019 صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH