فایل WMA چیست و چگونه آن را به فایل دیگری تبدیل کنیم؟!

هر فایلی با پسوند .wma یک فایل صوتی ویندوزی (Windows Media Audio) است که مایکروسافت برای جلوگیری از مشکلات به‌وجود آمده در رابطه با لایسنس فرمت MP3 ایجاد کرد.

فایل WMA چیست؟

مایکروسافت برای نخستین بار این فایل را در سال ۱۹۹۹ برای رقابت با MP3 و همچنین AAC اپل ارایه نمود. از آن موقع، فایل WMA از یک فرمت کم کاربرد به محدوه وسیعی از فرمت‌های فرعی مانند صوت‌های با پهنای باند کم و صداهای محیطی چندکاناله گسترش پیدا کرد.

فایل WMA در مقایسه با فرمت MP3 در سرعت‌های پایین به‌ویژه در سرعت‌های کم‌تر از ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه کیفیت‌های بسیار بالاتری دارد. از آنجاییکه WMA یک فرمت اختصاصی است برخلاف MP3، برنامه‌های کم‌تری از آن پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد باز کردن فایل‌های WMA در جایی به‌غیر از ویندوز را دارید یا باید یک برنامه شخص ثالث دیگر دانلود نمایید یا اینکه آن را به فرمت دیگری تبدیل کنید.

چگونه یک فایل WMA را باز کنیم؟

همانطور که گفته شد چون WMA فرمت مخصوص ویندوز است جای تعجبی ندارد که ویندوز می‌تواند با استفاده از برنامه‌های داخلی خود آن‌ها را باز کند. بر روی فایل WMA دابل کلیک نمایید و بدون آنکه نیاز به برنامه دیگری باشد، ویندوز مدیا پلیر به‌طور پیش‌فرض آن را اجرا خواهد کرد.

اگر این روش برای شما کار نکرد، بر روی فایل موردنظر راست کلیک کرده و از منوی Open With گزینه Windows Media Player یا هر برنامه دیگری را که ترجیح می‌دهید، انتخاب کنید.

اما در صورتی که از سیستم‌عامل‌های macOS یا لینوکس استفاده می‌کنید کار برای شما کمی سخت خواهد شد، برای اینکه این سیستم‌ها برنامه‌های داخلی برای پشتیبانی از WMA را ندارند. بنابراین شما مجبور خواهید بود از یک اپلیکیشن شخص ثالث بهره بگیرید. ما VLC Player را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون علاوه بر اینکه سریع و اوپن-سورس است بر روی ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS هم قابلیت کاربرد دارد. VLC همچنین تقریبا از تمامی فرمت‌ها پشتیبانی کرده و برنامه بسیار قدرتمندی است.

چگونه یک فایل WMA را تبدیل نماییم؟

به جز در مواقعی که از WMA برای منظورهای خاصی بهره می‌گیرید، بهتر است که آن را به فرمتی که بیشتر کاربرد دارد (مانند MP3) تبدیل نمایید، به‌ویژه زمانی که با ویندوز  کار نمی‌کنید و یا می‌خواهید که آن را با کاربران غیر ویندوزی به اشتراک بگذارید.

صدها وب‌سایت بر روی اینترنت وجود دارد که قادر به تبدیل فایل‌های WMA شما هستند، اما پیشنهاد ما سایت Zamzar است که به‌راحتی می‌تواند WMA را به MP3 تبدیل نماید. این سایت رایگان و امن بوده و همه فایل‌های شما را تا ۲۴ ساعت از روی سرورهای خود پاک می‌کند.

بعد از باز شدن سایت، با کلیک بر روی دکمه Choose Files کلیک کرده و فایل‌های موردنظرتان را در داخل کامپیوتر با فشار دادن Open، پیدا و انتخاب نمایید.

از منوی آبشاری فرمت فایلی را که می‌خواهید به آن تبدیل کنید، برگزینید.

در آخر، ایمیل خود را وارد کرده و Convert را فشار دهید.

کارتان تمام شده و می‌توانید با مراجعه به ایمیل‌تان لینک دانلود فایل تبدیل شده را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH