هواوی در جریان رویداد IFA 2018 از رابط کاربری EMUI 9.0 بر پایه اندروید P رونمایی کرد

شرکت هواوی در جریان رویداد IFA 2018 در شهر برلین از رابط کاربری EMUI 9.0 رونمایی کرد. نرم‌افزار جدید که بر روی اسمارت‌فون هواوی میت 20 در ماه اکتبر ارایه خواهد شد، بر پایه سیستم‌عامل اخیرا منتشر شده اندروید 9.0 P طراحی شده است.

ونگ چنگلو، رئیس واحد مهندسی نرم‌افزار هواوی در یک جلسه مطبوعاتی به معرفی نرم‌افزار جدید پرداخت و به 3 حوزه اصلی تمرکز برنامه اشاره کرد. هواوی با انتشار رابط کاربری EMUI 9.0 قصد ارایه نرم‌افزاری ساده، لذت‌بخش و هماهنگ را دارد و بدین منظور چندین پیشرفت کلیدی را اعمال نموده است.

کار را با بررسی منوی تنظیمات آغاز می‌کنیم. کلیه افرادی که تاکنون از رابط کاربری EMUI استفاده کرده‌اند، بر طراحی کابوس‌وار منوی تنظیمات شهادت خواهند داد. هواوی قصد کاهش تعداد آیتم‌های موجود در این قسمت را دارد و تعداد آیتم‌ها از 940 مورد در رابط کاربری EMUI 8.0 به 843 عدد در رابط کاربری EMUI 9.0 رسیده است (به گفته چنگلو، رابط کاربری سامسونگ دارای بیش از 1000 آیتم در منوی تنظیمات است).

در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به نرم‌افزار جدید به نمایش گذاشته شده است.

این موضوع، اقدامی هوشمندانه به نظر می‌رسد؛ البته تا زمانی‌که هواوی هنگام ادغام زیرمنوهای خاص به برخی نکات کلیدی توجه نماید. امیدواریم که دسترسی کاربران به آیتم‌های مهم مربوط به حریم‌خصوصی و تنظیمات امنیتی با دشواری مواجه نشود.

سایر ویژگی‌های طراحی‌شده به منظور ارتقا کاربری دستگاه شامل افزونه‌های کوچکی نظیر قرار دادن تب‌های منو در قسمت پایینی نمایشگر در عوض گنجاندن آن‌ها در فضای فوقانی صفحه‌نمایش است. این پدیده در زمان استفاده از گوشی‌های کشیده با یک دست بایستی دسترسی به منوی دستگاه را تسهیل نماید؛ موضوعی که با عرضه هرچه بیش‌تر دستگاه‌هایی با نسبت ابعاد 18:9 و 19:9 از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار خواهد بود.

هواوی به لطف بهره‌گیری از ژست‌های پیمایشی جدید قصد ارایه تجربه بصری مستقیم و همه‌جانبه را دارد. این مساله از طریق رابط کاربری و فراهم نمودن امکان پیمایش سریع، چندبرنامگی و فعال‌سازی دستیار هوش مصنوعی برای کاربران محقق خواهد شد. بعلاوه رابط کاربری EMUI 9.0 بایستی نویددهنده عملکرد روان‌تر و راه‌اندازی سریع‌تر اپلیکیشن‌ها باشد. چنگلو خاطرنشان می‌کند که EMUI 9.0 موجب بهبود 12.9 درصدی زمان اجرای اعمال سیستمی و کاهش حدودا 11 و 12 درصدی زمان بارگذاری اپلیکیشن‌های اسپاتیفای و اینستاگرام خواهد شد.

همچنین هواوی در این کنفرانس به فناوری GPU Turbo 2.0 اشاره کرد که نسخه بعدی تنها نرم‌افزار اخیرا عرضه شده توسط این شرکت برای بهینه‌سازی بازی‌ها به‌شمار می‌آید. به نظر می‌رسد این برنامه به همراه رابط کاربری EMUI 9.0 و با زمان تاخیر پایین‌تر، یک دستیار برنامه کاملا جدید و پشتیبانی از 4 عنوان بازی جدید شامل Vainglory، Arena of Valor، Rules of Survival و NBA 2K18 منتشر می‌شود.

هواوی از یک برنامه مدیریت پسورد جدید نیز رونمایی کرد که قادر به رمزنگاری پسوردها بوده و از طریق اسکن چهره یا اثرانگشت، امکان وارد نمودن خودکار کلمه‌عبور در برخی فیلدهای مشخص را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

هواوی انتشار نسخه بتا رابط کاربری EMUI 9.0 برای اسمارت‌فون‌های میت 10، میت 10 پرو، هواوی P20، هواوی P20 پرو و همچنین هندست‌های آنر 10، آنر ویوو 10 و آنر پلی را آغاز نموده است. دسترسی به جزئیات بیش‌تر پیرامون این برنامه از طریق مراجعه به وب‌سایت consumer.huawei.com امکان‌پذیر است. اما بایستی یادآور شد که کاربران هنوز قادر به نصب نرم‌افزار بر روی هندست‌های سازگار نیستند. تولیدکننده چینی بایستی ظرف ماه‌های آینده نسخه نهایی برنامه را منتشر نماید.

در همین حال، ویژگی‌های بومی اندروید P که احتمالا در رابط کاربری EMUI جدید نیز به‌کار گرفته می‌شوند، شامل بهینه‌سازی باتری مبتنی بر هوش مصنوعی و از طریق قابلیت “باتری تطبیقی”، آمار دیجیتالی وضعیت سلامت (عرضه طی پاییز امسال) و ژست‌های پیمایشی خواهد بود.

هنوز نسبت به بسیاری از ویژگی‌های رابط کاربری EMUI 9.0 آگاهی نداریم؛ اما طی هفته‌های آینده اخبار بیش‌تری در این زمینه شامل بررسی هندز-آن محصول منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH